Elektryczny SUV Rivian R2 trafi do Europy
Ten ruch pokazuje determinację Riviana do dostosowania się do europejskiego rynku, z myślą o kierowcach poszukujących mniejszych, ale równie efektywnych samochodów elektrycznych.
Rivian R2 na Starym Kontynencie
Elektryczne dostawczaki Riviana, współpracujące z Amazonem, już zaznaczają swoją obecność w Europie. Dlaczego zatem nie rozszerzyć oferty o pasażerskie pojazdy elektryczne? To oczywiście pytanie czysto retoryczne. Rivian nie zamierza dłużej zastanawiać się nad słusznością tej decyzji, ponieważ jest przekonany o zasadności swojej inicjatywy. Wkroczy ze swoim R2 na europejskie salony.
Na stronie internetowej R2 już zaoferowano możliwość zapisania się na powiadomienia o nowościach w kilku krajach europejskich, takich jak: Austria, Belgia, Szwajcaria, Francja, Niemcy, Hiszpania, Wielka Brytania, Włochy czy Holandia. To duży krok dla Riviana, mającego na celu zaspokojenie rosnącego popytu na pojazdy elektryczne w Europie.
Silny przeciwnik
Rivian ma ambitny plan uczynienia R2 globalną platformą pojazdów elektrycznych. Ten model ma potencjał, by konkurować z takimi bestsellerami jak Model Y Tesli, Hyundai IONIQ 5 czy Kia EV6, zwłaszcza na zatłoczonych europejskich drogach, na których wygodniej jest przemieszczać się mniejszymi samochodami.
Wprowadzenie R2 do Europy jest strategicznym posunięciem, mającym na celu nie tylko wzmocnienie pozycji marki, ale również zapewnienie jej globalnej rozpoznawalności. Dzięki temu R2 ma szansę zaspokoić europejski popyt na ekologiczne, ale zarazem praktyczne pojazdy, i otworzyć przed Rivianem nowe możliwości zdobywania serc kierowców.
Rivian R2 obiecuje, że ceny tego elektrycznego SUV-a będą kształtować się w przedziale 40–50 tys. dolarów, co oznacza, że auto będzie przystępniejsze cenowo niż jego starsze rodzeństwo – R1S i R1T.
Komentarze