Elektryzujące debiuty – najciekawsze premiery samochodów elektrycznych 2024
Oto przegląd wyczekiwanych tegorocznych debiutów, które mają szansę zrewolucjonizować branżę.
Retro spotyka nowoczesność
Rewizja klasyki połączona z nowoczesną technologią? Taką fuzję spotkamy np. w Citroenie e-C3, BMW i5 Touring i Renault 5 E-Tech. Te modele łączą nostalgiczną estetykę z nowoczesnymi funkcjami i ekologicznymi silnikami i oferują atrakcyjną integrację komfortu, stylu oraz wydajności idealnych dla miłośników miejskiej mobilności.
Nowoczesność w kompaktowym wydaniu
Fot. Citroen e-C3, haryanta.p / Shutterstock.com
Citroen e-C3 to odpowiedź na potrzeby miejskiej mobilności. Auto wyposażono w silnik 113 KM i baterię 44 kWh. Zasięg samochodu wynosi 320 km. Nowoczesny design, większy prześwit i przestronne wnętrze z 10,25-calowym ekranem infotainment to tylko niektóre z atutów tego modelu. Za citroena e-C3 w bazowej wersji trzeba będzie zapłacić co najmniej 110 650 zł.
Moc i zrównoważony rozwój
Nowe BMW i5 Touring to ewolucja serii 5. Debiutując w 2024 roku jako następca modeli i4 i i7, i5 Touring połączy w sobie zrównoważony rozwój z mocą około 600 KM. Nowe BMW i5 Touring zostało zbudowane na platformie BMW Cluster Architecture. BMW i5 Touring ma stanowić bezpośrednią konkurencję dla modelu A6 Avant e-tron od Audi. Na razie nie są znane wszystkie szczegóły projektu, w tym dokładna cena auta. Wiadomo, że sedan w słabszej wersji oferuje zasięg 582 km, a w M60 – 516 km.
Rewizja klasyki
Renault 5 E-Tech, fot. VanderWolf Images / Shutterstock.com
Retro powraca w elektrycznej odsłonie z nowym Renault 5 E-Tech. Ta ikona miejskiej mobilności oferuje zasięg do 400 km (WLTP); została wyposażona w silnik 136 KM i baterie o pojemności 40 lub 52 kWh. Ciekawym elementem samochodu jest kontrolka ładowania, nawiązująca do kultowego renault 5, umiejscowiona na masce. Za auto będzie trzeba zapłacić od około 25 tys. euro wzwyż.
Komfortowa przestrzeń w parze z ekologią
Volvo EX90, Audi Q6 e-tron, Ppeugeot e-5008 i Opel frontera, Kia EV3 i VW Tiguan N to kolejne modele, które mają zadebiutować w bieżącym roku, łączące przestronne wnętrza z ekologiczną efektywnością, spełniając wymagania rodzin i indywidualnych użytkowników szukających wyjątkowego połączenia stylu, komfortu i zasięgu.
Innowacyjny SUV z autonomicznymi możliwościami
Volvo EX90, fot. https://domvolvo.volvocars-partner.pl
Volvo EX90 to SUV z potencjałem do autonomicznej jazdy. Jego układ Twin Motor i bateria o pojemności 107 kWh netto zagwarantują zasięg do 600 km. Bateria naładuje się do 80% w mniej niż pół godziny. Volvo EX90 pod względem proporcji i stylizacji przypomina XC90, jednak w porównaniu z XC90, to EX90 jest nieco większy: 5,03 m długości, 1,74 m wysokości i 1,96 m szerokości. EX90 to pierwszy model Volvo oparty na nowej platformie. Za nowe volvo będzie trzeba zapłacić nawet pół miliona zł.
Elegancja i zasięg w nowoczesnej odsłonie
Fot. Audi Q6 e-tron, VanderWolf Images / Shutterstock.com
Audi Q6 e-tron konstrukcyjnie płynnie, wewnątrz i na zewnątrz, połączy wyrafinowanie z aerodynamiką. Producent gwarantuje zasięg ponad 600 km na jednym ładowaniu. Ciekawą funkcją audi Q6 e-tron będą tylne światła wykonane w technologii OLED. Ten model auta będzie konkurował głównie z teslą model Y i mercedesem EQC. Audi Q6 e-tron zostało zbudowane na platformie PPE. Jak wynika z danych opublikowanych przez Porsche, auta na bazie PPE zostaną wyposażone w baterię o pojemności około 100 kWh. Za nowe audi prawdopodobnie będzie trzeba zapłacić ponad 300 tys. zł.
Przestrzeń i styl
Peugeot 5008 w elektrycznej odsłonie na platformie STLA Medium, z pakietem baterii do 98 kWh, obiecuje zasięg nawet do 700 km. Nowoczesny design, przestronne wnętrze i technologia na najwyższym poziomie to główne atuty tego SUV-a. Nowa odsłona peugeota 5008 będzie oferowana prawdopodobnie w wersji z pięcioma i siedmioma miejscami. Za peugeota w podstawowej wersji zapłacimy niecałe 200 tys. zł.
Tradycja w nowoczesnym wydaniu
W tym roku na rynku zadebiutuje również Opel Frontera. Nadchodzący Frontera ma oferować przestronność i wszechstronność i być komfortowy dla rodzin. O samochodzie niestety nadal wiadomo niewiele. Możemy być jednak pewni, że nie powstanie na platformie STLA Small, ponieważ ta ma zostać wprowadzona dopiero w późniejszych projektach. Z udostępnionych grafik wynika, że nowa frontera mocno nawiąże wyglądem do swoich poprzedników. Dane techniczne i cena auta nadal pozostają tajemnicą. Premiera tego modelu zbiegnie się z prezentacją najnowszej odsłony Grandlanda.
Przestronność i ekologiczny styl
KIA EV 3, Fot. Walter Cicchetti / Shutterstock.com
Już wkrótce za ok. 150 tys. zł będziemy mogli kupić Kię EV3, czyli uterenowionego hatchbacka z wnętrzem wykonanym z grzyba – mycelium. Awangardowa stylistyka modelu, który będzie konkurentem głównie dla volvo EX30, ma nawiązywać do flagowego modelu EV9. Samochód ma być wyjątkowo przestronny z uwagi na idealnie płaską podłogę i umieszczenie kół jak najbliżej rogów nadwozia.
Połączenie stylu z nowoczesną technologią
VW Tiguan łączy klasyczny styl tiguana z nowoczesnymi funkcjami i oferuje ulepszone wnętrze z systemem MIB4 i fotelami ergoActive-Plus. Producent gwarantuje około 100 jednostek WLTP. To pierwszy samochód od Volkswagena na platformie MQB wyposażony w matrycowe adaptacyjne reflektory (IQ.Light HD). Na podstawową wersję Tiguana trzeba szykować ponad 150 tys. zł.
Elektryczna różnorodność – od miejskich kompaktów do luksusowych SUV-ów
Rok 2024 przyniesie szeroką gamę modeli elektrycznych odpowiadających na różnorodne potrzeby i preferencje użytkowników. Czy to w segmencie miejskich kompaktów, czy luksusowych SUV-ów, jedno jest pewne: elektryczna rewolucja nabiera tempa. Wraz z rosnącym zróżnicowaniem cenowym, stylistycznym i funkcjonalnym, elektromobilność staje się coraz bardziej dostępna i atrakcyjna, przekształcając to, co kiedyś było domeną pionierów technologii, w codzienność.
Komentarze