Elocity wraz z Lidlem ułatwiają życie kierowcom „elektryków”

Lidl Polska już w 2017 roku rozpoczął swoją przygodę z elektromobilnością, uruchamiając pierwsze stacje ładowania dla klientów w Poznaniu i Warszawie. Od samego początku firma podkreślała, że jej celem jest promowanie niskoemisyjnego transportu oraz wsparcie rozwoju elektromobilności w Polsce.
Fot. Mar Fernandez / Shutterstock.com
Data publikacji: 2024-05-28 Fot. Mar Fernandez / Shutterstock.com

Miłosz

Data dodania: 2024-05-28

Sieć konsekwentnie rozwija swoją infrastrukturę ładowania. Pod koniec 2023 roku stacje ładowania działały już przy 60 sklepach, a Lidl zapowiedział, że do 2025 roku wszystkie jego placówki będą posiadały własne stacje ładowania. Obecnie Lidl Polska liczy ponad 850 sklepów, co w kontekście 3,5 tys. stacji ładowania w całym kraju pokazuje skalę zaangażowania firmy w rozwój elektromobilności.


Współpraca z Elocity


Rosnąca popularność samochodów na prąd skłoniła Lidl do zmiany modelu udostępniania stacji ładowania.


Sieć rozpoczęła współpracę z firmą Elocity, jednym z liderów elektromobilności, która wspiera ponad 35% ogólnodostępnych stacji ładowania w Polsce. Elocity jest znane z popularnej aplikacji, w której ponad 300 operatorów EV udostępnia swoją infrastrukturę, a korzysta z niej przeszło 45 000 użytkowników aut elektrycznych.


Kompleksowe rozwiązania


Integracja stacji Lidla z systemem Elocity pozwala na wdrożenie kompleksowych rozwiązań do zarządzania infrastrukturą ładowania i sprzedaży usług ładowania. Elocity zadbało o szeroką gamę dostępnych form płatności, w tym terminale płatnicze i płatności za pośrednictwem strony internetowej w celu dostosowania infrastruktury do wymogów AFIR. Klienci mogą również korzystać z aplikacji Elocity oraz partnerów roamingowych, takich jak Shell Recharge, czy popularnych aplikacji samochodowych (m.in. We Charge – Volkswagen, Mercedes Me Charge, Kia Charge).


– Współtworzymy rynek elektromobilności od lat i cieszymy się, że rozwój infrastruktury ładowania idzie w kierunku wyrównywania dostępności – mówi Adrian Nocuń, CEO Elocity.


W następnych miesiącach użytkownicy samochodów elektrycznych mogą spodziewać się uruchomienia kolejnych stacji obsługiwanych przez Elocity.

Komentarze

0/10

Autor

Miłosz

Od kilku lat tworzę treści dla mediów online i tradycyjnych. Przygodę z dziennikarstwem rozpocząłem od pracy w lokalnym, miejskim portalu internetowym. Dziś piszę m.in. dla Bezprawnika.pl, Biotechnologii.pl i News4Media. Wolny czas spędzam na przeglądaniu YouTubea w poszukiwaniu ciekawostek zarówno o świecie dawnym, jak i współczesnym. Chętnie sięgam również po dobrą książkę – tak kryminał, jak i literaturę faktu.

Ostatnie komentarze

KIedy będzie czynna ładowarka w Nysie? Stoi ... 25.08.2024
Dopiero planują węglik krzemu? Z tego wynika, ... 22.08.2024