Elocity wraz z Lidlem ułatwiają życie kierowcom „elektryków”
Sieć konsekwentnie rozwija swoją infrastrukturę ładowania. Pod koniec 2023 roku stacje ładowania działały już przy 60 sklepach, a Lidl zapowiedział, że do 2025 roku wszystkie jego placówki będą posiadały własne stacje ładowania. Obecnie Lidl Polska liczy ponad 850 sklepów, co w kontekście 3,5 tys. stacji ładowania w całym kraju pokazuje skalę zaangażowania firmy w rozwój elektromobilności.
Współpraca z Elocity
Rosnąca popularność samochodów na prąd skłoniła Lidl do zmiany modelu udostępniania stacji ładowania.
Sieć rozpoczęła współpracę z firmą Elocity, jednym z liderów elektromobilności, która wspiera ponad 35% ogólnodostępnych stacji ładowania w Polsce. Elocity jest znane z popularnej aplikacji, w której ponad 300 operatorów EV udostępnia swoją infrastrukturę, a korzysta z niej przeszło 45 000 użytkowników aut elektrycznych.
Kompleksowe rozwiązania
Integracja stacji Lidla z systemem Elocity pozwala na wdrożenie kompleksowych rozwiązań do zarządzania infrastrukturą ładowania i sprzedaży usług ładowania. Elocity zadbało o szeroką gamę dostępnych form płatności, w tym terminale płatnicze i płatności za pośrednictwem strony internetowej w celu dostosowania infrastruktury do wymogów AFIR. Klienci mogą również korzystać z aplikacji Elocity oraz partnerów roamingowych, takich jak Shell Recharge, czy popularnych aplikacji samochodowych (m.in. We Charge – Volkswagen, Mercedes Me Charge, Kia Charge).
– Współtworzymy rynek elektromobilności od lat i cieszymy się, że rozwój infrastruktury ładowania idzie w kierunku wyrównywania dostępności – mówi Adrian Nocuń, CEO Elocity.
W następnych miesiącach użytkownicy samochodów elektrycznych mogą spodziewać się uruchomienia kolejnych stacji obsługiwanych przez Elocity.
Komentarze