Frankfurt stawia na wodór. Marzenia o ekologicznym mieście pomaga im spełnić Solaris
W ramach najnowszego zamówienia ICB zdecydowało się na zakup 9 przegubowych autobusów Solaris Urbino 18 hydrogen. Autobusy mają zostać dostarczone w lipcu 2025 roku. Rozszerzenie floty o kolejne nowoczesne pojazdy wodorowe wpisuje się w założenia ochrony klimatu miasta, przewidujące całkowitą elektryfikację do początku 2030 roku.
Technologie przyszłości na pokładzie
Nowo zamówione autobusy wodorowe zostaną wyposażone w innowacyjne ogniwa paliwowe o mocy 100 kW, które umożliwiają całkowicie bezemisyjną jazdę. Energia niezbędna do ich napędzenia będzie magazynowana w kompozytowych zbiornikach na wodór, umieszczonych na dachu pojazdów. Autobusy, podobnie jak ich poprzednicy, zostaną wyposażone w dodatkowe baterie wspomagające, zwiększające efektywność energetyczną i operacyjną pojazdów.
Każdy z autobusów będzie wyposażony także w zaawansowane systemy bezpieczeństwa i komfortu, łącznie z klimatyzacją z funkcją grzania pompą ciepła, autorskim oprogramowaniem do zdalnego zarządzania flotą eSConnect oraz systemami zgodnymi z najnowszymi regulacjami GSR2. Te ostatnie obejmują m.in. monitorowanie martwego pola, systemy wykrywające ograniczenia prędkości, układy wykrywające zmęczenie kierowcy oraz sygnalizujące niskie ciśnienie w oponach.
Solaris przewodzi wodorowej rewolucji
Marka Solaris nieprzerwanie umacnia swoją pozycję na europejskim rynku pojazdów wodorowych. W ubiegłym roku udziały firmy w tym segmencie wyniosły 44,5%, co wyraźnie świadczy o rosnącej dominacji. Ugruntowany doświadczeniem w technologii wodorowej sięgającym niemal dekady Solaris dostarczył już 200 autobusów hydrogen do 24 miast w Europie. Na najbliższe plany firmy, na lata 2024–2026, składa się chęć zrealizowania kolejnych zamówień na 600 pojazdów. W ten sposób firma wyznacza trendy w branży transportowej.
Wprowadzając do użytku kolejne autobusy wodorowe, Frankfurt nad Menem dobitnie pokazuje, że stawia na innowacyjność i ekologię. Projekt In-der-City-Bus GmbH w pełni wpisuje się w europejskie tendencje rozwoju transportu publicznego.
Komentarze