Giga Berlin produkuje Model Y dla rynku Indyjskiego

Do niedawna Tesla a właściwie jej fabryka pod Berlinem produkowała tylko auta na rynek europejski. Teraz to się zmieni. Tesle Model Y z kierownicą po prawej stronie pojadą prosto do Indii
Fot. PradeepGaurs  Shutterstock.com
Data publikacji: 2024-04-05 Fot. PradeepGaurs Shutterstock.com
Mario

Mario

Data dodania: 2024-04-05

Tesla Gigafactory Berlin produkuje samochody z kierownicą po prawej stronie (RHD) dla Indii. 

Podobno Gigia Berlin przygotowuje się do eksportu pojazdów Tesli do Indii jeszcze w tym roku. 
Wow, to dość nieoczekiwany i nieco zaskakujący krok. 
„Giga Berlin rozpoczęła produkcję samochodów z kierownicą po prawej stronie, które zostaną wysłane do Indii” – podają źródła.


Dla Giga Berlin to nowość:


Samochody Tesli przeznaczone na rynek indyjski będą pierwszymi samochodami z kierownicą po prawej stronie, które Giga Berlin wyprodukuje. Zwykle to Tesla Giga Shanghai zajmuje się produkcją RHD Tesli, eksportując samochody do Australii, Japonii, a nawet Wielkiej Brytanii. 
Giga Berlin wyprodukowało jedynie Model Y, co sugeruje, że może to być pierwszy samochód Tesli, który trafi do Indii.


Oczekuje się, że Tesla wyśle zespół roboczy do Indii jeszcze w tym miesiącu. 

Według doniesień zespół Tesli rozpocznie poszukiwania lokalizacji w Indiach pod budowę lokalnej fabryki samochodów.

Amerykański producent najwyraźniej planuje zainwestować około 2-3 miliardy dolarów w Gigafabrykę w Indiach. 
Cóż, jak się możemy domyślać siła robocza w Indiach będzie znacznie tańsza niż w Europie. 

Co na pewno przyczyni się do ogólnych niższych kosztów wytwarzania aut Tesli w tym kraju.


Rząd Indii idzie na rękę Tesli:


W zeszłym miesiącu rząd Indii ogłosił, że obniży stawki podatku importowego dla producentów samochodów, którzy zainwestują w kraju co najmniej 500 milionów dolarów i rozpoczną produkcję pojazdów w ciągu najbliższych trzech lat. 
Nowe stawki podatku importowego działają na korzyść Tesli, biorąc pod uwagę, że od jakiegoś czasu lobbowała za obniżeniem podatków importowych w Indiach. Zgodnie z nową polityką producenci samochodów mogą importować do kraju do 8 000 pojazdów rocznie po niższej stawce podatku.


Sytuacja na pewno ulegnie zmianie, jeśli firma taka jak Tesla, zacznie produkować samochody w swojej lokalnie wybudowanej w Indiach fabryce. Wtedy rynek z ponad miliardem potencjalnych klientów stanie przed Teslą otworem. Pamiętajmy również, że indie ni mają tak zaawansowanego rynku EV jak Chiny, więc Tesla będzie miała dość łatwe zadanie, jeśli chodzi o zdominowanie indyjskiego rynku aut na prąd.

Komentarze

0/10

Autor

Mario

Mario

Wielbiciel nowych technologii. Szczególnie interesuje się Teslą czy SpaceX, oraz innymi firmami związanymi z Elonem Muskiem. Pisze i publikuje artykuły i posty głównie na łamach TeslaKlubPolska, a także dla serwisu otoev.pl Współpracuje bezpośrednio z Teslą, starając się przybliżyć i pokazać te właśnie auta elektryczne z jak najlepszej strony. Uświadamia i szkoli w zakresie elektromobilności.

NOWOŚĆ! Realne raporty użytkowników Tesla Dodaj swój zasięg

Opinie użytkowników Tesla Model Y Oceń ten model

Ocena ogólna

Opinie:

Pawel

Data dodania: 21.02.2024
Testowałem przedzakupowo ,przez godzinę ,na tej samej trasie, kolejno : nową TM3 LR na 18 calowych kołach oraz kolejno TMY LR na 19 calowych i TMY LR na 20 calowych -moje zdanie : Pod wzgledem prowadzenia,zawieszenia : -TMY na 20 calowych : podskakuje na drobnych nierownosciach jak ping-pong ,jak dla mnie nie do przyjecia.TMY na 19 : troche lepiej ale w porownaniu do TM3 Highland dalej twardo.-dopiero w TM3 Highland zawieszenia mozna powiedzec ,iz jest komfortowe. Układ napędowy,przyspieszenie ,zużycie energii w każdym z powyższych rewelacja-faktycznie w tej cenie JAKO ELEKTRYK-nie ma nic lepszego.Jako samochód w ogóle w tej cenie /tzn.w porównaniu do spalinowego / to kiepski samochód- absurdalnie ascetyczny środek,sterowanie robione wbrew ergonomii i wypracowanym przez lata standardom np.wycieraczki włączane przyciskami na kierownicy TM3 ,brak czujników parkowania,deszczu ,brak spryskiwaczy reflektorów ,wątpliwej trwałości zawieszenie.TMY broni sie cena,ale TM3Highland jeździ lepiej
zobacz całą opinię

Piotr

Data dodania: 10.02.2024
"W wersji Long Rangę zawieszenie jest wręcz miękkie/kanapowe". - absurd kolego. Zawieszenie w Y jest bardzo twarde porównując z podobnymi suvami tej klasy. Miałem już Tiguana, Q5 i teraz Y. Tylko w tym aucie pasażerowie tylnej kanapy ciągle narzekają na tyle, że chyba zdecyduję się na wymianę zawieszenia.
zobacz całą opinię

Ostatnie komentarze

No cóż...Tankowanie benzyny, a także oleju ... 30.04.2024
Brawo!!! Zgadzam się w pełni i mogę się ... 30.04.2024

Tesla Model Y

Dane techniczne:

Oceń model
Przyspieszenie 0-100 km/h
Prędkość maksymalna
Zasięg oficjalny (WLTP)
Wszystkie dane Tesla Model Y

Ostatnie pytania Zadaj pytanie

Modele producenta Tesla