GM ukarany potężną grzywną. Zapłaci za przekroczenie norm emisji
O ugodzie, która zapadła po długotrwałym rozpatrywaniu sprawy, poinformowała Agencja Reuters.
Bez taryfy ulgowej
Od czasu ujawnienia kilka lat temu skandalu „Dieselgate” związanego z Volkswagenem (chodziło o montowanie oprogramowania pozwalającego na manipulowanie wynikami pomiarów emisji z układu wydechowego) organy regulacyjne intensywnie ścigają producentów samochodów łamiących przepisy dotyczące emisji.
Chociaż naruszenie dokonane przez GM było mniej poważne niż to Volkswagena, nowe postanowienie dowodzi, że Agencja Ochrony Środowiska (EPA) wciąż konsekwentnie egzekwuje surowsze normy, bez taryfy ulgowej.
Wadliwe modele
Działania podjęte przez organy regulacyjne objęły 4,6 mln lekkich pickupów i 1,3 mln „średnich” SUV-ów. Samochody, które przekroczyły deklarowane poziomy emisji, to:
- 2012-2017 2.4L Chevy Equinox,
- 2012-2017 2.4L Chevy Captiva,
- 2012-2017 2.4L GMC Terrain,
- 2012-2018 5.4L Chevy Suburban,
- 2012-2018 5.3L Chevy Tahoe,
- 2012-2018 5.3L Chevy Silverado 1500,
- 2012-2014 5.3L Chevy Avalanche,
- 2012-2018 5.3L GMC Sierra 1500,
- 2012-2018 5.3L GMC Yukon (XL),
- 2012-2014 6.2L GMC Yukon (XL),
- 2012-2014 6.2L Cadillac Escalade.
Samochody emitowały więcej zanieczyszczeń
Testy poprodukcyjne przeprowadzone przez EPA i GM wykazały, że samochody emitowały o 10% więcej zanieczyszczeń niż na początku podano w raportach zgodności.
Dochodzenie pokazało odpowiedzialne podejście do tematu przekraczania norm emisyjnych przez producentów i podtrzymania idei programu, który ma na celu zmniejszenie zanieczyszczenia powietrza i ochronę społeczności na terenie całego kraju.
Komentarze