Gravity użyje „drzew” do montażu ładowarek EV? Ich obietnice to nie tylko chwyt marketingowy

Niedawno założony w Nowym Jorku start-up i ekspert w dziedzinie infrastruktury pojazdów elektrycznych Gravity przedstawił zupełnie nową kolekcję uniwersalnych ładowarek do pojazdów elektrycznych. Gravity planuje jednak zaskoczyć nas wszystkich i użyć „drzew” do montażu wspomnianych urządzeń.
Fot. gravitytechnologies.com
Data publikacji: 2024-05-24 Fot. gravitytechnologies.com

Kamil

Data dodania: 2024-05-24

Celem projektu Gravity jest zapewnienie łatwego, ogólnodostępnego ładowania na drogach miejskich i stworzenie sieci, która będzie bardziej ekspansywna i chętniej wykorzystywana niż obecna sieć Superchargerów Tesli.


Gravity – coś więcej niż ładowarka?


Gravity Inc. to innowacyjny startup skupiający się na zrównoważonych flotach wraz z odpowiednią infrastrukturą dla ich efektywnego działania. Ich przedsięwzięcie nabrało tempa, gdy w 2021 r., wprowadzili do Nowego Jorku flotę w pełni elektrycznych żółtych taksówek Mustang Mach-E – ale to był dopiero początek.


Przedsiębiorstwo rozpoczęło także współpracę z właścicielami budynków i operatorami parkingów w celu uruchomienia infrastruktury do ładowania pojazdów elektrycznych. Miało to na celu wsparcie to nie tylko indywidualnych kierowców, ale także duże floty pojazdów elektrycznych.


Gravity planowała wkrótce odsłonić: „jedyne prawdziwe miejsce szybkiego ładowania na Manhattanie”, aby zaspokoić potrzeby taksówek i lokalnych właścicieli pojazdów elektrycznych. Plany obejmowały stworzenie ładowarki do pojazdów elektrycznych o mocy 500 kW. Cel ten udało się zmaterializować w październiku 2023 r., kiedy to Gravity wprowadziło na rynek jedne z najszybszych ładowarek, jakie kiedykolwiek wyprodukowano.


Gravity zyskuje partnerów biznesowych


Niedługo po wprowadzeniu na rynek wspomnianych urządzeń, Google Ventures (GV) zauważyło tę technologię. Już miesiąc później nawiązali oni współpracę z firmą Gravity w celu finansowania ich szalonej inwestycji. Współpraca zakończyła się sukcesem.


Po zastrzyku nieujawnionej ilości gotówki, firmie Gravity udało się wprowadzić na rynek amerykański kilka ładowarek do pojazdów elektrycznych znajdujących się na liście UL i dotrzymać obietnicy udostępnienia ładowarek do pojazdów elektrycznych o mocy 24 500 kW w nowym „Gravity Charging Center”, które zostało otwarte w marcu tego roku. Tak też Gravity stało się posiadaczem jednego z najszybszych centrum ładowania pojazdów elektrycznych na świecie.


Warto zaznaczyć, że centrum ładowania znajduje się w garażu na Manhattanie, gdzie Gravity zainstalowała nad miejscami parkingowymi punkty dostępu do energii rozproszonej o mocy 500 kW (DEAP).  Gravity nie poprzestało jednak na tym sukcesie. Firma postanowiła iść o krok dalej, wykorzystując „drzewa” do montażu swoich ładowarek EV.

Fot. gravitytechnologies.com




W jaki sposób Gravity wykorzystuje „drzewa” do montażu ładowarek EV?


Innowacyjne podejście do ładowarek EV oraz liczne modernizacje istniejących modeli sprawiły, że Gravity zdołało osadzić swoje ładowarki na „drzewach”, co ułatwia ich łatwe ustawienie przy krawężniku, zwiększając ogólnodostępność ich urządzeń ładujących o mocy 200 kW i 500 kW. Tylko czym są wspomniane „drzewa”?


„Drzewa” do ładowania pojazdów elektrycznych to specjalnie zaprojektowane, odchylane ramiona, w których mieści się urządzenie, pozwalające na dostosowanie wysokości ładowarki do potrzeb kierowców. Zapewnia to lokalnym kierowcom łatwy dostęp do ładowarki od strony ulicy niezależnie od marki i modelu samochodu, a także lokalizacji portu. Po zakończeniu sesji ładowania ramię automatycznie podnosi się z powrotem do góry, a złącze EV zatrzaskuje się na słupku, aby nie ograniczać przestrzeni chodnika i pobocza.

Fot. gravitytechnologies.com


„Drzewa” ładujące wyznaczają nowe trendy przydrożnych ładowarek


Współpraca pomiędzy inżynierami Gravity i Rangr Studio zaowocowała opracowaniem drzewek ładowarek pojazdów elektrycznych – rozwiązania projektowego mającego na celu rozwiązanie problemów, z jakimi borykają się ładowarki przykrawężnikowe na całym świecie. Jednak zastosowanie tego konkretnego typu ładowarek na rynku amerykańskim pozostaje ograniczone, przynajmniej obecnie.


Gravity upatruje w swoim innowacyjnym projekcie szansy na ogromny sukces rynkowy. Wierzy, że wprowadzenie na rynek nowych ładowarek do pojazdów elektrycznych może wynieść markę na pierwsze miejsce, jako największa sieć szybkiego ładowania w USA. Startup postawił sobie ambitne cele, dążąc do osiągnięcia poziomu ekspansji DEAP, na którym byłby jeszcze bardziej widoczny niż sieć Superchargerów Tesli, która znana jest jako jedna z najpopularniejszych i najbardziej niezawodnych w całym kraju. Według Moshe Cohena, założyciela i dyrektora generalnego Gravity Inc.:


W tej chwili amerykańskie miasta wybierają ładowanie przy krawężniku, z którego kierowcy będą korzystać przez kolejne dziesięciolecia. Niestety, wiele osób chce zrezygnować z nocnego ładowania, które zaśmieca chodniki i nie odpowiada potrzebom kierowców miejskich pojazdów elektrycznych. Kierowcy pojazdów elektrycznych wymagają i zasługują na znacznie więcej. Podjęliśmy wyzwanie, aby każdy aspekt ładowania na ulicy był szybszy i lepszy […]. Przy nawet częściowym przyjęciu przez amerykańskie miasta, sam ten produkt może szybko stać się największą siecią szybkiego ładowania w Ameryce, przyćmiewając nawet sieć Supercharger – wyjaśnia.


Podobnie jak w przypadku infrastruktury parkingowej w Nowym Jorku, drzewa ładowarek EV firmy Gravity nie wymagają żadnych modernizacji mediów w celu instalacji i mogą zapewnić do 200 mil zasięgu w ciągu 13 minut na ładowarce o mocy 200 kW lub 5 minut na ładowarce o mocy 500 kW. Wartości te są znacznie lepsze niż w przypadku ładowarek Tesla Supercharger działających obecnie w Nowym Jorku, które zapewniają ładowanie od 72 kW do 150 kW. Jak sądzicie, czy Gravity dopnie swego i zdominuje rynek przydrożnych ładowarek w USA, czy też pójdzie ponownie o krok dalej i zawalczy o rynek globalny?

Komentarze

0/10

Autor

Kamil

Redaktor portalu OtoEV. W nowoczesnej, elektrycznej motoryzacji poszukuję nieszablonowości myślenia konstruktorów i złamania konwencji „unifikacji modeli”. Szczególnie przyglądam się rozwojowi segmentu małych miejskich elektryków. Prywatnie miłośnik hot hatchy, muzyki oraz dobrej książki.

Ostatnie komentarze

KIedy będzie czynna ładowarka w Nysie? Stoi ... 25.08.2024
Dopiero planują węglik krzemu? Z tego wynika, ... 22.08.2024