Great Wall Motor wznawia projekt Sar Mecha Dragon

Great Wall Motor (GWM) zaskoczyło rynek, ogłaszając wznowienie projektu Sar Mecha Dragon pod sztandarem GWM Ora. Ten futurystyczny model po dłuższej nieobecności wraca do gry gotowy, by znów zrobić zamieszanie.
Fot. Ora
Data publikacji: 2024-03-06 Fot. Ora

Miłosz

Data dodania: 2024-03-06

Oryginalny Sar Mecha Dragon, zaprezentowany na Salonie Samochodowym w Kantonie w 2021 roku, był pierwszym modelem wyposażonym w cztery radary laserowe i radar ultradźwiękowy, wyróżniającym się na tle konkurencji m.in. wspomaganiem jazdy L2. Jego sugerowana cena detaliczna wyniosła 488 000 juanów (67 800 USD).


Przeszkody na drodze do sukcesu


Mimo obietnic i planów produkcyjnych Sar Mecha Dragon napotkał na swojej drodze szereg przeszkód, w tym opóźnienia w dostawach, które ostudziły zapał potencjalnych nabywców. Równocześnie sukces Haval H6, lidera sprzedaży SUV-ów w Chinach od października 2015 roku, paradoksalnie stworzył dla GWM wyzwanie w drodze do innowacji w segmencie pojazdów elektrycznych (EV).


W obliczu tych trudności GWM przeprowadziło restrukturyzację, na czele której stanął Wen Fei, obejmujący jednocześnie funkcję dyrektora generalnego zarówno GWM Sar, jak i GWM Ora. Celem restrukturyzacji jest zwiększenie efektywności i maksymalizacja wykorzystania zasobów przedsiębiorstwa zmierzająca do wzmocnienia pozycji firmy na rynku samochodów elektrycznych.


Walka o przetrwanie


Nowy Sar Mecha Dragon ma wyróżniać się agresywnie wyglądającą osłoną chłodnicy, zintegrowanymi reflektorami LED w stylu matrix, a także zaawansowanymi rozwiązaniami w dziedzinie inteligentnej jazdy od Momenta i inteligentnego kokpitu od Huawei. 


Pojazd, z dwusilnikowym układem napędu na cztery koła, będzie mógł pochwalić się imponującymi 400 kW mocy i 763 Nm momentem obrotowym, oferując przyspieszenie od zera do setki w mniej niż 3 sekundy. Dodatkowo, z akumulatorem o pojemności 115 kWh i zasięgiem 802 km, wspieranym przez technologię ładowania 800 V i 480 kW, Sar Mecha Dragon zapowiada się na technologicznego giganta.


Cena nie pomaga 


Mimo że wznowienie produkcji Sar Mecha Dragon to ważny krok dla GWM w oderwaniu od etykiety „marki zorientowanej na kobiety”, to cena wywoławcza 488 000 juanów stawia go w trudnej pozycji na wysoce konkurencyjnym rynku chińskim, zwłaszcza w relacji do  konkurentów takich jak Zeekr 001 od Geely. 


W obliczu spadającej sprzedaży samochodów GWM, w tym marki Ora o 58,18% w ciągu ostatnich 12 miesięcy, Sar Mecha Dragon może stanowić bardzo istotny składnik strategii firmy mającej na celu regenerację zainteresowania i zwiększenie konkurencyjności w sektorze pojazdów elektrycznych.

Komentarze

0/10

Autor

Miłosz

Od kilku lat tworzę treści dla mediów online i tradycyjnych. Przygodę z dziennikarstwem rozpocząłem od pracy w lokalnym, miejskim portalu internetowym. Dziś piszę m.in. dla Bezprawnika.pl, Biotechnologii.pl i News4Media. Wolny czas spędzam na przeglądaniu YouTubea w poszukiwaniu ciekawostek zarówno o świecie dawnym, jak i współczesnym. Chętnie sięgam również po dobrą książkę – tak kryminał, jak i literaturę faktu.

Ostatnie komentarze

Odpowiednie ciśnienie w oponach ma kluczowe ... 13.04.2025
Audi RS e-tron GT to flagowy model elektryczny ... 10.03.2025
Jest też ładowarka lidl Nadarzyn 60kw 21.02.2025