Great Wall Motor wznawia projekt Sar Mecha Dragon
Oryginalny Sar Mecha Dragon, zaprezentowany na Salonie Samochodowym w Kantonie w 2021 roku, był pierwszym modelem wyposażonym w cztery radary laserowe i radar ultradźwiękowy, wyróżniającym się na tle konkurencji m.in. wspomaganiem jazdy L2. Jego sugerowana cena detaliczna wyniosła 488 000 juanów (67 800 USD).
Przeszkody na drodze do sukcesu
Mimo obietnic i planów produkcyjnych Sar Mecha Dragon napotkał na swojej drodze szereg przeszkód, w tym opóźnienia w dostawach, które ostudziły zapał potencjalnych nabywców. Równocześnie sukces Haval H6, lidera sprzedaży SUV-ów w Chinach od października 2015 roku, paradoksalnie stworzył dla GWM wyzwanie w drodze do innowacji w segmencie pojazdów elektrycznych (EV).
W obliczu tych trudności GWM przeprowadziło restrukturyzację, na czele której stanął Wen Fei, obejmujący jednocześnie funkcję dyrektora generalnego zarówno GWM Sar, jak i GWM Ora. Celem restrukturyzacji jest zwiększenie efektywności i maksymalizacja wykorzystania zasobów przedsiębiorstwa zmierzająca do wzmocnienia pozycji firmy na rynku samochodów elektrycznych.
Walka o przetrwanie
Nowy Sar Mecha Dragon ma wyróżniać się agresywnie wyglądającą osłoną chłodnicy, zintegrowanymi reflektorami LED w stylu matrix, a także zaawansowanymi rozwiązaniami w dziedzinie inteligentnej jazdy od Momenta i inteligentnego kokpitu od Huawei.
Pojazd, z dwusilnikowym układem napędu na cztery koła, będzie mógł pochwalić się imponującymi 400 kW mocy i 763 Nm momentem obrotowym, oferując przyspieszenie od zera do setki w mniej niż 3 sekundy. Dodatkowo, z akumulatorem o pojemności 115 kWh i zasięgiem 802 km, wspieranym przez technologię ładowania 800 V i 480 kW, Sar Mecha Dragon zapowiada się na technologicznego giganta.
Cena nie pomaga
Mimo że wznowienie produkcji Sar Mecha Dragon to ważny krok dla GWM w oderwaniu od etykiety „marki zorientowanej na kobiety”, to cena wywoławcza 488 000 juanów stawia go w trudnej pozycji na wysoce konkurencyjnym rynku chińskim, zwłaszcza w relacji do konkurentów takich jak Zeekr 001 od Geely.
W obliczu spadającej sprzedaży samochodów GWM, w tym marki Ora o 58,18% w ciągu ostatnich 12 miesięcy, Sar Mecha Dragon może stanowić bardzo istotny składnik strategii firmy mającej na celu regenerację zainteresowania i zwiększenie konkurencyjności w sektorze pojazdów elektrycznych.
Komentarze