Norwegia Norwegią, ale inne kraje również gonią europejskiego lidera aut EV.
Jak się okazuje Holandia ma bardzo dobry wynik jeśli chodzi o sprzedaż aut na prąd. Ogólnie wtyczki stanowią już ponad 47% sprzedawanych tam aut, a czyste elektryki sięgają 34%.
Najlepiej radzi sobie tesla ze swoim najchętniej kupowanym elektrykiem czyli Modelem Y.
Dziwi, że we wrześniowym zestawieniu sprzedaży nie ma Hyundaia, który naprawdę robi dobre auta na prąd, na czele ze swoimi najnowszymi modelami jak IONIQ 5, czy kompletną świeżynką rynkową, jeśli tak można określić IONIQA 6. W końcu koreański producent nie wprowadził po szóstce niczego nowszego.
W przeciwieństwie do Hyundaia nieźle zdaje się radzić sobie siostrzane rozwiązanie, czyli Kia z w pełni elektrycznym modelem EV6.
Wrzesień to zdecydowana dominacja Tesli na tamtejszym rynku. Kolejne cztery miejsca sprzedały łącznie tyle aut na holenderskim rynku we wrześniu co sama Tesla i jej rodzynek czyli Model Y.
Jeśli zaś chodzi o rynek na przestrzeni styczeń-wrzesień 2023 to również zdecydowanym liderem jest Tesla, i znów z Modelem Y zajmującym pierwsze miejsce w rankingu. Model 3 jest dopiero na 8 pozycji, choć to może się zmienić, po tym jak przedstawiono poliftową wersję tego auta.
W rankingu producentów amerykańska firma zajmuje dopiero 4 miejsce za grupą Stellantis, Volkswagenem, oraz chińskim Volvo-Gelly, gromadząc 11,3% udział w rynku holenderskim. Pamiętajmy jednak że firmy które wymieniłem wyżej sprzedają nie tylko czyste auta elektryczne ale również hybrydy z wtyczką, które są ujęte w wynikach sprzedaży.
Jak poradzi sobie Tesla w drugiej połowie roku, a właściwie w ostatnich 3 miesiącach tego roku? Czy znów padnie jakiś rekord sprzedaży, czy raczej zobaczymy wyhamowanie rynku i zainteresowania modelami firmy Elona Muska, która coraz bardziej nasyca swoimi autami rynki światowe, w tym naszą Europę?