Jak to piałem wiele już razy, kolejna firma dołącza do zwolenników złącza Tesli, czyli NACS. Grupa firm które mają włączyć do swoich aut czy stacji ładowania ten standard rośnie właściwie z tygodnia na tydzień.
Honda potwierdziła, że jej i marka premium znana w Ameryce Północnej jako Acura przyjmie złącze Tesli czyli NACS, które powoli staje się coraz bardziej popularne.
Ten ruch jest zapewne spowodowany przez przyjęcie przez GM standardu ładowania NACS i zależności Hondy od platformy EV GM w Ameryce Północnej.
Oczekuje się, że Honda ogłosi przyjęcie NACS - nie tylko ze względu na cały rozmach stojący za standardem, ale dlatego, że GM już ogłosiło, że przyjmie NACS w swoich pojazdach elektrycznych od 2025 roku.
Biorąc pod uwagę, że kolejne dwa pojazdy elektryczne Hondy, które pojawią się na rynkach Ameryki Północnej, Prologue i Acura ZDX, korzystają z platformy Ultium GM, miało sens, że Honda będzie musiała podążać za General Motors.
Amerykańska Honda Motor Co. i jej Prezes i dyrektor generalny Noriya Kaihara powiedział:
"To jest dość ważne. Musimy również naciskać na NACS. To jest jasne."
Shinji Aoyama, wiceprezes wykonawczy Honda Motor Co., dodał:
"Wyraźnie polegamy na GM. Gdy przełączą się na NACS, nastąpi to również w przypadku naszej ZDX."
Oznaczałoby to przejście na NACS w 2025 roku, ale firma nie ogłosiła jeszcze umowy z Teslą na korzystanie z sieci Supercharger lub uzyskanie adapterów, co uczyniły praktycznie wszystkie wcześniejsze firmy, które planują wprowadzić NACS jako swój standard.
Wygląda jednak na to, że taki jest plan Hondy, ponieważ Jay Joseph, wiceprezes amerykańskiej Hondy ds. zrównoważonego rozwoju i rozwoju biznesu, pochwalił sieć Tesla Supercharger:
"Jeśli spojrzysz na to, co jest takiego wspaniałego w sieci Tesla Supercharger, to jest to konserwacja. Trzymają się na bieżąco, mają kogoś na miejscu monitorującego sprzęt, monitorują go elektronicznie i zdalnie i naprawiają - szybko. To chyba najważniejsza rzecz."
Podczas gdy dostęp do sieci Supercharger z pewnością pomógłby nabywcom Hondy EV, japoński producent samochodów jest również jednym z siedmiu gigantów samochodowych, którzy ogłosili, że będą współpracować w budowie nowej sieci ładowania pojazdów elektrycznych w Ameryce Północnej, która również będzie używała standardu NACS, jako obowiązującego na szybkich stacjach DC nowej sieci.