Huawei, BAIC i ich Jie Pai (X4) – luksusowy elektryczny sedan

Z niecierpliwością oczekujemy na kwietniowy Salon Samochodowy w Pekinie, który po przerwie spowodowanej pandemią znowu stanie się areną dla motoryzacyjnych smaczków. To tam Huawei i BAIC zaprezentują światu owoc swojego wspólnego przedsięwzięcia – luksusowy sedan elektryczny typu executive, poparty ambicją zrewolucjonizowania chińskiego rynku pojazdów elektrycznych klasy premium.
Fot. Kapi Ng / Shutterstock.com
Data publikacji: 2024-03-25 Fot. Kapi Ng / Shutterstock.com

Miłosz

Data dodania: 2024-03-25

Współpraca łączy zaawansowanie technologiczne Huawei z motoryzacyjnym dziedzictwem BAIC, co obiecuje wyznaczyć nowe standardy e-motoryzacji. Na razie o Jie Pai (X4) wiadomo niewiele. 


Jie Pai (X4) – synonim luksusu


Idąc za tradycją nadawania swoim produktom znaczących nazw, nowe przedsięwzięcie ochrzczono mianem Xiangjie, czyli „ciesz się nowym światem” lub „ciesz się luksusem”. Taka nomenklatura zwiastuje wyjątkowe połączenie komfortu, nowoczesności i elegancji w celu przyciągnięcia uwagi rynku premium.


Pierwszy model, wstępnie nazwany Jie Pai (znany również jako X4), wyróżnia się na tle konkurencji ceną od 300 tys. do 500 tys. RMB (około 41 750–69 550 dolarów). Zaprojektowany tak, by stawić czoła uznanym markom luksusowym, oferuje przestronne wnętrze, futurystyczny design oraz szereg inteligentnych funkcji opartych na technologiach Huawei. To zapowiedź tego, jak zaawansowane i przemyślane może być podejście do konstruowania pojazdów elektrycznych.


Ten duet ma plan


Ambitne plany BAIC BluePark, specjalizującego się w pojazdach elektrycznych, przewidują ekspansję marki Xiangjie poza granice Chin. Z zamiarem szybkiego utworzenia sieci dystrybucji i usług w Europie oraz Azji ten ruch sygnalizuje ich globalne aspiracje. W przypadku udanej międzynarodowej ekspansji marka prawdopodobne zacznie komunikować się z klientami jako STELATO.


Odważne cele produkcyjne, z roczną zdolnością na poziomie 300 000 pojazdów i planowaną sprzedażą przekraczającą 10 000 sztuk miesięcznie dla pierwszego modelu, uwidaczniają determinację tego duetu. 


Integracja technologiczna Huawei, widoczna w poprzednich sukcesach, jak Arcfox α-S, zapowiada, że nowy model zaoferuje jeszcze wyższy poziom innowacji. Tym bardziej, że zaangażowanie tej firmy wykracza poza dostarczanie komponentów. Huawei jest głęboko osadzona w rozwoju projektu i pracuje ramię w ramię z BAIC, a to zwiastuje sporą szansę na duże postępy w segmencie luksusowych samochodów elektrycznych.



Komentarze

0/10

Autor

Miłosz

Od kilku lat tworzę treści dla mediów online i tradycyjnych. Przygodę z dziennikarstwem rozpocząłem od pracy w lokalnym, miejskim portalu internetowym. Dziś piszę m.in. dla Bezprawnika.pl, Biotechnologii.pl i News4Media. Wolny czas spędzam na przeglądaniu YouTubea w poszukiwaniu ciekawostek zarówno o świecie dawnym, jak i współczesnym. Chętnie sięgam również po dobrą książkę – tak kryminał, jak i literaturę faktu.

Ostatnie komentarze

KIedy będzie czynna ładowarka w Nysie? Stoi ... 25.08.2024
Dopiero planują węglik krzemu? Z tego wynika, ... 22.08.2024