Hyundai i Kia wycofuje aż 147 tys. elektryków z rynku USA. Akcja serwisowa będzie sporo kosztować

Hyundai i Kia wykryli nieprawidłowość w funkcjonowaniu ładowarek w ich topowych modelach. Chociaż akcja serwisowa wydaje się błahostką, może ona sporo kosztować, gdyż dotyczy aż 147 tys. egzemplarzy.
Fot. inray27 / Shutterstock.com
Data publikacji: 2024-03-23 Fot. inray27 / Shutterstock.com

Kamil

Data dodania: 2024-03-23

Hyundai i Kia przez lata pokazali, że wiedzą jak tworzyć dobrze sprzedające się samochody. Elektryczna EV6, czy IONIQ 5 tylko to potwierdzają. Jak się jednak okazuje, koreańscy producenci nie tworzą bezawaryjnych pojazdów. Ich akcja serwisowa obejmie aż 147 tys. egzemplarzy w USA.


Hyundai i Kia w konflikcie z Ministerstwem


Hyundai i Kia zanotowali potężną wpadkę marketingową. Hyundai IONIQ 5 i 6 oraz Kia EV6, które docenione zostały przez wielu ekspertów branży, okazały się samochodami z istotną wadą fabryczną.


Sprawą zainteresowało się koreańskie Ministerstwo Ziemi, Infrastruktury i Transportu, które ogłosiło w zeszłym tygodniu wycofanie aż 170 tys. pojazdów tych producentów z Korei, w związku z nieprawidłowościami w funkcjonowaniu ładowarek. Z koreańskiego rynku zniknęło aż 114 tys. egzemplarzy Hyundaia IONIQ 5 i 6, a także Genesisa GV60, GV70 i GV80 oraz 56 tys. egzemplarzy Kii.

Fot. MilanoPE / Shutterstock.com


USA poszło za ciosem. Hyundai i Kia mają problem


Rynkowi eksperci domniemywali, że w USA specjaliści szybko zauważą ten problem i również postanowią wycofać modele producentów z rynku. Historia pokazuje nam, że wystarczyło poczekać dosłownie tydzień.


National Highway Traffic Safety Association (NHTSA) – Krajowe Stowarzyszenie Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego – w toku dochodzenia ustaliło, że wspomniane modele Hyundaia i Kii z lat 2022-2023 mogą posiadać wspomnianą usterkę. Dla bezpieczeństwa zdecydowano się także wycofać tegoroczne modele z rynku.


Dla Hyundaia i Kii oznacza to kolejne tysiące samochodów, które muszą szybko przejść akcje serwisową. O jakich liczbach mowa? Akcji serwisowej będzie wymagało aż 98878 egzemplarzy Hyundaia i Genesisa oraz 48232 egzemplarzy Kii.


Czego dotyczyła awaria?


Awaria modeli Hyundaia i Kii wynika z usterki oprogramowania. Podczas testów ładowania zauważono, że ładowarka nie ładuje z pełną mocą i może mieć wpływ na utratę mocy podczas jazdy.


Dealerzy deklarują, że wymienią możliwie szybko wadliwe elementy i sprawdzą ICCU, które dodatkowo otrzyma aktualizację. Listy do właścicieli wadliwych egzemplarzy zostaną wysłane do pierwszej połowy maja.

Fot. letspicsit / Shutterstock.com

Komentarze

0/10

Autor

Kamil

Redaktor portalu OtoEV. W nowoczesnej, elektrycznej motoryzacji poszukuję nieszablonowości myślenia konstruktorów i złamania konwencji „unifikacji modeli”. Szczególnie przyglądam się rozwojowi segmentu małych miejskich elektryków. Prywatnie miłośnik hot hatchy, muzyki oraz dobrej książki.

Ostatnie komentarze

KIedy będzie czynna ładowarka w Nysie? Stoi ... 25.08.2024
Dopiero planują węglik krzemu? Z tego wynika, ... 22.08.2024