IM Motors deklaruje, że model L6 EV przejedzie 1000 km na jednym ładowaniu dzięki półprzewodnikom

Chiński producent samochodów elektrycznych zadeklarował, że ich najnowszy model L6 EV przejedzie aż 1000 km na jednym ładowaniu. Sekretem marki ma być zastosowanie półprzewodników. Czy IM Motors zrewolucjonizuje elektryczną motoryzację?
Fot. Robert Way / Shutterstock.com
Data publikacji: 2024-03-26 Fot. Robert Way / Shutterstock.com

Kamil

Data dodania: 2024-03-26

Dane techniczne nowego L6 EV zapowiadają się bardzo obiecująco. Platforma zasilana 900 V instalacją oraz 1000 km na jednym ładowaniu stwarza ogromne nadzieje dla miłośników szybkich sedanów.


IM Motors szuka rynkowej niszy


IM Motors to chiński producent samochodów elektrycznych, który istnieje na tynku dopiero 3,5 roku. Definitywnie celuje on w segment luksusowych samochodów, koncentrując się chwilowo na rynku chińskim. W 2021 roku firma ta wprowadziła na rynek 3 modele pojazdów. Był to pełnowymiarowy sedan (model L7) oraz dwa średniej wielkości SUV-y (model LS7 i LS6). Tym razem IM Motors idzie o krok dalej, proponując średniej wielkości sedana.


Trzeba jednak przyznać, że producent szuka chwilowo swojej rynkowej niszy, stosując zarówno klasyczną stylistykę, jak i nowatorskie podejście do podzespołów. Co z tego wyniknie?

Fot. Robert Way / Shutterstock.com


Premiera L6 poruszyła ekspertów


Premiera nowego L6 miała miejsce w lutym na tegorocznym Salonie Samochodowym w Genewie. Mimo to model chińskiego producenta dalej wzbudza zaciekawienie na rynku. Z czego to wynika?


L6 będzie prekursorem nowego podejścia do projektowania akumulatorów. 900 V instalacja zasilana będzie ogniwem składającym się z akumulatorów półprzewodnikowych. Według inżynierów ma to pozwolić na wykrzesanie ogromnego zasięgu bez poświęcania osiągów samochodu.


IM Motors wykorzysta nowatorską chińską technologię


Wedle ekspertów oficjalne parametry nowego modeli IM Motors będą rynkowym przełomem. Ponoć sedan będzie posiadał akumulator o pojemności aż 130 kWh i napęd na wszystkie koła. L6 ma jednak wyróżnić się na rynku lekkością podzespołów, które mają być lżejsze od ogromnych akumulatorów o pojemności 150 kWh oferowanych na chińskim rynku.


Ciekawe ile z medialnych przecieków oraz założeń ekspertów okaże się prawdą. Dowiemy się tego już niedługo, gdyż 8 kwietnia tego roku podczas Beijing Auto Show model L6 ma doczekać się technicznej premiery.

Fot. Tada Images / Shutterstock.com

Komentarze

0/10

Autor

Kamil

Redaktor portalu OtoEV. W nowoczesnej, elektrycznej motoryzacji poszukuję nieszablonowości myślenia konstruktorów i złamania konwencji „unifikacji modeli”. Szczególnie przyglądam się rozwojowi segmentu małych miejskich elektryków. Prywatnie miłośnik hot hatchy, muzyki oraz dobrej książki.

Ostatnie komentarze