-
anonim
Bateria Tesla Y long range z BerlinaJedyne co udało nam się ustalić, to bateria z wersji Standard, to jest 60 kWh LFP od BYD. Jak tylko znajdziemy info na temat wersji Long Range, to odpiszemy -
krzysztof
jak mogę sie zarejestrowac sie w OTOEVMożesz to zrobić podczas dodawania danego materiału - np jak chcesz dodać komentarz lub opinię lub firmę. Wtedy wystarczy, że podasz adres email, a konto się utworzy automatycznie i na maila dostaniesz hasło. -
Redakcja OTOEV.PL
Ile jest salonów Tesli w PolsceNie potrzebujesz żadnego starego „salonu” ani serwisu. Kupujesz w aplikacji Tesli tak jak kiełbasę na allegro. Serwis jest mobilny i przyjeżdżają do ciebie do domu wtedy kiedy robisz kupę w ubikacji. To jest właśnie wolność wg. Elona. I ja się pod tym podpisuję obydwiema rękami! Ps. Akurat wczoraj zgłosiłem regulację klapy w bagażniku. Na gwarancji.
Test - jak szybko Tesla Model 3 Standard Range, 60 kWh LFP podgrzewa baterie?
Jak szybko rozgrzewa się bateria Tesli?
Otóż postanowiłem to sprawdzić w warunkach zimowych, czyli właśnie teraz.
Za auto testowe posłużyła Tesla Model 3 w wersji podstawowej z baterią 60 kWh. Bateria wykonana w technologii LFP.
Kiedy wyjechałem z domu temperatura na zewnątrz oscylowała wokół -2 stopni Celsjusza. Kiedy jednak dotarłem do miasta i do szybkiej stacji ładowania, auto raportowało już 2 stopnie, jednak powyżej zera.
Przejechany dystans to nieco ponad 18 kilometrów, jednak powoli, głównie miejskie drogi i ograniczenia. Auto wstępnie podgrzałem, kiedy stało pod domem.
Grzanie do 21 stopni kabiny samochodu, wtedy auto podgrzewa również baterię, później jazda przez 18 km, z włączoną opcją wyboru szybkiej stacji, a więc auto cały czas podgrzewa pakiet.
Dotarcie do celu i wynik:
-Wstępne podgrzewanie pod domem
-Trasa 18,6 km (miasto w 85%)
-Podgrzewanie baterii w trakcie jazdy
Auto pogrzało pakiet do temperatury maksymalnie około 18 stopni Celsjusza. Widać więc że system ten nie jest demonem mocy i wydajności a bateria jest grzana powoli.
W trasie podczas zimowych warunków Tesla może podgrzewać pakiet nawet przez ponad 100 km, robiąc małe przerwy od czasu do czasu.
Jak widać 18 km to zdecydowanie za mało aby osiągnąć temperaturę zbliżoną do 50 stopni Celsjusza, która jest optymalną aby spowodować przyjęcie największej możliwej mocy ze stacji ładowania.
Jednak, nawet tak krótkotrwałe podgrzewanie pakietu spowodowało, że ładowanie ruszyło z mocą 64 kW. To i tak, nieźle jak na całą noc stania na - 2 stopniach.
Nie było więc szału, ale nie było też tragedii w postaci 7 czy 9 kW mocy, co się zdarza kiedy w ogóle nie podgrzejemy baterii. Wtedy mamy na szybkiej stacji moc ładowania mniejszą niż w domu z gniazda siłowego. To może zdenerwować:)
Warto więc podgrzewać naszą baterię kiedy mamy zamiar ładować się na stacjach DC, a pogoda nas nie rozpieszcza, mówiąc delikatnie.
Auto udostępnione przez firmę No Smog Rent, wypożyczalnię elektryków posiadającą około 50 aut EV, które możecie wypożyczyć aby się przekonać czy elektryk to auto dla Was.
Komentarze
Autor
MM
Wielbiciel nowych technologii. Szczególnie interesuje się Teslą czy SpaceX, oraz innymi firmami związanymi z Elonem Muskiem. Pisze i publikuje artykuły i posty głównie na łamach TeslaKlubPolska, a także dla serwisu otoev.pl Współpracuje bezpośrednio z Teslą, starając się przybliżyć i pokazać te właśnie auta elektryczne z jak najlepszej strony. Uświadamia i szkoli w zakresie elektromobilności.NOWOŚĆ! Realne raporty użytkowników Tesla Dodaj swój zasięg
Ostatnie komentarze
Ostatnie pytania Zadaj pytanie
Materiały Użytkowników
W Klubie OtoEV.pl od 6 miesięcy