Jakie samochody elektryczne Polacy kupują najchętniej?

Na koniec lutego br. Polska osiągnęła pułap ponad 60 tys. egzemplarzy BEV. To właśnie samochody osobowe, dostawcze i ciężarowe zasilane wyłącznie energią elektryczną kształtują nowy krajobraz polskiej mobilności.
Fot. BigPixel Photo / Shutterstock.com
Data publikacji: 2024-03-20 Fot. BigPixel Photo / Shutterstock.com

Miłosz

Data dodania: 2024-03-20

Którzy producenci samochodów elektrycznych cieszą się w Polsce największą popularnością? Która marka zdołała najmocniej przyciągnąć uwagę kierowców? Jakie modele „elektryków” najczęściej trafiały na polski rynek wtórny?


Tesla na prowadzeniu


Polskie Stowarzyszenie Paliw Alternatywnych (PSPA), IBRM Samar i Otomoto w najnowszej edycji Polish EV Outlook Index (PEVO Index) wskazały, że na koniec lutego 2024 roku liczba zarejestrowanych BEV (osobowych, dostawczych i ciężarowych) w Polsce wyniosła 60 387.

Fot. PSPA


Analiza rynku nowych pojazdów elektrycznych ujawniła, że w lutym 2024 roku, spośród nowych elektrycznych osobówek, w sprzedaży przodowały modele marki Tesla: Model 3 (214 sztuk) i Model Y (212).


Które modele „elektryków” najczęściej trafiają na polski rynek wtórny?


Również rynek wtórny pojazdów elektrycznych w Polsce zanotował duży wzrost. Na koniec lutego 2024 roku liczba ogłoszeń używanych BEV w serwisie Otomoto wzrosła do 4146 sztuk.


Wśród najczęściej oferowanych modeli znalazły się w tym przypadku Nissan Leaf, BMW i3 oraz Tesla Model S. Odpowiednio 353 ogłoszenia w lutym 2024, 254 ogłoszenia i 177 ogłoszeń. W lutym br. udział ogłoszeń BEV w łącznej liczbie ogłoszeń pojazdów używanych na portalu Otomoto wyniósł 1,1%.


Infrastruktura ładowania też się rozwija


Podstawowym elementem wspierającym rozwój elektromobilności jest dynamicznie rozwijająca się infrastruktura ładowania. Na koniec lutego br. liczba ogólnodostępnych punktów ładowania w Polsce wzrosła do 6213, co stanowi wzrost o 33% w porównaniu do roku poprzedniego – 4507 AC (+26% rok do roku) oraz 1706 DC (+55% rok do roku). W lutym uruchomiono 127 kolejnych punktów.


W których polskich miastach infrastruktura dla pojazdów zeroemisyjnych jest rozwinięta najlepiej? W tej statystyce wygrywa Warszawa (595 punktów w lutym 2024). Kolejne miejsca zajęły Gdańsk (277), Szczecin (222), Poznań (207) i Kraków (198).

Komentarze

0/10

Autor

Miłosz

Od kilku lat tworzę treści dla mediów online i tradycyjnych. Przygodę z dziennikarstwem rozpocząłem od pracy w lokalnym, miejskim portalu internetowym. Dziś piszę m.in. dla Bezprawnika.pl, Biotechnologii.pl i News4Media. Wolny czas spędzam na przeglądaniu YouTubea w poszukiwaniu ciekawostek zarówno o świecie dawnym, jak i współczesnym. Chętnie sięgam również po dobrą książkę – tak kryminał, jak i literaturę faktu.

Ostatnie komentarze

KIedy będzie czynna ładowarka w Nysie? Stoi ... 25.08.2024
Dopiero planują węglik krzemu? Z tego wynika, ... 22.08.2024