Jakość Tesli - jak jest naprawdę?

Opowieści o kiepskiej jakości wykonania samochodów marki Tesla znam od dawna. Jednak jeżdzę Teslami ponad 7 lat i albo się przyzwyczaiłem albo do tej pory nie było tak źle. Zobaczcie co się stało, że w przypadku Modelu Y czara goryczy się przelała…
Jakość Tesli - jak jest naprawdę? - zdjęcie główne
Data publikacji: 2024-06-05
👍 05.06.2024
Kamil

Kamil

Data dodania: 2024-06-05

Dokładnie rok temu, kupiłem Model Y jako drugą Teslę w rodzinie. Dodam tylko, że samochód jest garażowany, parkowany na parkingach podziemnych a przebieg po 12 miesiącach to niecałe 7000 km… (słownie: siedem tysięcy kilometrów).


Tak wyglądają boczki drzwi - straciły kolor, wyblakły, odbarwiły się? Nie wiem… ale powinny być czarne tak jak pozostałe 3 sztuki. Efekt się pogłębia z każdym kolejnym miesiącem. 



A tak wygląda kierownica przy przebiegu 7 000 km:


Zgłosiłem temat w serwisie z nadzieją wymiany gwarancyjnej. Jednak zamiast gwarancji otrzymałem wycenę: boczki ponad 2000 zł, kierownica ponad 5000 zł. 


Chyba jednak mogę z tym żyć. Ale jak to jest, że w innym samochodzie Mercedes V klasa, którym jeżdżę ponad 7 lat i nie zawsze jest garażowany, eksploatowany głównie na długich trasach, narty, zima… to taki samochód do zadań specjalnych - przewieźć kosiarkę, meble itd, kierownica przy przebiegu ponad 70 000 km, wygląda tak:

w poszycie drzwi tak:


Daleki jestem od hejtowania Tesli w tej sprawie. Doskonale rozumiem model biznesowy i cięcie kosztów ale są też pewne granice i obawiam się, że Tesla bardzo blisko do tej granicy się zbliża. Po fali euforii nowi użytkownicy Modeli Y i 3 mogą poczuć się rozczarowani. 
⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠



Ocena ogólna

Komentarze (8)

0/10
  • Snail
    odpowiedz

    👍

  • TomS
    odpowiedz

    Każda nowa rzecz/materiał aby dłużej posłużył wymaga impregnacji - kładziesz nowe płytki = impregnujesz, kładziesz nowe blaty w kuchni = impregnujesz, kupujesz nowy skórzany wypoczynek do salonu = impregnujesz, W aucie jest tak samo, ale można olać, kto bogatemu zabroni, a później wrzucać zdjęcia do neta jak płytki odbarwiają się, jak skóra blaknie etc. a później kupić nowe bo stare już takie zaniedbane.

  • odpowiedz

    Na jednej z grup użytkowników Tesli jest ten sam problem poruszony: https://www.facebook.com/groups/327571401932522

  • odpowiedz

    Wg mnie to ŚCIEMA. Auto potraktowane żrącą kupą wygląda jak kupa. Jak drapiesz kierownicę to jest podrapana.

    • No właśnie i tak i nie... dlaczego ten sam kierowca w innych samochodach nie "drapie" kierownicy. Delikatna ta eko skóra i już.

  • TomS
    odpowiedz

    Zastanawiam się czy autorzy takich doświadczeń używają środków pielęgnacyjnych, czyli przykładowo raz na miesiąc/dwa czyszczą skórę vegańską konkretnym środkiem do pielęgnacji skór, plastiki czyszczą "plakiem", czy używają silikonu do przecierania uszczelek, etc. Stawiam tezę, że właściciel tego auta nie używa takich środków.

    • Maciej

      We wszystkich samochodach, które mam, miałem, używałem takich środków sporadycznie (nie częściej niż raz/dwa do roku) i NIGDY nic mi nie wyblakło. Tak jak miałem kupić Teslę Y, tak teraz muszę zgłębić temat bo źle to wygląda... Chyba, że to jakiś odosobniony przypadek.

    • Nie, nie używam. Jestem nienormalny ? :)

Autor

Kamil

Kamil

Samochodami elektrycznymi jeździ od 2016 roku i w tym czasie żaden mu się nie spalił, ani razu nie zabrakło mu prądu na trasie. Może właśnie dlatego założył serwis otoev.pl, aby inni też nie mieli obaw przed zakupem samochodu elektrycznego. Przez wiele lat związany z branża internetową, właściciel kilku firm, obserwator i użytkownik nowych technologii

NOWOŚĆ! Realne raporty użytkowników Tesla Dodaj swój zasięg

Opinie użytkowników Tesla Model Y Long Range Dual Motor Oceń ten model

Ocena ogólna

Opinie:

Rafał

Data dodania: 07.02.2024
Niektórzy piszą o twardym zawieszeniu. Chyba naprawdę nigdy nie jeździliautem z twardym zawieszeniem. W wersji Long Rangę zawieszenie jest wręcz miękkie/kanapowe - nie jest to zawieszenie citroena, ale do tego stopnia nieprzyjemne, że aż strach ostrzej wchodzić w zakręty. Auto nie prowadzi się zbyt pewnie. Za to wersja performance ma bardziej usztywnione zawieszenie, ale nie możemy mówić o twardym :) Tego typu zawieszenie, ma audi a3, a4, ford focus i wiele innych aut. Performance dzięki temu, że jest bardziej usztywniony, niższy i opony o niższym profili prowadzi się bardzo pewnie. Dla mnie w punkt. Jak ktoś chce zobaczyć co znaczy twarde zawieszenie to proponuję przejechać się Honda Civic Type-R (przedostatnim wypustem). Tesla Y obecnie to najlepsze auto elektryczne jakim jechałem odrzucając wersję standard i LR właśnie z uwagi na zawieszenie. Performance jest idealne i przypomina mi te z 3. Ciekawe jak jest w obecnym modelu poliftowym (podobno bardziej komfortowe - oby nie zepsuli.
zobacz całą opinię

Gosia

Data dodania: 05.12.2023
Fajny samochód ale bez przesady z tymi och i ach. Ma swoje wady - twarde zawieszenie, brak czujników parkowania tylko jakaś imitacja na podstawie danych z kamer. Często jest problem z parkowaniem jak ktoś nie ma wprawy. Pomyłką są też automatyczne wycieraczki, które raz działają dobrze, a innym razem wariują i mielą po szybie bez sensu
zobacz całą opinię

Tesla Model Y Long Range Dual Motor

Dane techniczne:

Oceń model
Przyspieszenie 0-100 km/h
5.0s
Prędkość maksymalna
217 km/h
Zasięg oficjalny (WLTP)
544 km

Ostatnie pytania Zadaj pytanie

Materiały Użytkowników

Odbiór Tesli w salonie - jak wygląda w praktyce

Jak wygląda procedura odbioru Tesli w salonie w Warszawie. Film jednej z klientek, która odebrała Teslę Model Y. Najbardziej mi spodobał się tek
Kamil

W Klubie OtoEV.pl od 1 roku i 4 miesięcy

Modele producenta Tesla