Kia EV9 zdobywa tytuł World Car of the Year. Hyundai cieszy się małym zwycięstwem

27 marca podczas salonu samochodowego w Nowym Jorku ogłoszono zwycięzcę konkursu World Car of the Year. Kia ma ogromne powody do zadowolenia, ale swój kawałek tortu otrzymali także inni producenci.
Fot. lev radin / Shutterstock.com
Data publikacji: 2024-04-04 Fot. lev radin / Shutterstock.com

Kamil

Data dodania: 2024-04-04

Podczas salonu samochodowego w Nowym Jorku, powody do radości mieli koreańscy producenci elektryków. Oczy wszystkich skierowane były jednak na Kię EV9, która została wyróżniona tytułem World Car of the Year.


Poznajcie „Światowy Samochód Roku”


Prestiżowy tytuł World Car of the Year (Światowego Samochodu Roku) powędrował do Kii EV9. Koreańskiego elektryka wyróżniono za:

  • nowoczesną stylistykę;
  • przestronne nadwozie;
  • bogate wyposażenie.

Mierzący ponad 5 metrów długości elektryk został przystosowany do przewozu 7 osób. Topowa wersja elektrycznego SUV-a generuje 385 KM, oferując do 512 km zasięgu na jednym ładowaniu dzięki akumulatorowi o pojemności 99,8 kWh.

Fot. Kittyfly / Shutterstock.com


Korea zdominowała konkurs


Chociaż główna nagroda powędrowała do Kii, inny koreański producent również ma powody do radości. W kategorii World Performance Car zwyciężył Hyundai Ioniq 5 N.


Wyróżnienie to nie jest zaskoczeniem, bowiem Hyundai doczekał się nieco wcześniej tytułu najbardziej rodzinnego SUV-a. To jednak nie koniec wyróżnień.


Poznajcie zwycięzców innych kategorii


Podczas salonu samochodowego w Nowym Jorku ogłoszono także zwycięzców pozostałych kategorii. Tytułem World Urban Car okrzyknięto Volvo EX30, chociaż jest to najmniejszy i jeden z najtańszych modeli szwedzkiej marki.


Z kolei tytuł World Luxury Car powędrował do BMW i5. Nagrodą za niepowtarzalny design (World Car Design) doceniono z kolei Toyotę Prius. Jak sądzicie, czy modelom tym należały się wspomniane prestiżowe wyróżnienia?

Fot. Walter Cicchetti / Shutterstock.com

Komentarze

0/10

Autor

Kamil

Redaktor portalu OtoEV. W nowoczesnej, elektrycznej motoryzacji poszukuję nieszablonowości myślenia konstruktorów i złamania konwencji „unifikacji modeli”. Szczególnie przyglądam się rozwojowi segmentu małych miejskich elektryków. Prywatnie miłośnik hot hatchy, muzyki oraz dobrej książki.

Ostatnie komentarze

KIedy będzie czynna ładowarka w Nysie? Stoi ... 25.08.2024
Dopiero planują węglik krzemu? Z tego wynika, ... 22.08.2024