Kia u progu premiery taniego SUV-a. EV2 ma kosztować poniżej 60 tys. zł

Kia rozpoczęła swoją ofensywę w walce o tanie elektryki. Model EV2 ma kosztować poniżej 60 tys. zł i stać się hitem sprzedażowym. Czy tak się jednak stanie?
Fot. VoltMotion/YouTube
Data publikacji: 2024-04-29 Fot. VoltMotion/YouTube
Tylko aby nie wyszło jak z tanią Teslą :)_ 30.04.2024

Kamil

Data dodania: 2024-04-29

Decyzja koreańskiego koncernu nie zaskakuje. Wiele rynkowych rywali zdecydowało się na ten krok, czym zaskarbili sobie sympatię wielu mniej zamożnych odbiorców.


Kia u progu premiery modelu EV2


Coraz więcej mówi się o nowej gałęzi rozwoju Kii. Ponoć producent planuje uzupełnić segment swoich elektryków linii EV o kolejne modele, które mają być znacznie bardziej przystępne cenowo, niż topowe EV6 czy EV5.


Wedle deklaracji Kii, najtańszy wariant Kii EV2 będzie dostępny już za 14,5 tys. dolarów, czyli około 60 tys. zł. Trzeba przyznać, że to całkiem „sympatyczna” cena. Na filmach testowych Kii EV2 wyraźnie widać, że najmniejszy elektryk marki podobny będzie do modeli EV3 i EV5, wpisując się w nowy motyw przewodni Kii — tworzenia tanich elektryków. Na premierę Kii EV2 będziemy musieli najprawdopodobniej poczekać do 2025 roku.


Premiera tanich elektryków już niebawem


Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem Koreańczyków, już w październiku tego roku zaprezentują trzy nowe, niedrogie pojazdy elektryczne. Wypuszczenie w listopadzie na chiński rynek modelu EV5 pokazało, że samochody za 20 tys. dolarów znajdują tam swoich odbiorców, mimo bardzo silnej konkurencji ze strony koncernu BYD.


Chiny to jednak niejedyny rynek, na którym doceniono koreańskie elektryki. Oparta na platformie E-GMP Hyundaia (tej samej, na której opiera się IONIQ 5), Kia EV5 znajduje swoich sympatyków w Australii. Legitymująca się zasięgiem do 720 km w trybie CLTC, zaczyna się od około 46 000 dolarów (70 000 AUS).


Eksperci kolejnego rynkowego sukcesu upatrują w zapowiadanej przez Koreańczyków Kii EV4, która ma wyznaczać nowe, innowacyjne podejście do projektowania elektrycznych sedanów. Ponoć model ten kosztować ma około 35 000 dolarów.


Kia o projekcie tanich elektryków


Sukces Kii EV5 pokazał, że świat gotowy jest na przystępne cenowo elektryki. Z tego względu jeszcze w tym roku Kia szykuje się do premiery modelu EV3, czyli mniejszego brata EV9, który ponoć ma być oparty na tej samej technologii i designie. Z kolei jesienią światło dzienne ma ujrzeć wariant GT modelu EV3, co tylko obrazuje, że Kia wierzy w duże zainteresowanie małymi, przystępnymi cenowo elektrykami.


W rozmowie z portalem Autocar dyrektor generalny Kia, Ho-Sung Song, powiedział, że niedrogie pojazdy elektryczne są bardzo ważne dla przyszłości marki. Dodał, że model EV2 jest dla nich przełomowy. Zdradził, że samochód ten stylizowany będzie na crossovera lub SUV-a, uspokajając tym samym, że najmniejszy model marki nie będzie typowym miejskim hatchbackiem.


Wszystko wskazuje na to, że Kia ma dokładnie przemyślaną koncepcję rozwoju linii tanich elektryków. Czy jednak zdołają oni przebić się przez silną konkurencję? Czas pokaże.

Komentarze (1)

0/10
  • Elektryk
    odpowiedz

    Tylko aby nie wyszło jak z tanią Teslą :)_

Autor

Kamil

Redaktor portalu OtoEV. W nowoczesnej, elektrycznej motoryzacji poszukuję nieszablonowości myślenia konstruktorów i złamania konwencji „unifikacji modeli”. Szczególnie przyglądam się rozwojowi segmentu małych miejskich elektryków. Prywatnie miłośnik hot hatchy, muzyki oraz dobrej książki.

NOWOŚĆ! Realne raporty użytkowników KIA Dodaj swój zasięg

Opinie użytkowników Kia Niro EV 65 kWh Oceń ten model

Ocena ogólna

Opinie:

MM

Data dodania: 12.07.2023
Auto bardzo przyjemne w prowadzeniu. Dość przestronne z całkiem sporym bagażnikiem. Dobrze wyciszone. W mieście auto ma dobry zasięg. Myślę że reklamowane 460 km można osiągnąć, natomiast w trasie niestety nie jest już tak różowo. Bateria powinna być ciut większa niż ta zastosowana przez Kia. Jadąc w trasie nie udało mi się na szybkich stacjach osiągnąć mocy większej niż 68 kW. To zdecydowanie słaby wynik. Kia powinna dać możliwość szybkiego ładowania o mocy co najmniej 150 kW. Wtedy ten model nadawałby się również na dłuższe trasy a nie tylko do miasta, gdzie notabene sprawuje się bardzo dobrze.
zobacz całą opinię

Karolina

Data dodania: 23.05.2023
Ładny kolor :)

Ostatnie komentarze

KIedy będzie czynna ładowarka w Nysie? Stoi ... 25.08.2024
Dopiero planują węglik krzemu? Z tego wynika, ... 22.08.2024

Kia Niro EV 65 kWh

Dane techniczne:

Oceń model
Przyspieszenie 0-100 km/h
7.8s
Prędkość maksymalna
167 km/h
Zasięg oficjalny (WLTP)
472 km
Wszystkie dane Kia Niro EV 65 kWh

Ostatnie pytania

Modele producenta KIA