To już pewne, Kia szykuje wersję GT modelu EV5

Kia niedługo po premierze modelu EV5 postanowiła zaskoczyć podobnie jak w przypadku modelu EV6. Najnowsze doniesienia nie pozostawiają złudzeń, Kia EV5 dostępna będzie w wersji GT.
Fot. Chasing Cars/YouTube
Data publikacji: 2024-04-27 Fot. Chasing Cars/YouTube

Kamil

Data dodania: 2024-04-27

Pierwsze zdjęcia najmocniejszej odmiany Kii EV5 ponoć miały wyciec z chińskiego Ministerstwa Przemysłu i Technologii Informacyjnych (MIIT). Co ciekawe nie będą to jedynie delikatne zmiany stylistyczne.


Kia prezentuje model EV5


Kia podczas Salonu Samochodowego w Chengdu w sierpniu ubiegłego roku postanowiła zaprezentować światu nowy model elektrycznego SUV-a o nazwie EV5. W modelu tym można dopatrzyć się kilku podobieństw do większego brata, Kii EV9. Na pierwszy rzut oka zauważymy „pudełkowate”, ostre linie nadwozia oraz surową stylistykę.


Kia EV5 konkurować ma między innymi z Teslą Model Y. Przy gabarytach 4615 mm długości, 1875 mm szerokości i 1715 mm wysokości Kia EV5 wpisuje się w kanon średniej wielkości SUV-a.


Kia EV5 przystępnym cenowo SUV-em?


Na rynku chińskim Kia EV5 dostępna będzie już za około 20 tys. dolarów (nieco ponad 80 tys. zł). Jeśli w podobnych cenach oferowana będzie również w Europie, koreański elektryk może namieszać.


Co ciekawe Kia EV5 napędzana jest akumulatorem BYD Blade o pojemności 64,2 kWh. W podstawowej wersji oferuje ona do 329 mil zasięgu (około 530 km), a w wersji dalekiego zasięgu do 447 mil (720 km) dzięki akumulatorowi o pojemności 88,1 kWh.


Kia ujawniła sportową odmianę modelu EV5


Okazuje się jednak, że Kia planuje zaskoczyć rynek sportową odmianą modelu EV5. Ponoć z chińskiego Ministerstwa Przemysłu i Technologii Informacyjnych (MIIT) miały wyciec zdjęcia Kii EV5 GT. Co ciekawe nie będą to jedynie delikatne zmiany stylistyczne.


Kia EV5 GT będzie wyposażona w podwójny układ silnikowy, z silnikiem elektrycznym o mocy 215 KM (160 kW) z przodu i 98 KM (73 kW) z tyłu, co daje łączną moc 313 KM i umożliwia sprint do pierwszej setki w 6,5 sekundy. Co więcej, wedle zapowiedzi Koreańczyków producent szykuje również sportowe odmiany modeli EV2, EV3 i EV4. Czyżby to zapowiedź ery elektrycznych hot hatchy? Tego dowiemy się niebawem.

Komentarze

0/10

Autor

Kamil

Redaktor portalu OtoEV. W nowoczesnej, elektrycznej motoryzacji poszukuję nieszablonowości myślenia konstruktorów i złamania konwencji „unifikacji modeli”. Szczególnie przyglądam się rozwojowi segmentu małych miejskich elektryków. Prywatnie miłośnik hot hatchy, muzyki oraz dobrej książki.

NOWOŚĆ! Realne raporty użytkowników KIA Dodaj swój zasięg

Opinie użytkowników Kia EV9 99,8 kWh RWD Oceń ten model

Ocena ogólna

Opinie:

Max

Data dodania: 12.12.2023
To wielki elektryk od Kii. Moim zdaniem tylko wersja z większą baterią ma sens. 100 kWh pozwoli pojeździć bez stresu, choć i tak zużycie nie będzie tutaj małe. Przy tym pakiecie auto powinno w ziemie przejechać około 300 km w trasie przy prędkościach 120-130 km/h, w lecie może bliżej 400 km. Wnętrze jest przestronne i można w nim spokojnie spać. jednak do takiego kolosa chyba bym się pokusił o pakiet w granicach 120 kWh. Byłoby znacznie lepiej jeśli idzie o zasięg realny. Tu również mamy 800V baterie, więc ładowanko będzie naprawdę szybkie.
zobacz całą opinię

Ostatnie komentarze

Dlaczego został skasowany wczorajszy komentarz z ... 09.05.2024
Z tym sensem ekonomicznym to się zgodzę pod ... 09.05.2024

Kia EV9 99,8 kWh RWD

Dane techniczne:

Oceń model
Przyspieszenie 0-100 km/h
9.4s
Prędkość maksymalna
Zasięg oficjalny (WLTP)
530 km
Wszystkie dane Kia EV9 99,8 kWh RWD

Ostatnie pytania

Modele producenta KIA