Kia u progu transformacji marki. W elektryfikacji pomóc ma BMW i Mercedes?

Kia poszukuje swojej rynkowej niszy. Producent upatruje zwiększenia sprzedaży w zastosowaniu innowacyjnej technologii i wypuszczeniu kolejnych modeli. Nie celuje jednak po omacku, a postanawia zatrudnić ekspertów w branży.
Fot. FotograFFF / Shutterstock.com
Data publikacji: 2024-03-28 Fot. FotograFFF / Shutterstock.com

Kamil

Data dodania: 2024-03-28

Kia w pogoni za wynikami sprzedażowymi sięga po pomoc specjalistów. Na poczet tego zatrudnia byłych, wieloletnich projektantów Mercedes i BMW. Czy wyjdzie jej to na dobre?


Kia zatrudnia specjalistów


Kia postanowiła nie wyważać otwartych drzwi i szukać rozwiązania w najbardziej oczywistym miejscu – u konkurencji. Producent zapowiedział, że jego celem będzie zatrudnienie głównych byłych projektantów BMW i Mercedesa, którzy będą nadzorować ich centra projektowe w Europie i Chinach.


Mowa tu o naprawdę poważnych nazwiskach, a Kia nie zamierza oszczędzać na transformacji marki. Producent deklaruje, że zmiana wejdzie w życie od 1 kwietnia, a w szeregach Kii zobaczymy takie nazwiska jak Oliver Samson i Seungmo Lim.


Jak zmiany kadrowe mają pomóc Kii?


Aby zrozumieć zasadność ruchu koreańskiego producenta, warto przyjrzeć się bliżej znanym nazwiskom specjalistów. Olivier Samson przez ponad dekadę brał czynny udział w projektowaniu nowych modeli Mercedesa, przechodząc następnie do NIO i Changan.


Z kolei Seungmo Lim przez ponad 10 lat związany był zespołem projektowym BMW w Monachium. Ostatnimi czasy pełnił tam nawet rolę wicedyrektora ds. innowacyjnego projektowania w Geely. Najprawdopodobniej Lim będzie odpowiedzialny za rozwój Kii w Chinach, a Samson będzie doglądał elektryfikację Kii w Europie.

Fot. JHVEPhoto / Shutterstock.com


Plany rozwojowe Kii


Wedle nieoficjalnych doniesień, Kia ma ciekawy pomysł na rozwój marki. Po pierwsze planuje ona rozwijać serię EV i promować swoje modele EV6 i EV9. Ponadto producent ma rozważać wypuszczenie tanich pojazdów elektrycznych (między innymi EV3), których premiery doczekamy się jeszcze w tym roku.


To ciekawy ruch koreańskiego producenta, chociaż trzeba przyznać, że konkurencja potrafi zrobić to nieco taniej. Za EV3 będzie trzeba zapłacić około 30 tys. dolarów, a za EV4 około 35 tys. dolarów. Premiera EV4 nastąpi jednak dopiero w przyszłym roku.

Komentarze

0/10

Autor

Kamil

Redaktor portalu OtoEV. W nowoczesnej, elektrycznej motoryzacji poszukuję nieszablonowości myślenia konstruktorów i złamania konwencji „unifikacji modeli”. Szczególnie przyglądam się rozwojowi segmentu małych miejskich elektryków. Prywatnie miłośnik hot hatchy, muzyki oraz dobrej książki.

NOWOŚĆ! Realne raporty użytkowników KIA

Ostatnie komentarze

Kia e Soul 64 kWh

Dane techniczne:

Oceń model
Przyspieszenie 0-100 km/h
7.9s
Prędkość maksymalna
167 km/h
Zasięg oficjalny (WLTP)
443 km
Wszystkie dane Kia e Soul 64 kWh

Ostatnie pytania

Modele producenta KIA