Kia wzywa do naprawy tysięcy samochodów elektrycznych EV9. Zaskakujący powód

Kia ogłosiła pilną kampanię naprawczą, obejmującą 22 tys. modeli EV9 sprzedanych w 2024 roku. Powodem jest brak śrub mocujących w drugim i trzecim rzędzie siedzeń. Stanowi to potencjalne zagrożenie w przypadku wypadku.
Fot. Tegar Pict / Shutterstock.com
Data publikacji: 2025-01-13 Fot. Tegar Pict / Shutterstock.com

Miłosz

Data dodania: 2025-01-13

Problem nie wpływa na codzienne użytkowanie samochodu, jednak w sytuacjach kryzysowych może mieć poważne konsekwencje. Program napraw rusza w styczniu 2025 roku. Klienci mogą zgłaszać się do salonów KIA lub czekać na kontakt od producenta.


EV9 – nowoczesny SUV z wyzwaniami


Model Kia EV9, wprowadzony na rynek w 2023 roku, to pierwszy elektryczny SUV Kii z trzema rzędami siedzeń. Pomimo zaawansowanej technologii pojazd zmaga się z problemami produkcyjnymi. Brak śrub w siedzeniach ujawniono po serii kontroli bezpieczeństwa.


Kia deklaruje, że usterka zostanie naprawiona bezpłatnie w autoryzowanych serwisach. Dotknięci klienci zostaną poinformowani o konieczności wizyty w warsztatach, gdzie poza montażem brakujących elementów zostanie przeprowadzona szczegółowa inspekcja.


To nie jedyny problem techniczny, z jakim boryka się producent


W modelach Kia Sportage, wyprodukowanych na Słowacji pomiędzy wrześniem 2022 a czerwcem 2023 roku, wykryto ryzyko awarii pompy podciśnieniowej. Według UOKiK może to skutkować koniecznością zwiększonego nacisku na pedał hamulca podczas hamowania.


W Polsce kampania serwisowa obejmuje 2 795 pojazdów, a naprawy obejmują aktualizację oprogramowania modułu sterowania silnikiem (ECM).


Problemy techniczne dotykają nie tylko europejskich rynków


W listopadzie i grudniu 2024 roku Kia poinformowała o objęciu kampanią serwisową ponad 22 tys. samochodów, sprzedanych głównie w USA, z powodu ryzyka awarii hydrauliczno-elektronicznej jednostki sterującej (HECU). Wady wykryto na linii produkcyjnej w Korei Południowej. Firma zobowiązała się do kontaktu z klientami oraz zaoferowania bezpłatnych wizyt serwisowych.


Producent zmaga się z wyzwaniami związanymi z jakością i bezpieczeństwem swoich pojazdów, ale trzeba przyznać, że podejmuje kroki, by rozwiązać problemy. Klienci mają możliwość szybkiej i darmowej naprawy usterek w autoryzowanych serwisach. Warto śledzić komunikaty producenta, by upewnić się, że posiadane modele spełniają najwyższe standardy bezpieczeństwa.

Komentarze

0/10

Autor

Miłosz

Od kilku lat tworzę treści dla mediów online i tradycyjnych. Przygodę z dziennikarstwem rozpocząłem od pracy w lokalnym, miejskim portalu internetowym. Dziś piszę m.in. dla Bezprawnika.pl, Biotechnologii.pl i News4Media. Wolny czas spędzam na przeglądaniu YouTubea w poszukiwaniu ciekawostek zarówno o świecie dawnym, jak i współczesnym. Chętnie sięgam również po dobrą książkę – tak kryminał, jak i literaturę faktu.

Ostatnie komentarze

w zuzyciu podano ze brak pompy ciepła ... 08.01.2025
Jesteś jednak gamonie. Nawet nie dałeś rady ... 22.12.2024