Kościół idzie śladem Biedronki. Też chce mieć ładowarki na parkingach
Sam papież Franciszek od lat zachęca do podejmowania działań proekologicznych. W związku z tym taka decyzja idealnie wpisuje się w tę papieską misję.
Dwa w jednym: pójdziesz do kościoła, a przy okazji naładujesz samochód
Ten przykład pokazuje, jak można połączyć wiarę z ekologiczną odpowiedzialnością. W Parafii św. Maksymiliana Kolbego w Lublinie, która dysponuje 70 miejscami parkingowymi, znajdą się stanowiska ładowania dla pojazdów elektrycznych.
Ks. Jaszcz wyjaśnia, że projekt został skonsultowany z mieszkańcami, a rada parafialna pozytywnie go zaopiniowała. To tylko początek, ponieważ planowane się podobne inwestycje w innych parafialnych lokalizacjach. Jednym z kolejnych miejsc jest kościół św. Michała Archanioła.
Tego typu inwestycje nie są przypadkowe
Od 2025 roku każdy budynek niemieszkalny, który nie jest własnością małego lub średniego przedsiębiorstwa, a posiada ponad 20 miejsc parkingowych, będzie musiał mieć minimum jedną ładowarkę przeznaczoną dla pojazdów elektrycznych.
Dodatkowo parkingi muszą być projektowane z myślą o łatwym montażu na nich stacji ładowania. Z tego względu trzeba wyposażyć je w koryta umożliwiające wprowadzenie kabli dla potrzeb późniejszego montażu punktów ładowania przy co najmniej 20% stanowisk postojowych.
Polska z roku na rok staje się coraz przyjaźniejsza elektromobilności
Na koniec listopada br. zarejestrowano w Polsce łącznie 78 142 osobowe i użytkowe samochody całkowicie elektryczne, a to oznacza, że przez niespełna rok ich liczba zwiększyła się o 21 665 sztuk. W tym samym czasie funkcjonowało w naszym kraju 8 331 ogólnodostępnych punktów ładowania pojazdów elektrycznych, z czego 70% to wolne punkty prądu przemiennego (AC) o mocy mniejszej lub równej 22 kW.
Przytoczone liczby pokazują rosnące zapotrzebowanie na ładowarki. Decyzja Kościoła o ich zainstalowaniu na parkingach parafialnych jest odpowiedzią na potrzeby kierowców.
Komentarze