Ładowanie Modelu Y w temperaturach -35 do -40 stopni Celsjusza

Czy naładowanie Tesli w ekstremalnie niskich kanadyjskich temperaturach nastręcza problemu?
Ładowanie Modelu Y w temperaturach -35 do -40 stopni Celsjusza - zdjęcie główne
Data publikacji: 2024-01-21
Uwyzwam Tesle w Quebec'u i nie ma zadnego ... 22.01.2024
Mario

Mario

Data dodania: 2024-01-21

Jak możemy obejrzeć na filmie "Tesla Camping Canada" bardzo niskie temperatury nie są żadną przeszkodą jeśli chodzi o szybkie ładowanie.

Okazuje się że jeśli tylko pomyślimy, i przygotujemy naszą baterię, choć trochę do szybkiego ładowania DC, to auto bez problemu sobie z tym poradzi.

Oczywiście krążą po sieci filmy z USA jak to Tesle stoją na stacjach Supercharegr, nie mogąc się naładować.


Przyczyna? 


Leży po stronie stacji ładowania a nie aut. Ale to taki szczegół, który jest notorycznie pomijany we wszelkiego typu artykułach krytykujących technologię aut EV. W Chicago mieliśmy właśnie taką sytuację. To stacje zawiniły a nie auta. Kamyczkiem do ogródka była również niewiedza użytkowników, to zdecydowanie jak to się mówi dolało oliwy do ognia. 


Wracając do materiału, jeśli pomyślimy i użyjemy opcji kondycjonowania baterii Tesli, zanim dojedziemy do Superchargera, nagle okazuje się że mimo -35 stopni Celsjusza auto zaczyna ładowanie od całkiem niezłych 140 kW. 

Jednak właściciel Modelu Y który przygotował ten materiał, postanowił przetestować jeszcze dwie inne szybkie stacje. Nie za mocne, bo zaledwie 50 oraz 62 kW mocy. Oczywiście wszystko szło bez żadnego problemu. Obydwie stacje zadziałały i bez problemu dawały optymalną ilość energii. Musza mieć naprawdę niezłe stacje DC w tej Kanadzie:)


Podsumowanie?


Jeśli tylko wstępnie przygotujemy baterię oraz stacja działa tak jak powinna, nie ma z autami EV żadnego problemu. Nie ma kolejek, nie ma "zdechniętych aut", nie ma zatorów i nędznej mocy ładowania. 

Wszystko działa jak należy. 

Jeśli pojedziemy na stację wyziębionym autem w skrajnych temperaturach nie oczekujmy, że ładowanie ruszy "pełną parą". To fizycznie niemożliwe.

Obejrzyjcie film poniżej, jako dowód na to, że Tesla Model Y (akurat w tym przypadku) nie ma żadnych problemów ani z ładowaniem ani z jazdą w nawet -40 stopniach Celsjusza.


Komentarze (1)

0/10
  • Tom
    odpowiedz

    Uwyzwam Tesle w Quebec'u i nie ma zadnego problemu. A film z USA to jedna stacja i do tego temat naglosniony przez Fox news - taka amerykanska TV Republika...

Autor

Mario

Mario

Wielbiciel nowych technologii. Szczególnie interesuje się Teslą czy SpaceX, oraz innymi firmami związanymi z Elonem Muskiem. Pisze i publikuje artykuły i posty głównie na łamach TeslaKlubPolska, a także dla serwisu otoev.pl Współpracuje bezpośrednio z Teslą, starając się przybliżyć i pokazać te właśnie auta elektryczne z jak najlepszej strony. Uświadamia i szkoli w zakresie elektromobilności.

NOWOŚĆ! Realne raporty użytkowników Tesla

Opinie użytkowników Tesla Model Y Oceń ten model

Ocena ogólna

Opinie:

Pawel

Data dodania: 21.02.2024
Testowałem przedzakupowo ,przez godzinę ,na tej samej trasie, kolejno : nową TM3 LR na 18 calowych kołach oraz kolejno TMY LR na 19 calowych i TMY LR na 20 calowych -moje zdanie : Pod wzgledem prowadzenia,zawieszenia : -TMY na 20 calowych : podskakuje na drobnych nierownosciach jak ping-pong ,jak dla mnie nie do przyjecia.TMY na 19 : troche lepiej ale w porownaniu do TM3 Highland dalej twardo.-dopiero w TM3 Highland zawieszenia mozna powiedzec ,iz jest komfortowe. Układ napędowy,przyspieszenie ,zużycie energii w każdym z powyższych rewelacja-faktycznie w tej cenie JAKO ELEKTRYK-nie ma nic lepszego.Jako samochód w ogóle w tej cenie /tzn.w porównaniu do spalinowego / to kiepski samochód- absurdalnie ascetyczny środek,sterowanie robione wbrew ergonomii i wypracowanym przez lata standardom np.wycieraczki włączane przyciskami na kierownicy TM3 ,brak czujników parkowania,deszczu ,brak spryskiwaczy reflektorów ,wątpliwej trwałości zawieszenie.TMY broni sie cena,ale TM3Highland jeździ lepiej
zobacz całą opinię

Piotr

Data dodania: 10.02.2024
"W wersji Long Rangę zawieszenie jest wręcz miękkie/kanapowe". - absurd kolego. Zawieszenie w Y jest bardzo twarde porównując z podobnymi suvami tej klasy. Miałem już Tiguana, Q5 i teraz Y. Tylko w tym aucie pasażerowie tylnej kanapy ciągle narzekają na tyle, że chyba zdecyduję się na wymianę zawieszenia.
zobacz całą opinię

Ostatnie komentarze

Tesla Model Y

Dane techniczne:

Oceń model
Przyspieszenie 0-100 km/h
Prędkość maksymalna
Zasięg oficjalny (WLTP)
Wszystkie dane Tesla Model Y

Ostatnie pytania Zadaj pytanie

Modele producenta Tesla