Lidl kończy z darmowym ładowaniem „elektryków”

Rozwój infrastruktury ładowania pojazdów elektrycznych w Polsce zyskał nowy wymiar dzięki inicjatywie sieci sklepów Lidl, która na parkingach swoich placówek zainstalowała ładowarki elektryczne. Początkowo, w ramach kampanii promocyjnej mającej na celu przyciągnięcie właścicieli samochodów elektrycznych do zakupów, Lidl oferował możliwość darmowego ładowania. Teraz sieć postanowiła zmienić swoje podejście.
Lidl kończy z darmowym ładowaniem „elektryków” - zdjęcie główne
Data publikacji: 2024-03-08

Miłosz

Data dodania: 2024-03-08

Z biegiem czasu sytuacja uległa zmianie. Na niektórych stacjach zaczęły pojawiać się terminale płatnicze. Pobieranie płatności potwierdzono już w Warszawie (Trakt Lubelski), Poznaniu (Kościelna 40), Łebie (Kościuszki 132), Luboniu (Dębiecka 1) i Zalasewie (Planetarna 20).


Umiarkowane ceny za nową jakość


Mimo wprowadzenia opłat za ładowanie Lidl zachował przystępność cenową swojej oferty. Za ładowanie przy wykorzystaniu prądu DC o mocy do 50 kW zapłacimy 1,99 zł za kWh, a w przypadku ładowania AC o mocy do 11 kW stawka jest o kilkadziesiąt groszy niższa –  wynosi 1,59 zł za kWh. 


Płatności można dokonywać bezpośrednio przy ładowarce za pomocą terminala, kartą płatniczą, lub poprzez aplikację mobilną Elocity. Dla tych, którzy nieopatrznie zajmą miejsce przy ładowarce dłużej niż jest to konieczne do napełnienia samochodu prądem, przewidziano karę w wysokości 20 zł za każdą rozpoczętą godzinę po kwadransie od zakończenia ładowania.


Ładowarki przed Lidlami charakteryzują się wysoką dostępnością i uniwersalnością; oferują złącza AC typu 2, DC typu CCS oraz CHAdeMO lub 2xCCS, co umożliwia jednoczesne ładowanie dwóch pojazdów. Zapewniają maksymalną moc ładowania 50 kW na złączach DC i 43 kW na złączach AC.


Elektryczna przyszłość przed każdym Lidlem


Zgodnie z długoterminowymi planami Lidl zamierza wyposażyć każdy ze swoich sklepów w przynajmniej jedną ładowarkę elektryczną do 2025 roku. Na razie sieć może pochwalić się 60 działającymi stacjami ładowania rozmieszczonymi w strategicznych lokalizacjach na terenie całej Polski, w tym w Warszawie, Poznaniu, Łodzi, Toruniu, Wrocławiu, Białymstoku, Łebie, i Zakopanem.


Wprowadzenie opłat za ładowanie na wybranych stacjach Lidla pozwoliło na zwiększenie dostępności usługi, ponieważ umożliwiło korzystanie z ładowarek całodobowo, niezależnie od godzin otwarcia sklepów. 


Ta zmiana podkreśla rosnącą rolę elektromobilności w codziennym życiu oraz zobowiązanie sieci do wspierania zrównoważonego transportu. To krok naprzód w kierunku budowania kompleksowej infrastruktury wspierającej ekotransport.


Komentarze

0/10

Autor

Miłosz

Od kilku lat tworzę treści dla mediów online i tradycyjnych. Przygodę z dziennikarstwem rozpocząłem od pracy w lokalnym, miejskim portalu internetowym. Dziś piszę m.in. dla Bezprawnika.pl, Biotechnologii.pl i News4Media. Wolny czas spędzam na przeglądaniu YouTubea w poszukiwaniu ciekawostek zarówno o świecie dawnym, jak i współczesnym. Chętnie sięgam również po dobrą książkę – tak kryminał, jak i literaturę faktu.

Ostatnie komentarze

Pozostaje przenieść fabrykę do Polski, nie ... 14.05.2024
Hm, ale piszecie, że zielone światło. Ale: 1. ... 14.05.2024