Mercedes będzie testował w Chinach systemy jazdy autonomicznej poziomu 4

Mimo że na rynku nowoczesnych pojazdów to Tesla nadal uchodzi za synonim rozwoju popartego długoterminową wizją, to Mercedes-Benz również robi ciągle spore postępy, szczególnie w ostatnich latach. Niemiecki producent konsekwentnie wprowadza rozwiązania, które pozwalają mu konkurować z największymi graczami na światowym rynku.
Fot. FotograFFF / Shutterstock.com
Data publikacji: 2024-08-11 Fot. FotograFFF / Shutterstock.com

Miłosz

Data dodania: 2024-08-11

Jednym z najważniejszych kroków w tym kierunku było uzyskanie zgody na przeprowadzenie testów systemu autonomicznej jazdy poziomu 4 w Chinach. To czyni Mercedesa zagranicznym producentem samochodów z tak ważnym pozwoleniem i pozwala firmie testować zaawansowane technologie w Szanghaju jeszcze przed niektórymi chińskimi rywalami, takimi jak Xpeng. Mimo że to producent Xpeng jest uznawany za miejscowego lidera w dziedzinie jazdy autonomicznej.


Walka o dominację na chińskim rynku


Chiny są ważnym rynkiem dla Mercedesa, jednak w ostatnich latach firma zaczęła tracić na znaczeniu na rzecz lokalnych producentów samochodów. Wzrost popularności pojazdów autonomicznych poziomu 2 i 3 wśród chińskich konsumentów zaostrzył konkurencję. To zmusiło Mercedesa do wprowadzenia następnych innowacji.


Uzyskanie zgody na testy poziomu 4 w Chinach jest dla firmy nie tylko prestiżowym osiągnięciem, ale także strategiczną szansą na odzyskanie swojej pozycji i wzmocnienie obecności na tym istotnym rynku. Pozwoli to Mercedesowi powrócić do wyścigu o dominację.


Nowe funkcje autonomiczne Mercedesa


Mercedes-Benz nie tylko zdobywa nowe rynki, ale również rozwija swoje technologie autonomiczne. Firma nie poprzestaje na uzyskaniu zgody na testy poziomu 4 w Chinach; poszerza także funkcjonalność swojego systemu Drive Pilot. 


Ten system, poza możliwością jazdy na poziomie 3, oferuje teraz bardziej zaawansowane funkcje, łącznie z niezabezpieczonymi skrętami w lewo na skrzyżowaniach, cofaniem oraz samodzielnym parkowaniem. Dzięki niemu Mercedes kreuje się na pioniera w dążeniu do pełnej autonomii pojazdów.


Mercedes-Benz w USA i w Europie


Warto dodać, że Mercedes-Benz jako lider otrzymał zielone światło na wprowadzenie poziomu 3 autonomii nie tylko na rynku niemieckim, ale także w Stanach Zjednoczonych. Chociaż homologacja obejmuje tylko wybrane regiony i typy dróg, to firma mimo wszystko wyprzedza konkurencję.


Wprowadzenie kolejnego poziomu autonomii na kluczowych rynkach jest istotnym krokiem w stronę przyszłości, w której autonomiczne pojazdy staną się codziennością. Jeśli Mercedes-Benz nie odpuści, ma szansę utrzymać przewagę technologiczną nad konkurencją na różnych kontynentach.

Komentarze

0/10

Autor

Miłosz

Od kilku lat tworzę treści dla mediów online i tradycyjnych. Przygodę z dziennikarstwem rozpocząłem od pracy w lokalnym, miejskim portalu internetowym. Dziś piszę m.in. dla Bezprawnika.pl, Biotechnologii.pl i News4Media. Wolny czas spędzam na przeglądaniu YouTubea w poszukiwaniu ciekawostek zarówno o świecie dawnym, jak i współczesnym. Chętnie sięgam również po dobrą książkę – tak kryminał, jak i literaturę faktu.

NOWOŚĆ! Realne raporty użytkowników Mercedes Dodaj swój zasięg

Ostatnie komentarze

KIedy będzie czynna ładowarka w Nysie? Stoi ... 25.08.2024
Dopiero planują węglik krzemu? Z tego wynika, ... 22.08.2024

Mercedes EQE AMG 43 4MATIC

Dane techniczne:

Oceń model
Przyspieszenie 0-100 km/h
4.2s
Prędkość maksymalna
210 km/h
Zasięg oficjalny (WLTP)
472 km

Ostatnie pytania

Materiały Użytkowników

Test Mercedes EQE 43 AMG

Polecam materiał z testy najnowszego Mercedesa EQE 43 4MATIC AMG. Mniejszy niż EQS ale równie ciekawe auto.
Kamil

W Klubie OtoEV.pl od 1 roku i 7 miesięcy

Modele producenta Mercedes