Elektryczny Mercedes-Benz eCitaro wygrywa
Organizowany przez magazyn Omnibusspiegel test przyciągnął uwagę ponad 40 międzynarodowych dziennikarzy specjalistycznych oraz przedstawicieli firm z branży transportu pasażerskiego. Przez cztery dni w Bonn dokładnie oceniali oni najnowsze niskopodłogowe autobusy przegubowe z napędem elektrycznym.
Najwyższe oceny za komfort i bezpieczeństwo
Podczas testów składających się z jazd testowych na torze w Bonn oraz przejazdów w roli pasażerów Mercedes-Benz eCitaro G zdobył najwyższe noty za komfort pasażerów, obsługę kierowców, jakość produkcji i wykończenia oraz łatwość serwisowania.
eCitaro G kontynuuje tradycję Mercedes-Benz w zakresie priorytetu pod względem bezpieczeństwa. Jest wyposażony w dynamiczny sterownik obrotnicy przegubowej (ATC), dźwiękowy system ostrzegania o pojeździe (AVAS), radarowy asystent skręcania Sideguard Assist oraz aktywny system wspomagania hamowania Preventive Brake Assist.
Jeszcze dalej bez potrzeby ładowania
Aktualną wersję eCitaro G wyposażono w trzeciej generacji akumulatory litowo-jonowe (NMC3), gwarantujące autobusowi przegubowemu odpowiedni zasięg dzięki sześciu pakietom akumulatorów wysokiego napięcia o łącznej pojemności około 588 kWh.
Model jest również dostępny z minimum czterema a maksymalnie siedmioma akumulatorami, co rozszerza całkowitą pojemność do 686 kWh i umożliwia pokonywanie jeszcze dłuższych tras bez potrzeby ładowania.
Funkcjonalny kokpit
Kokpit eCitaro, wzorowany na sprawdzonych modelach Citaro, zapewnia kierowcom wysoki poziom funkcjonalności złączonej z komfortem. Minimalne różnice w sterowaniu w porównaniu do wersji z silnikiem spalinowym ułatwiają kierowcom szybkie zaadaptowanie się do pracy z modelami elektrycznymi.
Do lipca br. eCitaro G zostanie wyposażony w dodatkowe nowe systemy wspomagania i bezpieczeństwa, w tym asystenta skrętu Sideguard Assist 2, Frontguard Assist wykrywający przeszkody przed pojazdem, a także interfejs dla systemów monitorowania kamerowego, w tym opcjonalnego systemu kamer 360° dla autobusów solo i 270° dla przegubowych.
Wsparcie serwisowe
Dzięki wsparciu Omniplusa, czyli organizacji serwisowej Daimlera Busesa, użytkownicy eCitaro mogą liczyć na silną sieć serwisową składającą się z ponad 80 punktów wyspecjalizowanych w obsłudze autobusów elektrycznych, jak również na szybkie dostawy części zamiennych.
Usługi cyfrowe Omniplusa zapewniają kompleksowe wsparcie – od analizy danych pojazdu, przez funkcje zarządzania flotą, po zarządzanie ładowaniem. Ta wszechstronna obsługa sprawia, że Mercedes-Benz eCitaro G stanowi przemyślane rozwiązanie dla miast dążących do zrównoważonego rozwoju i rozpowszechnienia nowoczesnej mobilności miejskiej.
Komentarze
Autor
Miłosz
Od kilku lat tworzę treści dla mediów online i tradycyjnych. Przygodę z dziennikarstwem rozpocząłem od pracy w lokalnym, miejskim portalu internetowym. Dziś piszę m.in. dla Bezprawnika.pl, Biotechnologii.pl i News4Media. Wolny czas spędzam na przeglądaniu YouTubea w poszukiwaniu ciekawostek zarówno o świecie dawnym, jak i współczesnym. Chętnie sięgam również po dobrą książkę – tak kryminał, jak i literaturę faktu.NOWOŚĆ! Realne raporty użytkowników Mercedes Dodaj swój zasięg
Opinie użytkowników Mercedes EQS SUV 580 4MATIC Oceń ten model
Opinie:
Ostatnie komentarze
Materiały Użytkowników
W Klubie OtoEV.pl od 1 roku i 7 miesięcy