Przełom w ładowaniu elektrycznych ciężarówek. Mercedes-Benz Trucks ma się czym pochwalić

Inżynierowie z Mercedes-Benz Trucks zrealizowali spektakularny test na modelu eActros 600. Osiągnęli rekordową moc ładowania 1000 kW. Wykorzystując ultraszybką ładowarkę i Megawatt Charging System (MCS), Mercedes-Benz eActros 600 zademonstrował możliwości, które niebawem zostaną wprowadzone do produkcji seryjnej.
Fot. daimlertruck.com
Data publikacji: 2024-05-10 Fot. daimlertruck.com

Miłosz

Data dodania: 2024-05-10

Tego typu osiągnięcia otwierają nowe możliwości dla branży transportowej; dają nadzieję na skrócenie ładowania i co za tym idzie – na zwiększenie efektywności w eksploatowaniu ciężarówek elektrycznych.


Technologia, która zmienia zasady gry


Podczas testów w Wörth am Rhein zespół inżynieryjny Mercedes-Benz zdołał w pełni wykorzystać potencjał MCS. Osiągnął chwilową moc na poziomie 1001,1 kW.


Dzięki innowacyjnemu interfejsowi pomiędzy pojazdem a stacją ładowania eActros 600 w ekspresowym tempie uzupełnił energię, co jest przełomem w myśleniu o zasięgu i dostępności ciężarówek elektrycznych.


Mercedes-Benz nie zwalnia tempa


Prace nad udoskonaleniem technologii MCS już są zaawansowane. Zespół inżynieryjny przygotowuje się do wprowadzenia tego rozwiązania na rynek pod koniec roku, wraz z rozpoczęciem produkcji elektrycznego ciągnika siodłowego eActros 600. Model wyposażony w akumulator o pojemności 600 kWh będzie gwarantował zasięg do 500 km.


Mercedes-Benz przekonuje, że około 60% tras pokonywanych przez ich klientów nie przekracza 500 km, co czyni eActros 600 wyjątkowo atrakcyjnym rozwiązaniem. Ważnym aspektem jest również stale rozwijana infrastruktura ładowania, umożliwiająca szybkie uzupełnianie energii w strategicznych punktach.


Dzięki MCS przewoźnicy będą mogli cieszyć się z krótszych przestojów i w rezultacie większej dostępności flot. Innymi słowy: elektryczne ciężarówki nie będą już uciążliwe w eksploatacji. Standard MCS wymaga zastosowania specjalnie zaprojektowanego, grubego kabla, co może wydawać się wyzwaniem, ale jest kluczowe dla bezpieczeństwa i efektywności ładowania.


Co dalej?


Nadchodzące miesiące pokażą, jak technologia MCS wpłynie na przemysł transportowy. Mercedes-Benz Trucks ma ambicję nie tylko utrzymać pozycję lidera w produkcji elektrycznych ciężarówek, ale także dążyć do stałego podnoszenia standardów w branży.


Oczekuje się, że wprowadzenie tak zaawansowanych technologii przyspieszy przejście na ekologiczne rozwiązania w transporcie ciężkim.

Komentarze

0/10

Autor

Miłosz

Od kilku lat tworzę treści dla mediów online i tradycyjnych. Przygodę z dziennikarstwem rozpocząłem od pracy w lokalnym, miejskim portalu internetowym. Dziś piszę m.in. dla Bezprawnika.pl, Biotechnologii.pl i News4Media. Wolny czas spędzam na przeglądaniu YouTubea w poszukiwaniu ciekawostek zarówno o świecie dawnym, jak i współczesnym. Chętnie sięgam również po dobrą książkę – tak kryminał, jak i literaturę faktu.

NOWOŚĆ! Realne raporty użytkowników Mercedes Dodaj swój zasięg

Opinie użytkowników Mercedes EQV 250 Extra-Long Oceń ten model

10/10

Ocena ogólna

Opinie:

Marcin

Data dodania: 30.06.2023
Bus idealny na podroze - najdluzsza wersja ze wszystkich V klas. Jesli ktos szuka bardziej do miasta, to warto wziac wersje "long" a nie extra long, latwiej sie manewruje
zobacz całą opinię

Ostatnie komentarze

Pozostaje przenieść fabrykę do Polski, nie ... 14.05.2024
Hm, ale piszecie, że zielone światło. Ale: 1. ... 14.05.2024

Mercedes EQV 250 Extra-Long

Dane techniczne:

Oceń model
Przyspieszenie 0-100 km/h
Prędkość maksymalna
160 km/h
Zasięg oficjalny (WLTP)
217 km

Ostatnie pytania

Modele producenta Mercedes