Mercedes ma problemy z autami elektrycznymi. Ratunkiem spaliniaki... ale jak długo?

Fot. Gabriel Nica  Shutterstock.com
Data publikacji: 2023-10-28 Fot. Gabriel Nica Shutterstock.com
Mario

Mario

Data dodania: 2023-10-28
Mercedes-Benz opiera się na sprzedaży swoich pojazdów z silnikiem spalinowym, aby polepszyć swoje raporty o zyskach, ponieważ „dość brutalna” przestrzeń w pojazdach elektrycznych zacisnęła marże do dolnej granicy finansowych celów.

Niemiecki producent samochodów ogłosił w tym tygodniu wyniki za trzeci kwartał i stwierdził, że pozostanie zaangażowany w realizację swoich planów i celów związanych ze stroną pojazdów elektrycznych, ale zwiększy zyski dzięki pieniądzom z portfela samochodów zasilanych benzyną, ponieważ nie był w stanie zwiększyć marży na EV zgodnie z wcześniejszymi planami.

„To dość brutalna przestrzeń” – powiedział podczas rozmowy dyrektor generalny Harald Wilhelm. „Nie mogę sobie wyobrazić, że obecne status quo jest w pełni trwałe dla wszystkich”.

Niestety ma on rację.
Ford opóźnił w tym tygodniu inwestycję w pojazdy elektryczne o wartości 12 miliardów dolarów ze względu na różne czynniki makroekonomiczne podczas ogłoszenia raportu o zyskach, a inne marki miały trudności ze zbliżeniem się nawet do granicy rentowności, ponieważ nie były w stanie skalować produkcji do poziomu, przy którym straty na pojazd byłyby zrównoważone.

Mistrzem na tym polu zostaje Tesla, której udało się dzięki skali produkcji, oraz obniżeniu kosztów wyprodukowania auta, miedzy innymi dzięki wprowadzeniu nowych technologii, jak wielkie prasy, które wypluwają z siebie cały element auta, na przykład przód lub tył, na tyle obniżyć cenę wyprodukowania pojazdu, że mogła sobie w tym roku pozwolić na kilkukrotne obniżki cen swoich aut, a mimo to ma całkiem niezłą marżę na każdej sprzedanej sztuce EV. 

W tym roku firma Elona Muska prawdopodobnie zbliży się do wyprodukowania 2 milionów samochodów, i o takiej właśnie skali mówimy. Inni jak na ten przykład Mercedes czy Audi, mają problemy ze skalą produkcji, bo jest ona po prostu zbyt mała, jeśli chodzi o elektryki. Muszą się więc ratować sprzedażą aut tradycyjnych. Jednak pętla czasu zaciska się na szyjach tradycyjnych producentów coraz bardziej i za kilka czy kilkanaście lat spaliniaki ich nie uratują, bo po prostu nie będzie można ich sprzedawać.

Komentarze

0/10

Autor

Mario

Mario

Wielbiciel nowych technologii. Szczególnie interesuje się Teslą czy SpaceX, oraz innymi firmami związanymi z Elonem Muskiem. Pisze i publikuje artykuły i posty głównie na łamach TeslaKlubPolska, a także dla serwisu otoev.pl Współpracuje bezpośrednio z Teslą, starając się przybliżyć i pokazać te właśnie auta elektryczne z jak najlepszej strony. Uświadamia i szkoli w zakresie elektromobilności.

NOWOŚĆ! Realne raporty użytkowników Mercedes Dodaj swój zasięg

Ostatnie komentarze

Wszystko pięknie, tylko sformułowania są w ... 08.05.2024

Mercedes EQE SUV 350+

Dane techniczne:

Oceń model
Przyspieszenie 0-100 km/h
6.7s
Prędkość maksymalna
210 km/h
Zasięg oficjalny (WLTP)
490 km
Wszystkie dane Mercedes EQE SUV 350+

Ostatnie pytania

Modele producenta Mercedes