Mercedes wchodzi do USA ze swoją wersją jazdy autonomicznej.

Fot. Mike Mareen  Shutterstock.com
Data publikacji: 2023-09-28 Fot. Mike Mareen Shutterstock.com
Mario

Mario

Data dodania: 2023-09-28
Mercedes-Benz ogłosił plany wprowadzenia technologii zautomatyzowanej jazdy poziomu 3 w Stanach Zjednoczonych do czwartego kwartału tego roku. 

Ten luksusowy producent samochodów uzyskał zgodę na technologię zautomatyzowanej jazdy poziomu 3 – Drive Pilot – w Kalifornii i Nevadzie. Drive Pilot otrzymał  zgodę w Kalifornii przed wprowadzeniem przez Teslę  technologii FSD - Full Self Driving, czyli w pełni automatycznej jazdy.

„Drive Pilot po raz kolejny pokazuje, że nasz pionierski duch jest częścią naszego DNA. Certyfikacja w Nevadzie oznacza początek jego międzynarodowego wdrożenia, a wraz z nim początek nowej ery” – powiedział członek zarządu Mercedesa Markus Schäfer po  zatwierdzeniu Drive Pilot w Nevadzie.

Mercedes-Benz planuje uruchomić usługę w tych dwóch stanach w ograniczonej liczbie w pełni elektrycznych sedanów EQS w przyszłym kwartale. W przyszłym roku niemiecki producent samochodów rozszerzy usługę Drive Pilot na sedany Klasy S napędzane benzyną. 
Drive Pilot będzie dostępny w formie rocznej subskrypcji. Pierwszy rok będzie kosztować 2500 dolarów. Według Mercedes-Benz Drive Pilot umożliwia samochodowi przejęcie kontroli nad funkcjami jazdy w określonych warunkach. 

Dzięki autonomii na poziomie 3 Drive Pilot powinien być w stanie poradzić sobie z monitorowaniem dróg i wymagać niewielkiej interakcji z człowiekiem. System autonomiczny może w każdej chwili poprosić kierowcę o przejęcie kontroli. Kierowcy będą mieli 10 sekund na ustosunkowanie się do prośby Drive Pilota o przejęcie kontroli. Jeśli kierowca nie zareaguje w ciągu 10 sekund, nastąpi zatrzymanie awaryjne. 

Trochę mało tego czasu, choć może to i lepiej, że Mercedes zdecydował się na tak krótki czas reakcji. W końcu bezpieczeństwo kierowcy i jego pasażerów to sprawa priorytetowa. Komfort schodzi w tym momencie na dalszy plan.

Komentarze

0/10

Autor

Mario

Mario

Wielbiciel nowych technologii. Szczególnie interesuje się Teslą czy SpaceX, oraz innymi firmami związanymi z Elonem Muskiem. Pisze i publikuje artykuły i posty głównie na łamach TeslaKlubPolska, a także dla serwisu otoev.pl Współpracuje bezpośrednio z Teslą, starając się przybliżyć i pokazać te właśnie auta elektryczne z jak najlepszej strony. Uświadamia i szkoli w zakresie elektromobilności.

NOWOŚĆ! Realne raporty użytkowników Mercedes Dodaj swój zasięg

Ostatnie komentarze

Wszystko pięknie, tylko sformułowania są w ... 08.05.2024

Mercedes EQE 300

Dane techniczne:

Oceń model
Przyspieszenie 0-100 km/h
7.3s
Prędkość maksymalna
210 km/h
Zasięg oficjalny (WLTP)
561 km
Wszystkie dane Mercedes EQE 300

Ostatnie pytania

Modele producenta Mercedes