Mercedes wykonał nietypowy test zderzeniowy (Crash Test EQA i EQS), wykorzystał dwa swoje elektryczne auta!

Mercedes wykonał nietypowy test zderzeniowy (Crash Test EQA i EQS), wykorzystał dwa swoje elektryczne auta! - zdjęcie główne
Data publikacji: 2023-10-15
Mario

Mario

Data dodania: 2023-10-15
Mercedes stał się pierwszym producentem na świecie samochodów, który zrobił to publicznie.

Mercedes-Benz przeprowadził rzeczywisty test zderzeniowy pomiędzy dwoma pojazdami elektrycznymi czołowo, oczywiście swoimi własnymi elektrycznymi modelami. Mercedes przeprowadził symulację rzeczywistego scenariusza, zderzając ze sobą model EQA wersja SUV oraz EQS w takiej samej wersji przy prędkości 56 km/h.

Mercedes twierdzi, że w piątek w ramach nowej kampanii przeprowadził „pierwszy na świecie publiczny test zderzeniowy z udziałem dwóch pojazdów w pełni elektrycznych”.

Podobnie jak NHTSA, Euro NCAP przeprowadza kilka testów zderzeniowych w celu określenia bezpieczeństwa testowanych aut. Testy obejmują zderzenia czołowe i boczne, aby ocenić potencjalne obrażenia pasażerów.
Mercedes przeniósł test zderzeniowy na wyższy poziom, aby udowodnić, że jego pojazdy elektryczne są bezpieczne. Producent samochodów zderzył się ze sobą SUVY EQA i EQS.

Samochody elektryczne poruszały się z prędkością ponad 56 km/h i ważyły znacznie więcej – około 4400 funtów (EQA) i 6000 funtów (SUV EQS).
Choć uszkodzenia pojazdu mogą początkowo wydawać się niepokojące, Mercedes wykorzystał super slow motion, aby uchwycić kolizję w czasie rzeczywistym. Jak widać kabina pozostała nienaruszona, a obydwoje drzwi nadal można było otworzyć.
Gdyby do tego zdarzenia doszło, pasażerowie mogliby opuścić pojazdy bez udzielania pomocy.

Aby uniknąć ryzyka pożaru po wypadku, układ wysokiego napięcia w obu pojazdach elektrycznych Mercedesa wyłączył się automatycznie. To bardzo ważne, choć pirotechniczne zabezpieczenia instalacji elektrycznej znane są już od wielu lat i były stosowane również w autach spalinowych.

Mercedes przygotował test zderzeniowy, aby odtworzyć rzeczywisty scenariusz podczas jazdy ze średnią prędkością. W pojazdach znajdowały się dwa dorosłe manekiny i poddano je analizie w maksymalnie 150 punktach. Oczywiście były maksymalnie naszpikowane czujnikami. Według Mercedesa wyniki sugerują „niskie ryzyko obrażeń poważnych lub śmiertelnych”.

„Podczas tego niezwykle poważnego wypadku cztery manekiny płci żeńskiej i męskiej spełniły ograniczenia biomechaniczne. To pokazuje naszą specjalistyczną wiedzę w zakresie bezpieczeństwa pojazdów elektrycznych.” Po ogłoszeniu wyników stwierdził profesor dr Paul Dick, szef ds. bezpieczeństwa pojazdów w Mercedes-Benz AG.

Dzięki nowym technologiom bezpieczeństwa Mercedes-Benz dąży do wyeliminowania wypadków z udziałem swoich pojazdów do 2050 r.
I to ostatnie zdanie jest bardzo ciekawe, ale według mnie nie do spełnienia. Chyba że wszystkie poruszające się po naszych drogach auta będą w pełni autonomiczne, a dodatkowo będą się ze sobą komunikować. Wtedy scenariusz wyeliminowania 100% wypadków na drogach jest realny. Jeśli jednak wystąpi czynnik ludzki w prowadzeniu auta, zawsze istnieje ryzyko kolizji. 

Komentarze

0/10

Autor

Mario

Mario

Wielbiciel nowych technologii. Szczególnie interesuje się Teslą czy SpaceX, oraz innymi firmami związanymi z Elonem Muskiem. Pisze i publikuje artykuły i posty głównie na łamach TeslaKlubPolska, a także dla serwisu otoev.pl Współpracuje bezpośrednio z Teslą, starając się przybliżyć i pokazać te właśnie auta elektryczne z jak najlepszej strony. Uświadamia i szkoli w zakresie elektromobilności.

NOWOŚĆ! Realne raporty użytkowników Mercedes Dodaj swój zasięg

Opinie użytkowników Mercedes EQS 580 4MATIC Oceń ten model

10/10

Ocena ogólna

Opinie:

Mirek

Data dodania: 08.11.2023
Samochód jest perfekcyjnie wyciszony, jadąc nim odcinasz się od wszystkiego dookoła. Polecam
Data dodania: 12.07.2023
To zdecydowanie pierwsza liga jeśli chodzi o EV. Ogromny pakiet baterii daje dobry zasięg, a wygoda, przestronność i luksus wylewają się z tego modelu Merca. Mamy nawet poduszeczki na zagłówkach, relaksacyjne odgłosy szumu morza czy wiosennej burzy umilą nam jazdę, i może nawet się zrelaksujemy. Na mnie to nie podziałało ale może za krótko nim jeździłem? Zawieszenie jak dla mnie zbyt miękkie. Autem trochę buja na zakrętach. Rozumiem że ma być luksusowo, ale nawet przełączenie na tryb sport niewiele poprawia sytuację. Może to tylko moje odczucie, ale porównując do Tesli, ten aspekt w Mercu jest do poprawki. Poza tym to super auto, z dobrym zasięgiem i dużą ilością miejsca. Niestety za ogromne pieniądze...
zobacz całą opinię

Ostatnie komentarze

Widzę, że kolega nie ogarnia współczesnych EV ... 04.05.2024

Mercedes EQS 580 4MATIC

Dane techniczne:

Oceń model
Przyspieszenie 0-100 km/h
4.3s
Prędkość maksymalna
210 km/h
Zasięg oficjalny (WLTP)
600 km
Wszystkie dane Mercedes EQS 580 4MATIC

Mercedes EQA 250

Dane techniczne:

Oceń model
Przyspieszenie 0-100 km/h
8.6s
Prędkość maksymalna
160 km/h
Zasięg oficjalny (WLTP)
449 km
Wszystkie dane Mercedes EQA 250

Ostatnie pytania

Materiały Użytkowników

Test zimowy Mercedesa EQS 580 4MATIC

Test na trasie Warszawa - Wrocław w warunkach zimowych. Zobacz jak Marek Drives ocenia ten samochód, czy udało mu się naładować i jakie było zu
Kamil

W Klubie OtoEV.pl od 1 roku i 1 miesiąca

Modele producenta Mercedes