-
Dominik
Jaka ładowarka domowa do MGZachęcam do odwiedzenia sklepu www.electricalway.pl . Znajduje się tam wiele ładowarek kompatybilnych z wieloma samochodami w tym z MG.
MG4 jazda testowa. Bójcie się (nie tylko) europejscy producenci EV!
MG4 to obecnie jeden z najtańszych samochodów elektrycznych dostępnych w Polsce. Jeździłem wersją MG4 Standard z baterią 51kWh i napędem na tył, która kosztuje tylko 125 200 zł!
MG4 wygląd i gabaryty
Z zewnątrz, zwłaszcza z tyłu auto przypomina Toyote CRH. Przód natomiast to oryginalne – skośnookie spojrzenie, które kojarzy mi się z koreańską motoryzacją.
Wielkość to taki VW Golf lub Toyota Corolla Hatchback (która nota bene jest o ok 10 cm dłuższa). Stylistyka jest interesująca i na żywo wygląda nawet lepiej niż na zdjęciach.
Wewnątrz MG4 ma naprawdę dużo miejsca, pozycja za kierownicą jest wygodna, dobrze widać ekran z prędkościomierzem i danymi jazdy. Tylna kanapa również jest przestronna, a to zasługa praktycznie płaskiej podłogi.
Bagażnik pomieści 364 litry czyli porównywalnie jak w VW Golfie (381 l) i wizualnie jest całkiem spory. Natomiast z przodu samochód nie ma bagażnika (frunk-a), a szkoda, przydałby się chociaż mały schowek na kable.
MG4 a konkurencja
Dlaczego ciągle porównuje ten samochód do modeli spalinowych? Ponieważ moim zdaniem to dla nich główna konkurencja. W cenie 125 000 zł mamy samochód który jest tańszy niż
- VW Golf
- Toyota Corolla
- Ford Focus
MG4 to samochód o lepszym przyspieszeniu, lepszym wyposażeniu (zobaczcie pełne wyposażenie w konfiguratorze), posiadający takie same gabaryty. A na spalinowego Golfa nie dostaniecie 27 tys. dotacji i nie możecie nim jeździć bus-pasami.
MG 4 pierwsze wrażenia z jazdy
Ale jak się nim jeździ? Na pewno lepiej niż niejednym „eco boost” spalinowym 1.0
Przyspieszenie w najsłabszej wersji to 7.7s. (już się nie mogę doczekać jak przetestuję MG4 XPOWER z 3.8s do 100 km/h) jest w sam raz na miasto. Nie oczekiwałem niczego więcej, jazda po Warszawie była bezproblemowa, spod świateł ruszałem bez żadnego zamulenia. Nie rozpędzałem się powyżej 100 km/h i w tych prędkościach (0-100 km/h) naprawdę nie miałem żadnych uwag.
Już niedługo przetestujemy ten samochód dużo dokładniej w naszej redakcji. Sprawdzimy ile realnie uda się przejechać na jednym ładowaniu, zobaczymy jak szybko można go naładować na stacjach DC i jak sprawuje się na dłuższych trasach.
A gdzie można kupić MG4?
Ja przyjechałem na jazdę testową do MG Plaza w Warszawie. Aby umówić jazdę próbną wystarczy skontaktować się z Panem Karolem tel: 513 505 555
Jest też kilka egzemplarzy dostępnych „na stoku” – w sam raz na prezent pod choinkę.
Galeria zdjęć
Komentarze (4)
Chętnie zrobię tym autkiem jazdę próbną. Naprawdę. Sam użytkuję prawie 3 lata zgrabne i szybkie BMW i3 w dobrej specyfikacji. Powoli zerkam przychylnie na najnowsze Volvo ex30... (wiem, wieeeem... to prawie 2x droższe auto!) Więc wiem jak wygląda współczesna motoryzacja EV. Ale nie oczekuję też w tej cenie "nie-wiadomo-czego..." Do usłyszenia tutaj! JZ :)
Jak z detalami? Spasowane wszystko? Czy jak w tesli wszystko prototypem?
Na pierwszy rzut oka wszystko dobrze spasowane. Ale dokładniej ocenię jak wezmę na dłuższe testy.
Taki prezent na gwiazdkę to ja chcę 🤩