MG4 tani elektryk wjeżdża do Polski

MG, marka u nas mało znana, ale jak się okazuje ze 100 letnią historią. Właśnie od 30 listopada, możemy oficjalnie kupować auta tego producenta w Polsce.
Fot. emirhankaramuk  Shutterstock.com
Data publikacji: 2023-12-02 Fot. emirhankaramuk Shutterstock.com
to można wytłumaczyć tylko tym że jeden to ... 30.12.2023

MM

Data dodania: 2023-12-02

Nareszcie tani elektryk w Polsce, 30 listopada pokazano w naszym kraju oficjalnie i po raz pierwszy auto elektryczne marki MG Motor.

Producent przedstawił ofertę trzech aut, które z początkiem grudnia tego roku trafią do sprzedaży w naszym kraju.

Co takiego ciekawego pojawi się na polskim rynku, właśnie od producenta marki MG?

 

MG Motor to marka z niemal stuletnią tradycją, większość jej historii jest związana z Wielką Brytanią, jednakże w 2005 roku bankrutujący producent został wykupiony przez chiński koncern SAIC. Nowi właściciele spinają się jak agrafka aby przywrócić pozycję koncernu sprzed lat.

 Na 100-lecie działalności, które wypada w 2024 roku, firma planuje sprzedać milion egzemplarzy swoich samochodów na całym świecie. Ma w tym pomóc wejście na rynek polski.


Przedstawiono trzy modele, które już niebawem wejdą do sprzedaży, niestety złą wiadomością jest to że tylko jeden z nich jest w pełni elektryczny.

MG ZS – miejski crossover dostępny w 4 wariantach wyposażenia, z wolnossącym silnikiem 1.5 (106 KM) lub z 1.0 wyposażonym w turbosprężarkę (111 KM). Ceny zaczynają się od 79 800 zł. Kolejnym modelem spalinowym jest MG HS, auto z segmentu D-SUV, stylistycznie zbliżony do ZS, który napędzała będzie jednostka o pojemności 1.5 l z turbosprężarką. Model będzie dostępny w trzech wersjach wyposażeniowych, za podstawową wersję zapłacimy 103 800 zł, a za najbogatszą 123 500 zł. Trzecim modelem, i najciekawszym bo w 100% elektrycznym jest MG4 – w pełni elektryczny kompakt.


Model MG4

Jego cena to 125 200 zł. Nie wliczając w to dopłat z programu „Mój elektryk”, tak więc po ich uwzględnieniu, koszt zakupu MG4 może zejść poniżej 100 tysięcy złotych. Taka cena, za wersję podstawową rzecz jasna, robi spore wrażenie. MG Motor postanowiło bez ogródek i kompleksów wejść na polski rynek samochodów elektrycznych.

MG4 jest dostępny w pięciu wariantach: Standard, Comfort, Luxury, Luxury Long Range i XPower. Najsłabsza jednostka ma 170 KM i akumulator 51 kWh, jej zasięg to 350 km WLTP. Natomiast najmocniejsza wersja XPower jest najlepszym świadectwem, że MG4, to EV z krwi i kości. Ma napęd 4×4, dysponuje mocą aż 435 KM, a od 0 do 100 km/h rozpędza się w zaledwie 3,8 sekundy. To naprawdę niezłe parametry, jeśli porównamy go do na przykład Seresa 3, który ma zbliżoną cenę ale jego osiągi pozostawiają wiele do życzenia w porównaniu z MG4, który w topowej wersji kosztuje  169 900 zł.

Do MG4 została stworzona aplikacja – MG iSmart, która jest już dostępna dla użytkowników, również w języku polskim.(duża niespodzianka, ale bardzo miła)


MG Motor zapowiedziało również rozszerzenie oferty na nasz ojczysty rynek o 5 innych modeli samochodów w 2024 roku i kolejne 2 modele w roku 2025. Mają to być auta głównie z segmentu B i C, spalinowe, hybrydowe i elektryczne. Co ciekawe za dwa lata powinniśmy również ujrzeć pickupa produkcji MG.

Swoją drogą jestem ciekawy, jak poradzą sobie MG4 w warunkach zimowych. Od kilku dni daje się nam we znaki zima, można powiedzieć jak za dawnych czasów, ale w prawdziwie zimowych warunkach czwórkę testują już u siebie Norwegowie.


Źródło fotografii: ginger_polina_bublik / Shutterstock.com


Auta są i dobrze, ale gdzie je serwisować? Oto jest pytanie...


Samochody MG Motor można nabyć w 16 salonach w całej Polsce, aż cztery z nich jest usytuowanych w stolicy. Poza tym trzy z nich znajdują się w Poznaniu. W każdym z salonów znajduje się również serwis. Planowane jest otwarcie kolejnych 3 punktów sprzedaży – jeden w Krakowie i dwa w Szczecinie. Na ten moment dystrybucją na nasz rynek zajmuje się Polska Grupa Dealerska i Grupa Krotoski. Warto wspomnieć, że każdy z samochodów MG ma 7-letnią gwarancję (do 150000 km), 7-letni assistance oraz 7-letni pakiet serwisowy. To ciekawe i dobre dla klienta. Wiemy ile potrafi kosztować serwis auta, i nie są to niskie ceny, niestety.


Poniżej przedstawiamy wersje oraz ceny auta MG4, czyli, oczywiście elektrycznej odmiany auta tej marki:


Wersja             Standard     Comfort    Luxury     Luxury Long Range     Xpower  


Moc(KM)               170             204            204                     244                       435  

   

0-100 km/h           7.7s             7.9s           7.9s                     6.5s                      3.8s


Aku. (kWh)             51               64             64                       77                         64


Zasięg(km)           350              450           435                      520                      385


Cena(PLN)        125 200       141 900      150 600              165 900               169 900

Komentarze (8)

0/10
  • ppp
    odpowiedz

    Przestańcie się jarać mocami i przyspieszeniami tych elektryków, bo to nie ma sensu. Na razie to co obserwuję na ulicy to to, że właściciele elektryków jeżdżą jak ostatnie berety, a zapewne jak się trochę upowszechnią te pojazdy to pojawią się i takie dziady co z zaszroniałymi szybami i w czapce i rękawiczkach będą jeździć, aby im tylko kilometry z zasięgu nie ubyły. Także jaranie się, że coś ma 3,8 do setki jest bez sensu, bo właściciel i tak tą setkę będzie pewnie rzadko osiągał :)

    • Kris

      Oczywiscie nie masz racji :-/

  • dart
    odpowiedz

    Jak to jest że taki MG4 dostaje 5 gwiazdek w ANCAP a MG5 w tym samym teście 0? Ktoś potrafi to zdroworozsądkowo wytłumaczyć? Bo mi się nasuwa tylko jedno - te samochody nie są powtarzalne i w zależności od egzemplarza albo są bezpieczne albo śmierć na kołach.

    • Kris

      Pewnie dlatego, ze to dwa zupelnie rozne samochody

    • dart

      Kris- czyli co, raz firma MG wypuszcza śmierć na kółkach a raz 5 gwiazdek? Zero logiki.

    • Kris

      a ktoś Ci płaci za takie sianie fermentu? czy to robisz bo lubisz? MG5, o ktorym piszesz nawet nie jest dostepny w PL, nie o tym jest ten tekst

    • 3 małpki

      to można wytłumaczyć tylko tym że jeden to mg4 a drugi to mg5 i czego ty nie rozumiesz - seicento to nie tipo , panda to nie grizzly itd

  • M
    odpowiedz

    Może zrobić się ciekawie na polskim rynku. To są już przystępne ceny vs auta spalinowe

Autor

MM

Wielbiciel nowych technologii. Szczególnie interesuje się Teslą czy SpaceX, oraz innymi firmami związanymi z Elonem Muskiem. Pisze i publikuje artykuły i posty głównie na łamach TeslaKlubPolska, a także dla serwisu otoev.pl Współpracuje bezpośrednio z Teslą, starając się przybliżyć i pokazać te właśnie auta elektryczne z jak najlepszej strony. Uświadamia i szkoli w zakresie elektromobilności.

NOWOŚĆ! Realne raporty użytkowników MG Dodaj swój zasięg

Opinie użytkowników MG MG4 Electric 64 kWh Oceń ten model

Ocena ogólna

Opinie:

Kris

Data dodania: 03.12.2023
Ten samochod moze namieszac na rynku elektrykow w Europie

Ostatnie komentarze

KIedy będzie czynna ładowarka w Nysie? Stoi ... 25.08.2024
Dopiero planują węglik krzemu? Z tego wynika, ... 22.08.2024

MG MG4 Electric 64 kWh

Dane techniczne:

Oceń model
Przyspieszenie 0-100 km/h
7.9s
Prędkość maksymalna
160 km/h
Zasięg oficjalny (WLTP)
426 km
Wszystkie dane MG MG4 Electric 64 kWh

MG MG4 Electric 51 kWh

Dane techniczne:

Oceń model
Przyspieszenie 0-100 km/h
7.7s
Prędkość maksymalna
160 km/h
Zasięg oficjalny (WLTP)
357 km
Wszystkie dane MG MG4 Electric 51 kWh

Ostatnie pytania Zadaj pytanie

Modele producenta MG