-
Dominik
Jaka ładowarka domowa do MGZachęcam do odwiedzenia sklepu www.electricalway.pl . Znajduje się tam wiele ładowarek kompatybilnych z wieloma samochodami w tym z MG.
MG4 tani elektryk wjeżdża do Polski
Nareszcie tani elektryk w Polsce, 30 listopada pokazano w naszym kraju oficjalnie i po raz pierwszy auto elektryczne marki MG Motor.
Producent przedstawił ofertę trzech aut, które z początkiem grudnia tego roku trafią do sprzedaży w naszym kraju.
Co takiego ciekawego pojawi się na polskim rynku, właśnie od producenta marki MG?
MG Motor to marka z niemal stuletnią tradycją, większość jej historii jest związana z Wielką Brytanią, jednakże w 2005 roku bankrutujący producent został wykupiony przez chiński koncern SAIC. Nowi właściciele spinają się jak agrafka aby przywrócić pozycję koncernu sprzed lat.
Na 100-lecie działalności, które wypada w 2024 roku, firma planuje sprzedać milion egzemplarzy swoich samochodów na całym świecie. Ma w tym pomóc wejście na rynek polski.
Przedstawiono trzy modele, które już niebawem wejdą do sprzedaży, niestety złą wiadomością jest to że tylko jeden z nich jest w pełni elektryczny.
MG ZS – miejski crossover dostępny w 4 wariantach wyposażenia, z wolnossącym silnikiem 1.5 (106 KM) lub z 1.0 wyposażonym w turbosprężarkę (111 KM). Ceny zaczynają się od 79 800 zł. Kolejnym modelem spalinowym jest MG HS, auto z segmentu D-SUV, stylistycznie zbliżony do ZS, który napędzała będzie jednostka o pojemności 1.5 l z turbosprężarką. Model będzie dostępny w trzech wersjach wyposażeniowych, za podstawową wersję zapłacimy 103 800 zł, a za najbogatszą 123 500 zł. Trzecim modelem, i najciekawszym bo w 100% elektrycznym jest MG4 – w pełni elektryczny kompakt.
Model MG4
Jego cena to 125 200 zł. Nie wliczając w to dopłat z programu „Mój elektryk”, tak więc po ich uwzględnieniu, koszt zakupu MG4 może zejść poniżej 100 tysięcy złotych. Taka cena, za wersję podstawową rzecz jasna, robi spore wrażenie. MG Motor postanowiło bez ogródek i kompleksów wejść na polski rynek samochodów elektrycznych.
MG4 jest dostępny w pięciu wariantach: Standard, Comfort, Luxury, Luxury Long Range i XPower. Najsłabsza jednostka ma 170 KM i akumulator 51 kWh, jej zasięg to 350 km WLTP. Natomiast najmocniejsza wersja XPower jest najlepszym świadectwem, że MG4, to EV z krwi i kości. Ma napęd 4×4, dysponuje mocą aż 435 KM, a od 0 do 100 km/h rozpędza się w zaledwie 3,8 sekundy. To naprawdę niezłe parametry, jeśli porównamy go do na przykład Seresa 3, który ma zbliżoną cenę ale jego osiągi pozostawiają wiele do życzenia w porównaniu z MG4, który w topowej wersji kosztuje 169 900 zł.
Do MG4 została stworzona aplikacja – MG iSmart, która jest już dostępna dla użytkowników, również w języku polskim.(duża niespodzianka, ale bardzo miła)
MG Motor zapowiedziało również rozszerzenie oferty na nasz ojczysty rynek o 5 innych modeli samochodów w 2024 roku i kolejne 2 modele w roku 2025. Mają to być auta głównie z segmentu B i C, spalinowe, hybrydowe i elektryczne. Co ciekawe za dwa lata powinniśmy również ujrzeć pickupa produkcji MG.
Swoją drogą jestem ciekawy, jak poradzą sobie MG4 w warunkach zimowych. Od kilku dni daje się nam we znaki zima, można powiedzieć jak za dawnych czasów, ale w prawdziwie zimowych warunkach czwórkę testują już u siebie Norwegowie.
Źródło fotografii: ginger_polina_bublik / Shutterstock.com
Auta są i dobrze, ale gdzie je serwisować? Oto jest pytanie...
Samochody MG Motor można nabyć w 16 salonach w całej Polsce, aż cztery z nich jest usytuowanych w stolicy. Poza tym trzy z nich znajdują się w Poznaniu. W każdym z salonów znajduje się również serwis. Planowane jest otwarcie kolejnych 3 punktów sprzedaży – jeden w Krakowie i dwa w Szczecinie. Na ten moment dystrybucją na nasz rynek zajmuje się Polska Grupa Dealerska i Grupa Krotoski. Warto wspomnieć, że każdy z samochodów MG ma 7-letnią gwarancję (do 150000 km), 7-letni assistance oraz 7-letni pakiet serwisowy. To ciekawe i dobre dla klienta. Wiemy ile potrafi kosztować serwis auta, i nie są to niskie ceny, niestety.
Poniżej przedstawiamy wersje oraz ceny auta MG4, czyli, oczywiście elektrycznej odmiany auta tej marki:
Wersja Standard Comfort Luxury Luxury Long Range Xpower
Moc(KM) 170 204 204 244 435
0-100 km/h 7.7s 7.9s 7.9s 6.5s 3.8s
Aku. (kWh) 51 64 64 77 64
Zasięg(km) 350 450 435 520 385
Cena(PLN) 125 200 141 900 150 600 165 900 169 900
Komentarze (8)
Przestańcie się jarać mocami i przyspieszeniami tych elektryków, bo to nie ma sensu. Na razie to co obserwuję na ulicy to to, że właściciele elektryków jeżdżą jak ostatnie berety, a zapewne jak się trochę upowszechnią te pojazdy to pojawią się i takie dziady co z zaszroniałymi szybami i w czapce i rękawiczkach będą jeździć, aby im tylko kilometry z zasięgu nie ubyły. Także jaranie się, że coś ma 3,8 do setki jest bez sensu, bo właściciel i tak tą setkę będzie pewnie rzadko osiągał :)
Oczywiscie nie masz racji :-/
Jak to jest że taki MG4 dostaje 5 gwiazdek w ANCAP a MG5 w tym samym teście 0? Ktoś potrafi to zdroworozsądkowo wytłumaczyć? Bo mi się nasuwa tylko jedno - te samochody nie są powtarzalne i w zależności od egzemplarza albo są bezpieczne albo śmierć na kołach.
Pewnie dlatego, ze to dwa zupelnie rozne samochody
Kris- czyli co, raz firma MG wypuszcza śmierć na kółkach a raz 5 gwiazdek? Zero logiki.
a ktoś Ci płaci za takie sianie fermentu? czy to robisz bo lubisz? MG5, o ktorym piszesz nawet nie jest dostepny w PL, nie o tym jest ten tekst
to można wytłumaczyć tylko tym że jeden to mg4 a drugi to mg5 i czego ty nie rozumiesz - seicento to nie tipo , panda to nie grizzly itd
Może zrobić się ciekawie na polskim rynku. To są już przystępne ceny vs auta spalinowe