-
anonim
Bateria Tesla Y long range z BerlinaJedyne co udało nam się ustalić, to bateria z wersji Standard, to jest 60 kWh LFP od BYD. Jak tylko znajdziemy info na temat wersji Long Range, to odpiszemy -
krzysztof
jak mogę sie zarejestrowac sie w OTOEVMożesz to zrobić podczas dodawania danego materiału - np jak chcesz dodać komentarz lub opinię lub firmę. Wtedy wystarczy, że podasz adres email, a konto się utworzy automatycznie i na maila dostaniesz hasło. -
Redakcja OTOEV.PL
Ile jest salonów Tesli w PolsceNie potrzebujesz żadnego starego „salonu” ani serwisu. Kupujesz w aplikacji Tesli tak jak kiełbasę na allegro. Serwis jest mobilny i przyjeżdżają do ciebie do domu wtedy kiedy robisz kupę w ubikacji. To jest właśnie wolność wg. Elona. I ja się pod tym podpisuję obydwiema rękami! Ps. Akurat wczoraj zgłosiłem regulację klapy w bagażniku. Na gwarancji.
Najnowszy soft wiele zmieni w autach Tesli i to dosłownie
Idzie nowe, czyli Tesla ulepsza działanie aut w zimie!
Tesla wprowadza ulepszenia ładowania w niskich temperaturach w aktualizacji oprogramowania o numerze 2024 r. 2.6
Tesla rozpoczęła wdrażanie najnowszej aktualizacji oprogramowania w wersji 2024.2.6, zawierającej szereg funkcji mających na celu poprawę komfortu ładowania dla właścicieli, szczególnie w niskich temperaturach.
Większość ulepszeń w tej aktualizacji dotyczy właśnie ładowania.
Jak jest dziś:
Obecnie, gdy dojedziesz do stacji ładowania DC, pojazd rozgrzeje wstępnie akumulator, aby zoptymalizować sesję ładowania i móc przyjąć maksymalną moc ładowania.
Wiesz, że dzieje się tak, z powodu komunikatu wyświetlanego na ekranie nawigacji, który mówi, że akumulator „przygotowuje się do szybszego ładowania”.
Jak będzie?
W wersji 2024.2.6 Tesla uzupełniła tę wiadomość, informując kierowcę, ile czasu pozostało do wystarczającego nagrzania akumulatora do optymalnego szybkiego ładowania.
To bardzo cenna informacja, bo kiedy na przykład jedziemy w trasie i nie musimy się jeszcze ładować, mogąc przejechać kolejne 50 czy 70 km drogi, jednocześnie widzimy, że bateria nie jest jeszcze gotowa i optymalnie podgrzana, możemy po prostu jechać dalej, aż do następnej stacji, gdzie bateria będzie dużo lepiej przygotowana do przyjęcia maksymalnej mocy ładowania.
Co oczywiście przełoży się na dużo wyższą moc ładowania naszego auta i skrócenie czasu spędzonego na ładowarce.
Co jeszcze?
Dodatkowo aktualizacja wprowadza automatyczne podgrzewanie portu ładowania. Podobnie jak w przypadku wstępnego kondycjonowania baterii, funkcja ta jest aktywowana, gdy lokalizacja stacji ładowania jest ustawiona jako miejsce docelowe w systemie nawigacji pojazdu.
Powinno to zapobiec zamarzaniu portu ładowania w ekstremalnie niskich temperaturach (Skandynawia, Kanada, czy niektóre stany USA, oraz Polska raz na kilka lat😊).
Ta opcja jest naprawdę super!!!
Kolejną cechą aktualizacji jest to, że szacunkowy zasięg uwzględnia teraz w swoich obliczeniach wiek baterii. Oznacza to, że zasięg wyświetlany kierowcom, będzie teraz dokładniej odzwierciedlał faktyczny stan i możliwości naszej zdegradowanej lub nie, baterii trakcyjnej. Wszystko zależy od jej wieku i stanu technicznego.
To zdecydowanie poprawi przewidywanie realnego zasięgu przez nasze auto i uczyni go dużo bardziej realnym w porównaniu do wcześniejszej wersji.
Jeszcze dwie zmiany godne są uwagi. Mianowice mapy wyświetlają teraz oznaczenia „wypadków” i „zamkniętych dróg”. To również jest bardzo przydatna informacja wpływająca zarówno na płynność jak i szybkość jazdy.
Jak widać Tesla ciągle rozwija i usprawnia swoje auta i przede wszystkim oprogramowanie które nimi zarządza. Właśnie oprogramowanie jest kluczowe, jeśli chodzi o zarządzanie całym autem i musi ono być jak najbardziej zaawansowane oraz obejmować jak najszerszą paletę zagadnień i możliwości dotyczących jazdy autami marki Tesla. Soft to nasz pomocnik w czasie jazdy i od niego właśnie zależy wiele. Musi więc być zrobiony tak, żeby był w stanie czuwać nad wszystkimi aspektami jazdy. Na szczęście Tesla, jako firma ogarnia temat oprogramowania jak żaden inny producent na rynku.
Komentarze (3)
Niestety ta fascynująca funkcjonalność nie zadziała w Polsce gdyż nawigacja Tesli nie zawiera dostępnych stacji ładowania!!!!!!!! Są wybrane i nie bardzo wiadomo według jakiego klucza.
Szkoda tylko że nie dodaj manualnej możliwości podgrzania baterii dla stacji nie suc :/
Niestety tej opcji nie ma, ale ja zawsze w takim wypadku wybieram w nawigacji tesli stację najbardziej zbliżoną do mojego celu. Wtedy auto podgrzewa baterie jakby jechało do punktu A (powiedzmy że to SuC RZeszów), a ja z trasy odbijam w ostatnim momencie na GreenWay (hipotetycznie oczywiście), no i mam podgrzaną baterię. Ta metoda zawsze działa. Choć muszę przyznać że szczególnie za granicą w navi Tesli jest coraz więcej stacji i nie ma problemu z ładowaniem i rozgrzewaniem baterii.