Niesamowita wręcz sprawność stacji ładowania Supercharger Tesli

Tesla znana jest ze swojej ogromnych wręcz rozmiarów sieci ładowania. Mowa oczywiście o Superchargerach, tak lubianych i cenionych przez użytkowników
Niesamowita wręcz sprawność stacji ładowania Supercharger Tesli - zdjęcie główne
Data publikacji: 2024-05-25
Mówienie o uptime superchargerów, bez mówienia ... 27.05.2024

MM

Data dodania: 2024-05-25

Górski Pałacyk Noclegi

Stacje ładowania musza być niezawodne. 
Niestety znamy przypadki z naszego podwórka, gdzie stacje na przykład jednej z największych sieci, czyli GreenWay, oraz również nie małej sieci Orlen, potrafią czasami, żyć własnym życiem, jak to się określa. 


Znamy to z własnych doświadczeń


W moim rodzinnym Lublinie stacja o mocy 90 kW, firmy w zielonych barwach jest zepsuta, średnio raz w miesiącu. Naprawa często trwa nawet kilka tygodni. Stacje w czerwonych barwach, naszego narodowego operatora, również popisują się dziwnym zachowaniem i to bardzo często. Zazwyczaj wymaga to telefonu do operatora i miła pani lub pan z działu obsługi klienta, po prostu resetują ładowarkę.


Nie wszędzie tak jest


Jednak jest jeden wyjątek w świecie ładowarek. Wyjątek, który praktycznie zawsze działa a awarie czy wyłączenia stacji ładowania, to niezmiernie rzadkie wypadki. Prawie jak szóstka w lotto😊.
Chodzi o Superchargery firmy Tesla.

Sieć doładowań Tesli dokonała czegoś niesamowitego w 2023 r. 
Jak wynika z raportu technicznego Tesli za 2023 r., sieć doładowań Tesli była w stanie osiągnąć średni czas sprawności na poziomie 99,97% na całym świecie. To imponująca liczba, która podkreśla zdolność pojazdów elektrycznych Tesli do bezproblemowego podróżowania na duże odległości i świadczy o ogromnej wręcz niezawodności ładowarek tego producenta.


Jeden rok to nie wyjątek, Superchargery i ich niezawodność to standard


Raport Tesli za rok 2023 ujawnił również, że w 2019 r. sieć stacji ładowania tej firmy osiągnęła średni czas sprawności na poziomie 99,90%. Średni czas sprawności sieci nieznacznie spadł w 2020 r., kiedy wynik systemu wyniósł 99,74%. Jednak średni czas sprawności sieci Tesla Supercharger Network wzrósł w latach 2021 i 2022 odpowiednio do 99,96% i 99,95%. 


Mając to na uwadze, średni czas pracy sieci stacji doładowania Tesli w 2023 r. był najlepszy w dotychczasowej historii, od samego początku jej powstania. 
Ciekawie byłoby zatem zobaczyć, jak ten wynik zmieni się w roku 2024, biorąc pod uwagę zmiany Elona Muska w strategii firmy dotyczącej Superchargerów.


Jak będzie w rzeczywistości?


Wśród doniesień, że Tesla zwolniła znaczną część zespołu Supercharger, Musk zapewnił właścicieli pojazdów elektrycznych, że sieć będzie nadal się rozwijać, choć w wolniejszym tempie.  
Musk zauważył jednak, że choć rozbudowa sieci stacji ładowania niekoniecznie jest obecnie najważniejszym priorytetem firmy, Tesla skupiłaby się raczej na osiągnięciu średniego czasu sprawności na poziomie 100% w swoich istniejących lokalizacjach. W kolejnym poście Musk powtórzył, że Tesla nadal wyda w tym roku ponad 500 milionów dolarów na rozwój sieci stacji doładowania, nawet przy zaktualizowanej strategii firmy i nawet po tych wszystkich zwolnieniach z ostatnich tygodni. 

Superchargery to super wygodna forma podróżowania. Powyżej stacje Tesli w Wiedniu, bardzo przydatne i dobrze ulokowane, jeśli ktoś podróżuje na przykłąd do Chorwacji.


Chociaż sieć Supercharger jest jednym z największych atutów Tesli na rynku pojazdów elektrycznych, firma udostępniła swój standard ładowania innym producentom samochodów za pośrednictwem North American Charge Standard (NACS), czyli złącza ładowania, znanego z aut Tesli od samego początku istnienia firmy.

W chwili obecnej pojazdy elektryczne Ford i Rivian mają w Ameryce Północnej dostęp do ponad 15 000 ładowarek doładowujących kompatybilnych z NACS. Oczekuje się, że pojazdy elektryczne General Motors, Volvo i Polestar uzyskają dostęp do NACS wiosną 2024 r. Zrobi się tłoczno na stacjach Supercharger Tesli😊.

Ocena ogólna

Komentarze (2)

0/10
  • Tesla
    odpowiedz

    Mówienie o uptime superchargerów, bez mówienia jak ten uptime jest wyliczany, to mydlenie oczu.

  • Bobik
    odpowiedz

    "Tesla znana jest ze swojej ogromnych wręcz rozmiarów sieci ładowania. Mowa oczywiście o Superchargerach, tak lubianych i cenionych przez użytkowników" Autor artykułu to chyba w jakimś śnie albo bańce żyje. U nas to zaledwie 11 lokalizacji na niemal 40 milionowy kraj. Śmiech na sali.

Autor

MM

Wielbiciel nowych technologii. Szczególnie interesuje się Teslą czy SpaceX, oraz innymi firmami związanymi z Elonem Muskiem. Pisze i publikuje artykuły i posty głównie na łamach TeslaKlubPolska, a także dla serwisu otoev.pl Współpracuje bezpośrednio z Teslą, starając się przybliżyć i pokazać te właśnie auta elektryczne z jak najlepszej strony. Uświadamia i szkoli w zakresie elektromobilności.

NOWOŚĆ! Realne raporty użytkowników Tesla Dodaj swój zasięg

Opinie użytkowników Tesla Model 3 (Highland) Oceń ten model

Ocena ogólna

Opinie:

Max

Data dodania: 21.12.2023
Dużo zmian, to auto pod każdym względem lepsze od poprzedniczki. Choć stara trójka była dla mnie super, Highland jest o niebo lepszy. Szczególnie jeśli chodzi o wyciszenie i zawieszenie. To się od razu rzuca w uszy i... pupę, której jest dużo wygodniej niż w starej wersji:). Jak miałbym wybierać to zdecydowanie i bez wahania kupiłbym Model 3 Highland.
zobacz całą opinię

Opinia dodana przez Redakcję OtoEV.pl

Data dodania: 03.09.2023
W cenie 205 tysięcy złotych brutto, mamy nową podstawową wersję Modelu 3. Jest to inne auto w porównaniu do poprzedniej wersji. Zmieniono tu aż 50% komponentów. Podstawowa wersja ma baterię LFP, bardzo lubianą przez klientów. Zaleta tych baterii, to ich ładowanie do 100% bez obaw o degradację. Mówi się o tym że to auto otrzyma nową baterię od chińskiego CATL, o pojemności 66 kWh, choć i dzisiejsze 60 kWh jak widać radzi sobie doskonale. Zasięg wersji poliftowej określono na 513 km wersji z nowymi 19 calowymi kołami, ale hitem będzie auto na standardowych 18-stkach. Tu według normy mamy zasięg aż 554 km. Wiadomo, że to przesada, jak to w przypadku norm bywa, ale jeśli nowa trójka po zmianach da radę w trasie przejechać około 300 km między ładowaniami, już będzie to absolutnie bardzo dobry wynik.
zobacz całą opinię

Ostatnie komentarze

Autor ma rację... przecież Ziemia jest kulą, ... 29.06.2024
Hmm, nie wyjaśniono: 1) Jakim cudem ładowała ... 28.06.2024
"SUV BYD mocno konkuruje z innymi popularnymi ... 24.06.2024

Tesla Model 3 (Highland)

Dane techniczne:

Oceń model
Przyspieszenie 0-100 km/h
6.1 sec
Prędkość maksymalna
201 km/h
Zasięg oficjalny (WLTP)
523 km

Ostatnie pytania Zadaj pytanie

Materiały Użytkowników

Nowa Tesla 3 highland a poprzedni Model 3 - różnice

Ciekawy film, który pokazuje różnice pomiędzy nową wersją Tesli 3, a jej poprzednim modelem.
Kamil

W Klubie OtoEV.pl od 1 roku i 3 miesięcy

Tesla Model 3 Highland - odbiory. Jak odebrać Teslę

Ciekawy film pokazujący na co zwrócić uwagę podczas odbioru Tesli Model 3 Highland. Czy są jakieś typowe usterki? zobaczcie w fimie
Kamil

W Klubie OtoEV.pl od 1 roku i 3 miesięcy

Modele producenta Tesla