Nissan kolejny raz przesuwa rozpoczęcie produkcji pojazdów elektrycznych

Nissan ogłasza kolejne opóźnienie rozpoczęcia produkcji pojazdów elektrycznych (EV) w swojej fabryce w Canton, stanie Missisipi. Przyczyną decyzji jest konieczność zwiększenia konkurencyjności produktu. To drugie przesunięcie terminu.
Fot. Canary4stock  Shutterstock.com
Data publikacji: 2024-01-16 Fot. Canary4stock Shutterstock.com
Redakcja OTOEV.PL

Redakcja OTOEV.PL

Data dodania: 2024-01-16

Kolejne opóźnienie produkcji samochodów elektrycznych Nissana w fabryce w Stanach Zjednoczonych argumentowane jest koniecznością zwiększenia konkurencyjności produktu. Informacje te płyną z notatki dostarczonej dostawcom i oznaczają kolejne dwumiesięczne opóźnienie. Poprzednio produkcja została przesunięta o trzy miesiące.


Produkcja elektrycznego Nissana LZ1F miała rozpocząć się w listopadzie 2026 roku a Infiniti EV (LZ1E) w kwietniu 2027 roku. Obecne przesunięcie terminu rozpoczęcia produkcji oznacza – jak informują źródła – że Nissan obawia się opłacalności i popytu na pojazdy elektryczne. 


W ślad za Nissanem także inni 


Podobne decyzje o przesunięciu produkcji podjęły również inne firmy takie jak Ford i General Motors. Ford przesuwa inwestycję wartą około 12 miliardów dolarów i oczekuje wyprodukowania tylko połowy liczby planowanej modeli F-150 Lightning na ten rok. GM natomiast przesunął produkcję kluczowych dla siebie modeli EV w tym Equinox EV, GMC Sierra Denali EV i Silverado RST.


Pomimo opóźnień rynek pojazdów elektrycznych ciągle rośnie. W ubiegłym roku sprzedano rekordową ilość 1.2 miliona pojazdów EV. Świadczy to o tym, że obawy Nissana związane z popytem na elektryki są niesłuszne, zwłaszcza kiedy spojrzymy na rosnącą popularność modelu Nissan Ariya, który zyskuje mimo trudnego początku. W ostatnich trzech miesiącach 2023 roku sprzedano prawie 4 tysiące egzemplarzy tego modelu.

Nissan Ariya; Źródło: lev radin / Shutterstock.com


Pozostaje nam czekać na odpowiedź czy kolejne opóźnienie produkcji przez Nissana miało rację bytu? Z jednej strony, skoro popyt na elektryki ciągle rośnie, strategia opóźniająca może pozwolić doprowadzić model do perfekcji, z drugiej strony natomiast,  może to być idealny moment na sprzedaż elektryka, jeśli firma liczy na konkretne zyski. 

Komentarze

0/10

NOWOŚĆ! Realne raporty użytkowników Nissan Dodaj swój zasięg

Opinie użytkowników Nissan Leaf eplus Oceń ten model

Ocena ogólna

Opinie:

Opinia dodana przez Redakcję OtoEV.pl

Data dodania: 29.08.2023
Lubię ten model i choć nie jest już pierwszej młodości jest to bardzo solidny elektryk. Sporo miejsca , nawet w bagażniku. Niezłe nagłośnienie i dobre wyciszenie wnętrza. Auto dość pakowne jeśli chodzi o bagaże. System e-pedal działa bardzo dobrze i mozna praktycznie nie używać hamulca. Zasięg w miarę dobry, choć przy dynamicznej jeździe niestety jest trochę biednie. Mogłoby być lepiej. Sytuacji nie poprawia słabe szybkie ładowanie, a właściwie brak aktywnego chłodzenia baterii. Po mieście idealne auto w trasie, szczególnie latem, ze względu na brak chłodzenia baterii spędzimy długie minuty na szybkich stacjach ładowania. Bateria się przegrzewa i ogranicza moc ładowania, co przekłada się na długi jego czas. W mieście nie ma tego problemu, bo bateria nie łapie aż tak wysokich temperatur no i odległości są znacznie mniejsze.
zobacz całą opinię

Ostatnie komentarze

Odpowiednie ciśnienie w oponach ma kluczowe ... 13.04.2025
Audi RS e-tron GT to flagowy model elektryczny ... 10.03.2025
Jest też ładowarka lidl Nadarzyn 60kw 21.02.2025

Nissan Leaf eplus

Dane techniczne:

Oceń model
Przyspieszenie 0-100 km/h
6.9s
Prędkość maksymalna
157 km/h
Zasięg oficjalny (WLTP)
393 km
Wszystkie dane Nissan Leaf eplus

Ostatnie pytania

Modele producenta Nissan