Nissan kolejny raz przesuwa rozpoczęcie produkcji pojazdów elektrycznych

Nissan ogłasza kolejne opóźnienie rozpoczęcia produkcji pojazdów elektrycznych (EV) w swojej fabryce w Canton, stanie Missisipi. Przyczyną decyzji jest konieczność zwiększenia konkurencyjności produktu. To drugie przesunięcie terminu.
Fot. Canary4stock  Shutterstock.com
Data publikacji: 2024-01-16 Fot. Canary4stock Shutterstock.com
Redakcja OTOEV.PL

Redakcja OTOEV.PL

Data dodania: 2024-01-16

Kolejne opóźnienie produkcji samochodów elektrycznych Nissana w fabryce w Stanach Zjednoczonych argumentowane jest koniecznością zwiększenia konkurencyjności produktu. Informacje te płyną z notatki dostarczonej dostawcom i oznaczają kolejne dwumiesięczne opóźnienie. Poprzednio produkcja została przesunięta o trzy miesiące.


Produkcja elektrycznego Nissana LZ1F miała rozpocząć się w listopadzie 2026 roku a Infiniti EV (LZ1E) w kwietniu 2027 roku. Obecne przesunięcie terminu rozpoczęcia produkcji oznacza – jak informują źródła – że Nissan obawia się opłacalności i popytu na pojazdy elektryczne. 


W ślad za Nissanem także inni 


Podobne decyzje o przesunięciu produkcji podjęły również inne firmy takie jak Ford i General Motors. Ford przesuwa inwestycję wartą około 12 miliardów dolarów i oczekuje wyprodukowania tylko połowy liczby planowanej modeli F-150 Lightning na ten rok. GM natomiast przesunął produkcję kluczowych dla siebie modeli EV w tym Equinox EV, GMC Sierra Denali EV i Silverado RST.


Pomimo opóźnień rynek pojazdów elektrycznych ciągle rośnie. W ubiegłym roku sprzedano rekordową ilość 1.2 miliona pojazdów EV. Świadczy to o tym, że obawy Nissana związane z popytem na elektryki są niesłuszne, zwłaszcza kiedy spojrzymy na rosnącą popularność modelu Nissan Ariya, który zyskuje mimo trudnego początku. W ostatnich trzech miesiącach 2023 roku sprzedano prawie 4 tysiące egzemplarzy tego modelu.

Nissan Ariya; Źródło: lev radin / Shutterstock.com


Pozostaje nam czekać na odpowiedź czy kolejne opóźnienie produkcji przez Nissana miało rację bytu? Z jednej strony, skoro popyt na elektryki ciągle rośnie, strategia opóźniająca może pozwolić doprowadzić model do perfekcji, z drugiej strony natomiast,  może to być idealny moment na sprzedaż elektryka, jeśli firma liczy na konkretne zyski. 

Komentarze

0/10

NOWOŚĆ! Realne raporty użytkowników Nissan Dodaj swój zasięg

Opinie użytkowników Nissan e-NV200 Evalia Oceń ten model

Ocena ogólna

Opinie:

Data dodania: 28.02.2024
Ten prototyp jest w zasadzie nie do zdarcia, ale tylne zawieszenie jest niekomfortowe i łatwo pęka. Bateria 24 kWh brutto nadaje się do raczej do giercowego laptopa 17'3 niż do ciężkiego samochodu o dużej powierzchni czołowej i wysokim Cx. Gniazdo ładowania jest niekompatybilne z superchargerami. Publiczne ładowarki w UK zwykle albo nie istniały, albo były popsute, albo zastawione naładowanym do pełna elektrykiem lub parkującą spalinówką. Realna prędkość maksymalna to 133 km/h, maleńki silniczek generuje moment obrotowy pozwalający na zaskakująco sprawną jazdę po mieście. Środkowa kanapa jest niewygodna, za wąska, mimo dużej kabiny. Samochód prowadzi się łatwo, bardzo łatwo go zaparkować, także tyłem dzięki wyśmienitej kamerze: kreski na monitorze pokazują dokładnie gdzie pojazd znajdzie się za chwilę. Maksymalna moc ładowania wynosi 6.6 kW a nie 3.6. Istnieje też wersja 3.3 kW. Ogólnie bardzo polecam do jazdy w dużej hali albo po lotnisku, bo realny zasięg wynosi grubo poniżej 100 km.
zobacz całą opinię

Ostatnie komentarze

Nissan e-NV200 Evalia

Dane techniczne:

Oceń model
Przyspieszenie 0-100 km/h
14.0s
Prędkość maksymalna
123 km/h
Zasięg oficjalny (WLTP)
Wszystkie dane Nissan e-NV200 Evalia

Ostatnie pytania

Modele producenta Nissan