Nowa Kia EV5 wchodzi na rynek chiński z szokującą ceną

Nowy model marki Kia, a chodzi dokładnie o EV5, czyli małego elektrycznego SUV-a, wchodzi na chiński rynek. Cena jest szokująca i to dosłownie. Szokująca dla nas Europejczyków
Fot. Fauzan Fitria  Shutterstock.com
Data publikacji: 2024-04-05 Fot. Fauzan Fitria Shutterstock.com
Mario

Mario

Data dodania: 2024-04-05

Kia bardzo dobrze radzi sobie, jeśli chodzi o elektryczne auta. 

Takie modele jak EV6, czy zdobywczyni nagrody Car of the Year, czyli Kia EV9, podobają się klientom i zyskują zwolenników na całym świecie.
Są to auta wygodne, szybkie, a co najważniejsze błyskawicznie ładujące się, dzięki zastosowaniu, naprawdę dobrze działającej architektury baterii 800V. To w przypadku Kii robi różnicę w stosunku do konkurencji i to naprawdę sporą. Co doceniają klienci firmy.


Czasami żałuję, że nie mieszkam w Chinach:


Południowokoreański producent rozpoczął właśnie produkcję w pełni elektrycznego SUV-a EV5 na eksport do Chin, przy czym pierwszymi rynkami docelowymi będą Tajlandia i Australia, a cena w Australii prawdopodobnie pobije Model Y Tesli, który jest obecnie najlepiej sprzedającym się SUV-em/Crossowerem w kraju. 


Globalna premiera EV5 planowana jest na przyszły rok, jednak co ciekawe nie obejmie ona rynku północnoamerykańskiego, a może bardziej dokładnie rynku USA?
Podczas gdy kompaktowy EV5 będzie dostępny w Chinach od około 149 800 juanów (20 000 dolarów – szokująca cena), oczekuje się, że Australijczycy będą mogli go kupić za mniej niż 70 000 dolarów australijskich (około 46 000 dolarów – w porównaniu do Chin szokująco wysoka cena!!!)


Chociaż Kia nie określiła ceny sztywno, oczekuje się, że wprowadzi pojazd w agresywnym przedziale cenowym (co jest charakterystycznym stylem Kia). 

Cóż, to chyba działanie na innych rynkach niż polski? U nas auta marki Kia nie są wcale tanie, a ich średnia cena, jeśli chodzi o dobrze wyposażone auto z napędem 4x4 (Model EV6) sięga aż… uwaga 70 000$ amerykańskich. Widzimy więc jaka jest polityka firm odnośnie cen. Jest dziwna.


Pojawienie się EV5 w salonach zaplanowano na czerwiec, a południowokoreański producent samochodów planuje sprzedaż 10 000 egzemplarzy tego rodzinnego SUV-a.

Standardowa wersja wyposażenia Kia EV5 jest wyposażona w akumulator BYD Blade o pojemności 64,2 kWh i silnik o mocy 160 kW, zapewniający zasięg do 530 km (329 mil) w trybie CLTC (czyli realnie jakieś 350 km). Model dalekiego zasięgu (taki teslowy Long Range) jest wyposażony w akumulator o pojemności 88,1 kWh zapewniający zasięg do 720 km (447 mil, realnie jakieś 470 km, ale to już całkiem przyzwoicie) w trybie CLTC. Obie opcje baterii są produkowane przez chińską firmę BYD.

Źródło zdjęcia: twitter.comFlyin18T


Niemiła niespodzianka, której po Kii się nie spodziewałem:

W przeciwieństwie do Kia EV6, EV5 nie wykorzystuje 800-woltowej wersji elektrycznej platformy E-GMP firm Hyundai i Kia, ale system 400-woltowy. Kia twierdzi, że czas ładowania 30–80% wynosi 27 minut przy szybkim ładowaniu prądem stałym przy maksymalnej mocy około 150 kW. 
To w porównaniu z EV6, który w optymalnych warunkach może przerobić 10–80% w zaledwie 19 minut, nieco słaby wynik.  
Poza tym z tego co mi wiadomo architektura 800V jest tańsza w produkcji niż 400V. Auto jest również lżejsze, bo 800V nie potrzebuje tak grubych kabli jak cztery setka. 800V jest też dużo bardziej wydajna i dużo lepsza pod względem termicznym. 
Czemu więc Kia zdecydowała się na tak dziwny ruch, kiedy inni producenci zmierzają zdecydowanie w kierunku architektury 800V? Trudno odpowiedzieć na to pytanie.

Komentarze

0/10

Autor

Mario

Mario

Wielbiciel nowych technologii. Szczególnie interesuje się Teslą czy SpaceX, oraz innymi firmami związanymi z Elonem Muskiem. Pisze i publikuje artykuły i posty głównie na łamach TeslaKlubPolska, a także dla serwisu otoev.pl Współpracuje bezpośrednio z Teslą, starając się przybliżyć i pokazać te właśnie auta elektryczne z jak najlepszej strony. Uświadamia i szkoli w zakresie elektromobilności.

NOWOŚĆ! Realne raporty użytkowników KIA Dodaj swój zasięg

Opinie użytkowników Kia EV6 Long Range 2WD Oceń ten model

Ocena ogólna

Opinie:

Opinia dodana przez Redakcję OtoEV.pl

Data dodania: 06.01.2024
Dzięki Chris, już poprawione!

Chris

Data dodania: 06.01.2024
Samochód w wersji gt-line luksuswo wyposażony, brakuje tylko podgrzewasnej szyby przedniej (para na szybieie w wilgotnym klimacie ,) przy 120 km/h latem jest możliwe przejechanie powyżej 400km,
zobacz całą opinię

Ostatnie komentarze

No cóż...Tankowanie benzyny, a także oleju ... 30.04.2024
Brawo!!! Zgadzam się w pełni i mogę się ... 30.04.2024

Kia EV6 Long Range 2WD

Dane techniczne:

Oceń model
Przyspieszenie 0-100 km/h
7.3s
Prędkość maksymalna
188 km/h
Zasięg oficjalny (WLTP)
528 km
Wszystkie dane Kia EV6 Long Range 2WD

Ostatnie pytania

Modele producenta KIA