StoreDot, twórcy ultraszybkich ogniw 4680 podobnych do Tesli, ogłosili dzisiaj, że otwierają placówkę badawczą w Irvine w Kalifornii – pierwszą w Stanach Zjednoczonych. Nowe laboratorium w USA zostanie wykorzystane do przyspieszenia rozwoju technologii baterii i badań nad materiałami akumulatorów przez StoreDot. Firma pochodzi pierwotnie z Izraela i już od jakiegoś czasu obiecuje super baterie.


Technologia opisywana przez StoreDot to rewolucyjna XFC. Na ich stronie internetowej możemy przeczytać między innymi: "Aby urzeczywistnić styl życia pojazdów elektrycznych, stworzyliśmy najlepsze akumulatory o ekstremalnie szybkim ładowaniu (XFC), które zapewniają komfort, szybkość i bezpieczeństwo jazdy oraz pełne naładowanie w ciągu kilku minut. Aby zapewnić bezpieczeństwo i stabilność akumulatorów pojazdów elektrycznych, nasza architektura ogniw akumulatorowych obejmuje wielowarstwową strukturę zabezpieczającą, działa na opatentowanych nanomateriałach zaprojektowanych z myślą o długowieczności i prawie zerowej emisji dwutlenku węgla. Aby umożliwić bezstresowe ładowanie, nasze przełomowe akumulatory zapewniają wysoką gęstość energii i stałą wydajność oraz są dostępne w różnych formatach."


Jak widać na poniższych grafikach przy odpowiedniej mocy szybkiej stacji DC czyli 200, 250 czy 350 kW, naładowanie pakietu od StoreDot trwa zaledwie chwilkę...


Ma być coraz lepiej ale przyjdzie nam poczekać na to co obiecuje StoreDot...

Firma publikuje również swoje plany odnośnie nowych ogniw. Już w 2024 roku na rynek bowiem mają trafić baterie o gęstości energii na poziomie 300 Wh/kg. 2028 rok zaskoczy nas gęstością osiągającą 400 Wh/kg. Rekordowy jednak według firmy będzie 2032 rok, trochę trzeba poczekać ale chyba warto, bo baterie StoreDot osiągną niesamowite 500 Wh/kg. Cóż oby im się udało, to byłyby naprawdę bardzo dobre baterie, które może nie zrewolucjonizowałyby transportu, ale na pewno wywołały ewolucję we właściwym kierunku. Super szybkie ładowanie i ogromne zasięgi na jednym cyklu ładowania to rzeczy którymi użytkownicy EV na pewno nie pogardziliby...


Źródło: StoreDot, Electrec.co