Nowe wytyczne, nowe testy zderzeniowe, dużo bezpiecznych aut na rynku

Amerykańska agencja odpowiedzialna za testy zderzeniowe samochodów zaostrzyła swoje wymogi. Jest ciężej, ale jak się okazuje, dzisiejsze auta na prąd radzą sobie całkiem dobrze
Nowe wytyczne, nowe testy zderzeniowe, dużo bezpiecznych aut na rynku - zdjęcie główne
Data publikacji: 2024-02-27
Mario

Mario

Data dodania: 2024-02-27

To, że Tesle są super bezpiecznymi autami wiedzieliśmy już od lat. 

Jednak w 2024 roku Insurance Institute for Highway Safety (IIHS), czyli Instytut Ubezpieczeń Bezpieczeństwa Drogowego postanowił zaostrzyć wymogi. Jest więc trudniej a testy są zdecydowanie bardziej wymagające.


Zmiany utrudniają życie producentom, wszystko dla naszego bezpieczeństwa:


Instytut Ubezpieczeń Bezpieczeństwa Drogowego (IIHS) podniósł poprzeczkę w swoich ocenach za najwyższe bezpieczeństwo w roku 2024, wymagając lepszej ochrony pasażerów na tylnych siedzeniach i funkcji bezpieczeństwa pieszych w modelach z roku 2024.

Pomimo bardziej rygorystycznych kryteriów agencji 71 pojazdów zdobyło nagrody TOP SAFETY PICK lub TOP SAFETY PICK+ za rok 2024. Czyli jest coraz bezpieczniej, a to bardzo cieszy. 
Spośród 71 nagrodzonych samochodów aż 22 zakwalifikowało się do najwyższej oceny bezpieczeństwa IIHS, TOP SAFETY PICK+. Jednym z nich jest Tesla Model Y. 
Kolejnym pojazdem elektrycznym, który otrzymał ocenę TOP SAFETY PICK+ na liście IIHS 2024, był sedan Hyundai Ioniq 6


Dobra robota Hyumdai! Ta marka stara się z roku na rok coraz bardziej, jeśli chodzi o auta elektryczne. Widać też, że klienci doceniają te starania, bo zarówno Hyundai jak i należąca do tej samej grupy Kia, nie mogą narzekać na ilość zamówień na swoje elektryczne pojazdy.


Niektórzy wypadli nieco gorzej:


Wracając do nagród i oceny bezpieczeństwa aut EV, nagrodzono także SUV-y Rivian R1S i Pickup Rivian R1T, choć oba pojazdy zakwalifikowały się jedynie na listę TOP SAFETY PICK IIHS. Inne pojazdy elektryczne, takie jak Hyundai Ioniq 5, Subaru Solterra i Nissan Ariya, również otrzymały od agencji ds. bezpieczeństwa ocenę TOP SAFETY PICK.


W komunikacie prasowym prezes IIHS David Harkey zauważył, że agencja ds. bezpieczeństwa jest zdeterminowana nakłonić producentów samochodów do podniesienia poprzeczki w zakresie bezpieczeństwa pojazdów. „W dalszym ciągu podnosimy poprzeczkę w zakresie bezpieczeństwa pojazdów dzięki kolejnej istotnej aktualizacji naszych kryteriów przyznawania nagród. Tegoroczni zwycięzcy reprezentują szczyt bezpieczeństwa samochodowego, wykazując wyjątkową ochronę zarówno dla pasażerów, jak i niechronionych użytkowników dróg” – powiedział. 


Cięższe testy i to dosłownie:)


Wśród zmian wprowadzonych w ramach ocen bezpieczeństwa IIHS znajduje się trudniejszy test zderzeniowy boczny, w którym obecnie wykorzystuje się cięższą barierę poruszającą się z większą prędkością. 
Jak podaje IIHS w poście na X, jego bariera ważąca obecnie więcej, bo aż 4200 funtów jest teraz bliższa wadze dzisiejszego konwencjonalnego SUV-a. Cały proces zbliżył się bardziej do warunków realnych podczas wypadków drogowych.


Pojazdy kwalifikujące się do nagród tej organizacji w zakresie bezpieczeństwa muszą teraz uzyskać ocenę „Dopuszczalną” lub „Dobrą” w poprawionej wersji testu zapobiegania zderzeniom czołowym z pieszymi. 

IIHS zaktualizował również swój test umiarkowanego nałożenia przedniego siedzenia z drugim manekinem siedzącym za kierowcą, aby ocenić bezpieczeństwo tylnych siedzeń. 
Próby, próby, próby w nieskończoność. Ale to dobrze dla nas. Dzięki takim badaniom i testom, możemy zdecydować się na zakup auta, które w razie wypadku zapewni nam maksymalną możliwą ochronę naszego zdrowia i życia.




Komentarze

0/10

Autor

Mario

Mario

Wielbiciel nowych technologii. Szczególnie interesuje się Teslą czy SpaceX, oraz innymi firmami związanymi z Elonem Muskiem. Pisze i publikuje artykuły i posty głównie na łamach TeslaKlubPolska, a także dla serwisu otoev.pl Współpracuje bezpośrednio z Teslą, starając się przybliżyć i pokazać te właśnie auta elektryczne z jak najlepszej strony. Uświadamia i szkoli w zakresie elektromobilności.

NOWOŚĆ! Realne raporty użytkowników Tesla Dodaj swój zasięg

Opinie użytkowników Tesla Model Y Oceń ten model

Ocena ogólna

Opinie:

Pawel

Data dodania: 21.02.2024
Testowałem przedzakupowo ,przez godzinę ,na tej samej trasie, kolejno : nową TM3 LR na 18 calowych kołach oraz kolejno TMY LR na 19 calowych i TMY LR na 20 calowych -moje zdanie : Pod wzgledem prowadzenia,zawieszenia : -TMY na 20 calowych : podskakuje na drobnych nierownosciach jak ping-pong ,jak dla mnie nie do przyjecia.TMY na 19 : troche lepiej ale w porownaniu do TM3 Highland dalej twardo.-dopiero w TM3 Highland zawieszenia mozna powiedzec ,iz jest komfortowe. Układ napędowy,przyspieszenie ,zużycie energii w każdym z powyższych rewelacja-faktycznie w tej cenie JAKO ELEKTRYK-nie ma nic lepszego.Jako samochód w ogóle w tej cenie /tzn.w porównaniu do spalinowego / to kiepski samochód- absurdalnie ascetyczny środek,sterowanie robione wbrew ergonomii i wypracowanym przez lata standardom np.wycieraczki włączane przyciskami na kierownicy TM3 ,brak czujników parkowania,deszczu ,brak spryskiwaczy reflektorów ,wątpliwej trwałości zawieszenie.TMY broni sie cena,ale TM3Highland jeździ lepiej
zobacz całą opinię

Piotr

Data dodania: 10.02.2024
"W wersji Long Rangę zawieszenie jest wręcz miękkie/kanapowe". - absurd kolego. Zawieszenie w Y jest bardzo twarde porównując z podobnymi suvami tej klasy. Miałem już Tiguana, Q5 i teraz Y. Tylko w tym aucie pasażerowie tylnej kanapy ciągle narzekają na tyle, że chyba zdecyduję się na wymianę zawieszenia.
zobacz całą opinię

Ostatnie komentarze

Tesla Model Y

Dane techniczne:

Oceń model
Przyspieszenie 0-100 km/h
Prędkość maksymalna
Zasięg oficjalny (WLTP)
Wszystkie dane Tesla Model Y

Ostatnie pytania Zadaj pytanie

Modele producenta Tesla