Nowy kontrakt Solarisa na autobusy wodorowe dla Francji
Obecnie na całym kontynencie eksploatowanych jest ponad 220 autobusów Solaris Urbino hydrogen. Ponadto Solaris jest w trakcie realizacji zamówienia na 22 autobusy wodorowe dla Île-de-France Mobilités.
Solaris Bus & Coach pozyskało nowy kontrakt
Solaris zdobył kolejny kontrakt, tym razem na dostawę czterech autobusów wodorowych Urbino 12 hydrogen do sieci transportowej TADAO w północnej Francji. Pojazdy zostaną przekazane do użytku w ramach zamówienia złożonego przez Artois Mobilités, we współpracy z grupą Transdev oraz francuską centralą zakupową CATP. Wprowadzenie autobusów do floty zaplanowano na początek 2025 roku.
Korzyści z wodoru
Brice Bonavia, dyrektor Solaris France, podkreśla zalety technologii wodorowej. Wodór jako paliwo jest bezemisyjny. Pojazdy napędzane wodorem charakteryzują się również dużymi zasięgami oraz szybkim tankowaniem, co ułatwia zarządzanie flotą. Dodatkowo, cicha praca autobusów wodorowych podnosi komfort podróży pasażerów.
Bonavia jest zadowolony z decyzji Artois Mobilités o podjęciu współpracy z Solarisem i – jak stwierdził – ma nadzieję na owocną kooperację w przyszłości.
Wodorowe Urbino 12
Autobusy Urbino 12 hydrogen będą wyposażone w nowoczesne ogniwa paliwowe o mocy 70 kW, zamontowane na dachu pojazdów. Autobusy zostaną wyposażone w baterie trakcyjne Solaris High Power, które wspierają ogniwa paliwowe podczas zwiększonego zapotrzebowania na energię.
Komfort podróży zagwarantuje wydajna klimatyzacja z funkcją grzania pompą ciepła, a bezpieczeństwo zapewnią systemy monitoringu oraz zdalnego zarządzania flotą eSConnect. Nowe autobusy będą również spełniać wymogi standardów GSR2, łącznie z wyposażeniem w systemy informujące o obecności uczestników ruchu w martwej strefie pojazdu.
Komentarze