Nowy kontrakt Solarisa na autobusy wodorowe dla Francji

Solaris Bus & Coach konsekwentnie umacnia swoją pozycję lidera na europejskim rynku pojazdów bezemisyjnych. Firma oferuje autobusy wodorowe o długości 12 i 18 metrów, które są już w użyciu w 25 miastach Europy, m.in. w Barcelonie, Frankfurcie, Poznaniu i Wenecji.
Fot. Solaris Bus & Coach
Data publikacji: 2024-07-31 Fot. Solaris Bus & Coach

Miłosz

Data dodania: 2024-07-31

Obecnie na całym kontynencie eksploatowanych jest ponad 220 autobusów Solaris Urbino hydrogen. Ponadto Solaris jest w trakcie realizacji zamówienia na 22 autobusy wodorowe dla Île-de-France Mobilités.


Solaris Bus & Coach pozyskało nowy kontrakt


Solaris zdobył kolejny kontrakt, tym razem na dostawę czterech autobusów wodorowych Urbino 12 hydrogen do sieci transportowej TADAO w północnej Francji. Pojazdy zostaną przekazane do użytku w ramach zamówienia złożonego przez Artois Mobilités, we współpracy z grupą Transdev oraz francuską centralą zakupową CATP. Wprowadzenie autobusów do floty zaplanowano na początek 2025 roku.


Korzyści z wodoru


Brice Bonavia, dyrektor Solaris France, podkreśla zalety technologii wodorowej. Wodór jako paliwo jest bezemisyjny. Pojazdy napędzane wodorem charakteryzują się również dużymi zasięgami oraz szybkim tankowaniem, co ułatwia zarządzanie flotą. Dodatkowo, cicha praca autobusów wodorowych podnosi komfort podróży pasażerów.


Bonavia jest zadowolony z decyzji Artois Mobilités o podjęciu współpracy z Solarisem i – jak stwierdził – ma nadzieję na owocną kooperację w przyszłości.


Wodorowe Urbino 12


Autobusy Urbino 12 hydrogen będą wyposażone w nowoczesne ogniwa paliwowe o mocy 70 kW, zamontowane na dachu pojazdów. Autobusy zostaną wyposażone w baterie trakcyjne Solaris High Power, które wspierają ogniwa paliwowe podczas zwiększonego zapotrzebowania na energię.


Komfort podróży zagwarantuje wydajna klimatyzacja z funkcją grzania pompą ciepła, a bezpieczeństwo zapewnią systemy monitoringu oraz zdalnego zarządzania flotą eSConnect. Nowe autobusy będą również spełniać wymogi standardów GSR2, łącznie z wyposażeniem w systemy informujące o obecności uczestników ruchu w martwej strefie pojazdu.

Komentarze

0/10

Autor

Miłosz

Od kilku lat tworzę treści dla mediów online i tradycyjnych. Przygodę z dziennikarstwem rozpocząłem od pracy w lokalnym, miejskim portalu internetowym. Dziś piszę m.in. dla Bezprawnika.pl, Biotechnologii.pl i News4Media. Wolny czas spędzam na przeglądaniu YouTubea w poszukiwaniu ciekawostek zarówno o świecie dawnym, jak i współczesnym. Chętnie sięgam również po dobrą książkę – tak kryminał, jak i literaturę faktu.

Ostatnie komentarze

KIedy będzie czynna ładowarka w Nysie? Stoi ... 25.08.2024
Dopiero planują węglik krzemu? Z tego wynika, ... 22.08.2024