Obniżą koszty akumulatorów do aut elektrycznych o jedną piątą i to już niebawem

Spółka Ampere powołana w ramach planu Renaulution zakładającego przekształcenie Grupy Renault w firmę nowej generacji zamierza obniżyć koszt akumulatorów o 20 proc. Taka śmiała inicjatywa ma uczynić pojazdy elektryczne bardziej dostępnymi dla szerokiego grona klientów.
Fot. Owlie Productions / Shutterstock.com
Data publikacji: 2024-07-08 Fot. Owlie Productions / Shutterstock.com
KOCHAM CO2 IM WIĘCEJ TYM LEPIEJ DLA ŚRODOWISKA 08.07.2024

Miłosz

Data dodania: 2024-07-08

Kluczowym elementem tej strategii jest integracja akumulatorów LFP (litowo-żelazowo-fosforanowych) do tańszych modeli samochodów małych i średnich. Ampere planuje rozpocząć korzystanie z tych akumulatorów już w 2026 roku. Ogniwa LFP będą dostarczane z zakładów CATL na Węgrzech oraz LG Energy Solution (LGES) w Polsce.


Solidny łańcuch dostaw


Ampere pozyskuje akumulatory NCM od AESC i Verkor we Francji oraz od LGES w Polsce, w wyniku czego tworzy solidny europejski łańcuch dostaw akumulatorów.


Współpraca z LGES obejmuje również rozwój innowacyjnej technologii Cell-to-Pack, która pozwala na integrację większej liczby ogniw w danej przestrzeni, co przekłada się na poprawę zasięgu pojazdów lub obniżenie kosztów baterii.


To nowoczesne podejście jest kluczowym elementem strategii Ampere ukierunkowanej na uczynienie pojazdów elektrycznych bardziej ekonomicznymi i dostępniejszymi dla kierowców.


Z Chin do Europy


Coraz więcej mówi się o korzyściach związanych z przeniesieniem produkcji akumulatorów z Chin do Europy. Według Transport & Environment, organizacji skoncentrowanej na zrównoważonym transporcie, taka zmiana mogłaby ograniczyć emisję dwutlenku węgla o 37%, a jeśli w produkcji wykorzystywana byłaby energia odnawialna – nawet o 60%. Szacuje się, że między 2024 a 2030 rokiem moglibyśmy uniknąć emisji aż 133 megaton CO2. Niestety tylko niespełna połowa zaplanowanej w Europie produkcji akumulatorów litowo-jonowych do 2030 roku jest pewna.


Zwiększenie produkcji akumulatorów w Europie zredukowałoby ślad węglowy i zwiększyłoby bezpieczeństwo dostaw przez przynajmniej częściowe uniezależnienie europejskiego rynku od międzykontynentalnych zaburzeń dostaw.

Komentarze (1)

0/10
  • Janusz
    odpowiedz

    KOCHAM CO2 IM WIĘCEJ TYM LEPIEJ DLA ŚRODOWISKA

Autor

Miłosz

Od kilku lat tworzę treści dla mediów online i tradycyjnych. Przygodę z dziennikarstwem rozpocząłem od pracy w lokalnym, miejskim portalu internetowym. Dziś piszę m.in. dla Bezprawnika.pl, Biotechnologii.pl i News4Media. Wolny czas spędzam na przeglądaniu YouTubea w poszukiwaniu ciekawostek zarówno o świecie dawnym, jak i współczesnym. Chętnie sięgam również po dobrą książkę – tak kryminał, jak i literaturę faktu.

Ostatnie komentarze

KIedy będzie czynna ładowarka w Nysie? Stoi ... 25.08.2024
Dopiero planują węglik krzemu? Z tego wynika, ... 22.08.2024