Obniżą koszty akumulatorów do aut elektrycznych o jedną piątą i to już niebawem
Kluczowym elementem tej strategii jest integracja akumulatorów LFP (litowo-żelazowo-fosforanowych) do tańszych modeli samochodów małych i średnich. Ampere planuje rozpocząć korzystanie z tych akumulatorów już w 2026 roku. Ogniwa LFP będą dostarczane z zakładów CATL na Węgrzech oraz LG Energy Solution (LGES) w Polsce.
Solidny łańcuch dostaw
Ampere pozyskuje akumulatory NCM od AESC i Verkor we Francji oraz od LGES w Polsce, w wyniku czego tworzy solidny europejski łańcuch dostaw akumulatorów.
Współpraca z LGES obejmuje również rozwój innowacyjnej technologii Cell-to-Pack, która pozwala na integrację większej liczby ogniw w danej przestrzeni, co przekłada się na poprawę zasięgu pojazdów lub obniżenie kosztów baterii.
To nowoczesne podejście jest kluczowym elementem strategii Ampere ukierunkowanej na uczynienie pojazdów elektrycznych bardziej ekonomicznymi i dostępniejszymi dla kierowców.
Z Chin do Europy
Coraz więcej mówi się o korzyściach związanych z przeniesieniem produkcji akumulatorów z Chin do Europy. Według Transport & Environment, organizacji skoncentrowanej na zrównoważonym transporcie, taka zmiana mogłaby ograniczyć emisję dwutlenku węgla o 37%, a jeśli w produkcji wykorzystywana byłaby energia odnawialna – nawet o 60%. Szacuje się, że między 2024 a 2030 rokiem moglibyśmy uniknąć emisji aż 133 megaton CO2. Niestety tylko niespełna połowa zaplanowanej w Europie produkcji akumulatorów litowo-jonowych do 2030 roku jest pewna.
Zwiększenie produkcji akumulatorów w Europie zredukowałoby ślad węglowy i zwiększyłoby bezpieczeństwo dostaw przez przynajmniej częściowe uniezależnienie europejskiego rynku od międzykontynentalnych zaburzeń dostaw.
Komentarze (1)
KOCHAM CO2 IM WIĘCEJ TYM LEPIEJ DLA ŚRODOWISKA