Panasonic będzie bardziej Eko
Panasonic Energy współpracuje z firmą Novonix w sprawie dostaw zrównoważonego grafitu do produkcji akumulatorów do pojazdów elektrycznych (EV). To krok w dobrą stronę, jako że rynek baterii rozwija się w zawrotnym tempie, a ilości materiałów używanych do wyprodukowania baterii rosną lawinowo. Takie rozwiązania jakie proponuje Panasonicowi Novonix, przyczynią się zdecydowanie do ochrony środowiska.
Japońska firma podpisała wiążącą umowę na odbiór grafitu z firmą Novonix, firmą zajmującą się materiałami i technologią do akumulatorów z siedzibą w Queensland w Australii.
Celem Panasonic Energy jest wzmocnienie swojego łańcucha dostaw w Ameryce Północnej przy jednoczesnym zmniejszeniu jego wpływu na środowisko. Będzie wykorzystywać grafit syntetyczny firmy Novonix w fabrykach produkujących akumulatory do pojazdów elektrycznych w Stanach Zjednoczonych.
Ambitne eko plany Panasonica:
Oczekuje się, że Novonix będzie dostarczał grafit syntetyczny począwszy od 2025 roku.
Japoński koncern dąży do zmniejszenia śladu węglowego w całym łańcuchu dostaw akumulatorów litowo-jonowych do pojazdów elektrycznych o 50% w porównaniu z poziomem z 2022 r.
Dzięki umowie Novonix firma Panasonic Energy zakupi 10 000 ton grafitu w ciągu czterech lat.
Nie tylko grafit
Oprócz Novonix Panasonic Energy współpracuje z innymi firmami, aby usprawnić swój łańcuch dostaw. W grudniu 2023 r. ogłosiła współpracę z firmą Sila, producentem materiałów do akumulatorów nowej generacji. Dzięki współpracy z firmą Sila azjatycka firma uzyskała dostęp do Titan Silicon, nanokompozytowej krzemowej elektrody ujemnej.
Więcej fabryk w USA:
Panasonic Energy w dalszym ciągu planuje także budowę trzeciej fabryki akumulatorów do pojazdów elektrycznych w Stanach Zjednoczonych. Pod koniec ubiegłego roku skreślił jednak Oklahomę z listy potencjalnych lokalizacji fabryk akumulatorów. Dla Panasonica rynek USA jest bardzo ważny, bo pamiętać trzeba ze aby pojazdy EV podlegały dopłatom na terenie USA, ich komponenty w ogromnej części muszą być wytworzone właśnie na terenie Stanów Zjednoczonych Ameryki. Szczególnie przepis ten dotyczy baterii.
Dlatego zaobserwować można, że fabryk baterii służących do napędu elektryków jest w USA z roku na rok coraz więcej. I to zapewne jeszcze nie koniec, bo elektromobilny bum dopiero się rozpoczyna, a auta elektryczne to na razie mały procent ogółu pojazdów jeżdżących po drogach całego świata.
Wszystko przed nami.
Komentarze