Panasonic będzie bardziej Eko

Panasonic zamierza znacząco zmniejszyć swoją szkodliwość dla środowiska. Podpisał właśnie bardzo ważną umowę
Fot. “Obraz użyty na podstawie licencji od Shutterstock.com”
Data publikacji: 2024-02-15 Fot. “Obraz użyty na podstawie licencji od Shutterstock.com”
Mario

Mario

Data dodania: 2024-02-15

Panasonic Energy współpracuje z firmą Novonix w sprawie dostaw zrównoważonego grafitu do produkcji akumulatorów do pojazdów elektrycznych (EV). To krok w dobrą stronę, jako że rynek baterii rozwija się w zawrotnym tempie, a ilości materiałów używanych do wyprodukowania baterii rosną lawinowo. Takie rozwiązania jakie proponuje Panasonicowi Novonix, przyczynią się zdecydowanie do ochrony środowiska.


Japońska firma podpisała wiążącą umowę na odbiór grafitu z firmą Novonix, firmą zajmującą się materiałami i technologią do akumulatorów z siedzibą w Queensland w Australii.

Celem Panasonic Energy jest wzmocnienie swojego łańcucha dostaw w Ameryce Północnej przy jednoczesnym zmniejszeniu jego wpływu na środowisko. Będzie wykorzystywać grafit syntetyczny firmy Novonix w fabrykach produkujących akumulatory do pojazdów elektrycznych w Stanach Zjednoczonych. 


Ambitne eko plany Panasonica:


Oczekuje się, że Novonix będzie dostarczał grafit syntetyczny począwszy od 2025 roku. 
Japoński koncern dąży do zmniejszenia śladu węglowego w całym łańcuchu dostaw akumulatorów litowo-jonowych do pojazdów elektrycznych o 50% w porównaniu z poziomem z 2022 r. 

Dzięki  umowie Novonix firma Panasonic Energy zakupi 10 000 ton grafitu w ciągu czterech lat.


Nie tylko grafit


Oprócz Novonix Panasonic Energy współpracuje z innymi firmami, aby usprawnić swój łańcuch dostaw. W grudniu 2023 r. ogłosiła  współpracę z firmą Sila, producentem materiałów do akumulatorów nowej generacji. Dzięki współpracy z firmą Sila azjatycka firma uzyskała dostęp do Titan Silicon, nanokompozytowej krzemowej elektrody ujemnej.


Więcej fabryk w USA:


Panasonic Energy w dalszym ciągu planuje także budowę trzeciej fabryki akumulatorów do pojazdów elektrycznych w Stanach Zjednoczonych. Pod koniec ubiegłego roku skreślił jednak Oklahomę z listy  potencjalnych lokalizacji fabryk akumulatorów. Dla Panasonica rynek USA jest bardzo ważny, bo pamiętać trzeba ze aby pojazdy EV podlegały dopłatom na terenie USA, ich komponenty w ogromnej części muszą być wytworzone właśnie na terenie Stanów Zjednoczonych Ameryki. Szczególnie przepis ten dotyczy baterii.


Dlatego zaobserwować można, że fabryk baterii służących do napędu elektryków jest w USA z roku na rok coraz więcej. I to zapewne jeszcze nie koniec, bo elektromobilny bum dopiero się rozpoczyna, a auta elektryczne to na razie mały procent ogółu pojazdów jeżdżących po drogach całego świata.

Wszystko przed nami.

Komentarze

0/10

Autor

Mario

Mario

Wielbiciel nowych technologii. Szczególnie interesuje się Teslą czy SpaceX, oraz innymi firmami związanymi z Elonem Muskiem. Pisze i publikuje artykuły i posty głównie na łamach TeslaKlubPolska, a także dla serwisu otoev.pl Współpracuje bezpośrednio z Teslą, starając się przybliżyć i pokazać te właśnie auta elektryczne z jak najlepszej strony. Uświadamia i szkoli w zakresie elektromobilności.

Ostatnie komentarze

Dlaczego został skasowany wczorajszy komentarz z ... 09.05.2024
Z tym sensem ekonomicznym to się zgodzę pod ... 09.05.2024
Wszystko pięknie, tylko sformułowania są w ... 08.05.2024