Pierwsze elektryczne autobusy w Kraśniku. Projekt pochłonął aż 9 mln zł
Kraśnik stał się pierwszym miastem w Polsce z takiego typu pojazdami komunikacji miejskiej. Jak przełoży się to na ceny biletów oraz komfort podróżowania pasażerów?
Kraśnik z elektryczną flotą autobusów
Kraśnik stał się pierwszym miastem w Polsce użytkującym model Lion’s City Electric 10,5. Co ciekawe, pojazdy te wyprodukowane zostały w Starachowicach w województwie świętokrzyskim.
Elektryczne autobusy są nieco mniejsze od standardowych, co z kolei przekłada się na lepszą zwrotność i zasięg. Model mierzący 10,5 metra długości zaprojektowany został z myślą o mniejszych miastach, gdzie nie ma potrzeby wykorzystywania standardowych, 12-metrowych autobusów.
Przełomowy moment w historii MPK Kraśnik
W trakcie prezentacji wielokrotnie wspominano, że jest to przełomowy moment w historii MPK Kraśnik. Zaznaczano, że zakup elektrycznych modeli autobusów miejskich jest zwieńczeniem szeregu inwestycji w kraśnicki transport publiczny. Pojazdy wraz z ładowarkami kosztowały Kraśnik aż 9 mln zł, z czego 1,85 mln pochodziło z budżetu miasta, a reszta z Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej.
Miejmy nadzieję, że zarówno kierowcy, jak i pasażerowie docenią inwestycję Kraśnika. Każdy z autobusów pomieścić może 85 osób i wyposażony został w: 27 miejsc siedzących, klimatyzację, ładowarki USB, rampę dla wózków, a także monitoring i system głosowe zapowiedzi przystanków. Pasażerowie mogą obserwować także stacje na monitorze LCD oraz cieszyć się z wieczornego ledowego oświetlenia autobusów. Ciekawe tylko jak ta inwestycja przełoży się na ceny biletów, gdyż zdania na ten temat są podzielone.
Fot. MPK w Kraśniku/Facebook
Komentarze