Już jest. Pierwszy w Polsce McDonald’s z ładowarką dla samochodów elektrycznych

Doskonale rozpoznawalny na świecie gigant gastronomiczny McDonalds dołącza do grona firm wspierających rozwój elektromobilności. Znany z ponad 500 lokalizacji w Polsce wspólnie z Chargein+ i firmą Enel X rozpoczął instalację stacji ładowania samochodów elektrycznych.
Fot. jadimages / Shutterstock.com
Data publikacji: 2024-04-21 Fot. jadimages / Shutterstock.com

Miłosz

Data dodania: 2024-04-21

Zrobienie kroku, który umożliwi klientom naładowanie swoich samochodów, podczas gdy sami spożywają posiłek, jest znakomitym udogodnieniem i dobrym posunięciem biznesowo-marketingowym.


Pierwsza stacja już czeka na kierowców


W podwarszawskim Konstancinie zainstalowano pierwszą ładowarkę o mocy 150 kW. Stacja wyposażona w dwa złącza CCS o mocy 150 kW prawdopodobnie jest już po niezbędnych odbiorach i wkrótce zostanie oficjalnie udostępniona kierowcom.


To co prawda dopiero pierwsza z wielu planowanych stacji, aczkolwiek jakże ważna. Docelowo powstanie zbiór takich punktów, zdolnych zrewolucjonizować podróże klientów sieci McDonald’s korzystających z aut elektrycznych.


W miarę jak sieć ładowarek będzie się rozrastać, McDonald's może stać się kluczowym punktem na mapie użytkowników pojazdów elektrycznych, ponieważ połączy przyjemne z pożytecznym – posiłki z opcją „zatankowania” swojego auta. Strategiczne umiejscowienie stacji w popularnych lokalizacjach może istotnie podnieść komfort podróżowania z uwagi na zminimalizowanie obaw związanych z dostępnością ładowania.


Ambitne plany rozbudowy w Europie


Podobne inicjatywy są realizowane w innych krajach Europy. McDonald’s we Francji, we współpracy z Izivą i EDF, zamierza do 2025 roku zainstalować 2000 punktów ładowania na ponad 700 parkingach przy swoich restauracjach, każda o mocy od 150 do 200 kW. We Włoszech, razem z Enel X, planowana jest instalacja 200 punktów ładowania w 100 lokalizacjach. 


Inicjatywa wpisuje się w rosnący trend elektromobilności, z uwagi na który coraz więcej firm z różnych branż stara się dostosować do zmieniających się potrzeb rynku. McDonald’s, wprowadzając stacje ładowania przy swoich barach, nie tylko detalicznie zwiększa atrakcyjność swoich lokalizacji, ale również działa globalnie, ponieważ przyczynia się do zrównoważonego rozwoju i pokazuje, jak ważna dla firmy jest zielona energia.

Komentarze

0/10

Autor

Miłosz

Od kilku lat tworzę treści dla mediów online i tradycyjnych. Przygodę z dziennikarstwem rozpocząłem od pracy w lokalnym, miejskim portalu internetowym. Dziś piszę m.in. dla Bezprawnika.pl, Biotechnologii.pl i News4Media. Wolny czas spędzam na przeglądaniu YouTubea w poszukiwaniu ciekawostek zarówno o świecie dawnym, jak i współczesnym. Chętnie sięgam również po dobrą książkę – tak kryminał, jak i literaturę faktu.

Ostatnie komentarze

No cóż...Tankowanie benzyny, a także oleju ... 30.04.2024
Brawo!!! Zgadzam się w pełni i mogę się ... 30.04.2024