Polestar 3 ma konkurować z Teslą i Porsche? Rynkowy debiut szykowany jest na koniec tego roku
Chińsko-szwedzki producent obiecał wprowadzenie na rynek modelu 3 pod koniec 2024 roku. Czy faktycznie Polestar ma szansę konkurować z największymi gigantami na rynku?
Szanse rynkowe Polestar 3
Seryjna produkcja Polestar 3 rozpoczęła się w Chinach kilka miesięcy temu. Wraz z końcem roku poza fabryką w Chengdu otworzona zostanie dodatkowa produkcja w Karolinie Północnej, z przeznaczeniem na rynek USA. Eksperci rynkowi twierdzą, że model 3 ma duże szanse na przyjęcie się na amerykańskim rynku, a w przyszłości również na europejskim.
Badanie rynku w Chinach oraz USA zakończyło się pomyślnie, a Polestar z powodzeniem zdał testy produkcyjne na Nowym Kontynencie. Jednocześnie, wraz z końcem roku 2024 Polestar 3 stanie się pierwszym samochodem elektrycznym marki, który zbudowany został na dwóch kontynentach, co jest kolejnym krokiem w kierunku globalizacji marki.
Polestar 3 będzie dostępny w kilku wariantach
Chociaż wiele mówiło się o tym, że bazowa wersja Polestara 3 dostępna miała być od 83 900 dolarów, Polestar ogłosił sugerowaną cenę detaliczną wynoszącą 73 400 dolarów. Za tę cenę otrzymamy podwójny silnik dalekiego zasięgu, legitymujący się mocą 489 KM o 620 Nm momentu obrotowego, który będzie w stanie pokonać dystans do 315 mil na jednym ładowaniu (według EPA).
Trzeba przyznać, że rozstrzał cenowy między najtańszą a najdroższą wersją Polestara 3 jest nieznaczny. Najwyższa wersja wyposażenia dostępna będzie w cenie 84 900 dolarów i oferować będzie do 517 KM przy 671 Nm momentu obrotowego. Takie połączenie pozwoli na uzyskanie pierwszej setki w 4,6 sekundy i umożliwiać będzie pokonanie 279 mil na jednym ładowaniu.
Firma ujawniła również, że Polestar 3 kwalifikuje się do programu Polestar Clean Vehicle Incentive o wartości 7500 USD w ramach leasingu, co potencjalnie może obniżyć cenę do 65 900 USD.
Fot. Ron Adar / Shutterstock.com
Polestar 3 rozważa wprowadzenie kolejnych wersji wyposażenia
Każda wersja Polestar 3 wyposażona będzie w Pakiet Plus firmy Polestar, który obejmuje system dźwiękowy Bowers and Wilkins o mocy 1610 W, 21-calowe koła, technologię MicroTech i podgrzewane tylne siedzenia. Polestar deklaruje jednak, że rozważa wprowadzenie jeszcze w tym roku tańszej wersji Polestara 3, z jednosilnikową jednostką napędową.
Globalny szef komunikacji Polestar, Brent Ellis twierdzi, że planowany model RWD będzie korzystał z tego samego tylnego silnika elektrycznego, co model AWD Long Range Dual Motor o mocy 180 kW (241 KM) i będzie wyposażony w ten sam akumulator o pojemności 111 kWh, który powinien zapewnić większy zasięg.
Komentarze