Radar R6 konkurencją dla Cybertrucka Tesli?

Radar to chińska marka należąca do koncernu Geely, która specjalizuje się w tworzeniu elektrycznych samochodów o przeznaczeniu terenowym. Ich najnowszy model Radar R6 to prawdziwy tytan pracy.
Fot. zgh.com
Data publikacji: 2024-03-27 Fot. zgh.com

Kamil

Data dodania: 2024-03-27

Patrząc na Radara R6, skojarzenie jest jedno – to maszyna do zadań specjalnych. Duża paka, przysadzista stylistyka i spory zasięg to coś, obok czego żaden zwolennik terenowych przepraw nie przejdzie obojętnie.


Radar R6 w opinii ekspertów


Radar R6 został wprowadzony na rynek w listopadzie 2022 roku z ceną wywoławczą 25 tys. dolarów (99,5 tys. zł). Trzeba przyznać, że cena w ogóle nie jest adekwatna do wyglądu chińskiego pick’upa. Wydaje się wręcz, że Radar R6 jest po prostu tani.


Tymczasem Radar R6 bazuje na platformie SEA firmy Geely, czyli dokładnie tej samej, z której korzystają inne elektryczne pojazdy, jak chociażby Polestar 4, czy Volvo EM90. Konkurencja jest duża. Czy Radar R6 jej sprostał?

Fot. zgh.com

Radar R6 – perspektywy rozwojowe


Radar R6 oferowany jest w trzech opcjach baterii (63, 86, 100 kWh), a jego maksymalny zasięg wynosi 632 km. Dyrektor generalny Radar, Ling Shiquan potwierdził jednak, że w przyszłości pick’up doczeka się jeszcze mocniejszej wersji i napędu na 4 koła.


Zapowiedzi te rodzą pytania, czy Radar R6 będzie mógł konkurować z Teslą Cybertruck i jakkolwiek szalone nie jest to porównanie, specjaliści widzą tu kilka podobieństw. Chiński elektryk oferować ma nawet 32 cale (około 81 cm) głębokości brodzenia, przewyższając nie tylko Teslę, ale nawet Hummera EV GM.


Radar R6 planuje zaskoczyć


Zdecydowanie nowa wersja Radara R6 może namieszać na rynku. Jeśli producent spełni swoje obietnice, wówczas wersja 4x4 będzie mogła holować przyczepę ważącą do 3 ton. Ponadto wersja ta ma osiągać pierwszą setkę w zaledwie 4,5 sekundy, co byłoby najlepszym wynikiem na chińskim rynku pick’upów.


Warto zaznaczyć jednak, że Tesla Cybertruck 4x4 może holować przyczepię do 5 ton, osiąga pierwszą setkę w 4,1 sekundy i oferuje zasięg do 550 km. Chociaż w batalii Radara i Tesli to amerykańska marka dominuje od samego początku, niewygórowana cena Radara R6, oraz szumne zapowiedzi o wprowadzeniu najmocniejszej wersji tego modelu może sprawić, że Radar R6 zdominuje Teslę Cybertruck na jednym polu – polu sprzedażowym.

Fot. zgh.com

Komentarze

0/10

Autor

Kamil

Redaktor portalu OtoEV. W nowoczesnej, elektrycznej motoryzacji poszukuję nieszablonowości myślenia konstruktorów i złamania konwencji „unifikacji modeli”. Szczególnie przyglądam się rozwojowi segmentu małych miejskich elektryków. Prywatnie miłośnik hot hatchy, muzyki oraz dobrej książki.

Ostatnie komentarze