Renault rozważa wdrożenie recyklingu akumulatorów. Cel? Uniezależnić się od Chin

Renault bada możliwość wprowadzenia recyklingu akumulatorów z pojazdów elektrycznych. Jeśli jego plany dojdą do skutku, Renault nie będzie miało w Europie na tym polu żadnej konkurencji.
Fot. nitpicker / Shutterstock.com
Data publikacji: 2024-03-27 Fot. nitpicker / Shutterstock.com

Kamil

Data dodania: 2024-03-27

Renault rozważa lukratywną opcję recyklingu litu z akumulatorów pojazdów elektrycznych. Dzięki temu producent uniezależniłby się od Chin oraz znacznie zmniejszył koszty produkcji swoich elektryków. Czy do tego dojdzie?


Plany Renault w opinii ekspertów


Automotive News Europe donosi, że Renault poważnie myśli o stworzeniu systemu opartego na obiegu zamkniętym. W tym celu francuski producent bada możliwość nawiązania współpracy z firmami specjalizującymi się w recyklingu metali z akumulatorów samochodów elektrycznych.


Jak podaje portal, na europejskim rynku, żaden producent nie zajmuje się tego typu kwestiami. Tymczasem recykling niklu, kobaltu i litu znacząco zmniejszyłby koszt wytworzenia nowych akumulatorów do pojazdów EV.


W plany Renault włącza się Stellantis


Do planów Renault dołączył cały koncern Stellantis, który wdrożył pracę nad stworzeniem spółki joint venture, która będzie odpowiedzialna za recykling akumulatorów.


Cel koncernu jest z góry określony. Europejski producent chce zrobić wszystko, by uniezależnić się od dostaw metali z Chin, gdyż większość z nich wydobywana i przetwarzana jest poza Europą.

Fot. arda savasciogullari / Shutterstock.com


Jak recykling przełoży się na ceny elektryków?


Specjaliści nie mają wątpliwości, recykling metali z akumulatorów może znacząco obniżyć koszty produkcji pojazdów elektrycznych, gdyż około 40% wartości pojazdu stanowi wspomniane ogniwo zasilające. O jakich oszczędnościach mowa? Założenia są bardzo imponujące. Ponoć przy odpowiednim recyklingu metali, można obniżyć koszty wytworzenia akumulatorów nawet o 70%.


Renault deklaruje, że już od przyszłego miesiąca rozpocznie prace nad naprawą i możliwością recyklingu akumulatorów. Firma zakłada naprawienie w tym roku aż 9 tys. ogniw zasilających, na które zamierza udzielać 30% rabatu przy zakupie.

Komentarze

0/10

Autor

Kamil

Redaktor portalu OtoEV. W nowoczesnej, elektrycznej motoryzacji poszukuję nieszablonowości myślenia konstruktorów i złamania konwencji „unifikacji modeli”. Szczególnie przyglądam się rozwojowi segmentu małych miejskich elektryków. Prywatnie miłośnik hot hatchy, muzyki oraz dobrej książki.

Ostatnie komentarze