Samochody elektryczne i wodorowe mają zostać zaliczone do kilometrówki
Rozszerzenie obowiązujących regulacji na pojazdy elektryczne, hybrydowe oraz inne pojazdy z napędami alternatywnymi – takimi jak wodór – stanowi odpowiedź na rosnącą popularność tych technologii w transporcie. W obecnym systemie, zwanym potocznie „kilometrówką”, z przywilejów mogą korzystać tylko właściciele pojazdów spalinowych.
Kilometrówka także dla samochodów ekologicznych
Użytkownicy samochodów z napędem elektrycznym lub hybrydowym do celów służbowych będą mogli otrzymać zwrot kosztów w podobny sposób jak posiadacze tradycyjnych aut spalinowych.
To stanowi ważny krok w kierunku promowania ekologicznych rozwiązań transportowych oraz uznania ich rosnącej roli na co dzień.
Stawki po aktualizacji
W styczniu ubiegłego roku wprowadzono nowe stawki za użytkowanie pojazdów prywatnych do celów służbowych.
Zmiany, które podniosły maksymalne stawki za 1 kilometr przebiegu, zostały zróżnicowane w zależności od typu pojazdu. Wynoszą:
- do 0,89 zł dla samochodów o pojemności skokowej silnika do 900 cm sześć.,
- do 1,15 zł dla tych powyżej 900 cm sześć.,
- dla motocykli – 0,69 zł,
- dla motorowerów – 0,42 zł.
Wprowadzenie nowych stawek ma na celu adekwatne zrekompensowanie kosztów poniesionych przez pracowników, w tym również przez osoby, które zdecydowały się na ekologiczne opcje transportowe.
Odpowiedź na potrzeby rynku
Zaproponowane zmiany w ustawie o transporcie drogowym stanowią odpowiedź na ewolucję rynku motoryzacyjnego. Ten coraz wyraźniej skłania się ku ekologii.
Rozszerzenie możliwości korzystania z kilometrówki na właścicieli pojazdów elektrycznych i hybrydowych nie tylko wspiera indywidualne decyzje ekologiczne pracowników, ale także stanowi zachętę dla firm do inwestowania w zrównoważony transport.
Komentarze