Stellantis ma powody do zadowolenia. Jego udział w rynku zelektryfikowanych samochodów rośnie
W szczególności w segmencie BEV Stellantis utrzymuje imponujący wzrost w relacji rok do roku. Znaczące zwiększenie sprzedaży zanotowano we Francji, Portugalii i Polsce, osiągając łączny udział w rynku na poziomie 14,1%. W regionie to Francja wyróżnia się wzrostem sprzedaży BEV (wzrost aż o 64,6%), co przekłada się na udział w rynku wynoszący 37,4%.
Niemcy i Portugalia
W Niemczech Stellantis odnotowało imponujący wzrost sprzedaży o 17,7% w kwietniu, co przyczyniło się do rocznego wzrostu o 21,6%. W Portugalii firma osiągnęła trzycyfrowy wzrost sprzedaży w kwietniu, dochodzący do 101%.
Jednostka biznesowa Stellantis Pro One, odpowiedzialna za samochody dostawcze, również ma się z czego cieszyć. Jej wolumen sprzedaży zwiększył się o 11% rok do roku, co pozwoliło utrzymać udział w rynku na poziomie prawie 30%. Ten wzrost objął niemal wszystkie kraje europejskie.
We Włoszech Stellantis może poszczycić się wzrostem sprzedaży o 3,2% w porównaniu z rokiem poprzednim, gdy pięć modeli marki znalazło się w pierwszej dziesiątce najlepiej sprzedających się samochodów, z Fiatem Pandą na czele.
Perspektywy na przyszłość
Uwe Hochgeschurtz, dyrektor operacyjny Stellantis na region rozszerzonej Europy, stwierdził, że wyniki za pierwsze miesiące roku odzwierciedlają ostrą konkurencję. Firma spodziewa się dalszego wzrostu dzięki wprowadzeniu na rynek ponad 25 nowych modeli wszystkich zrzeszonych marek produkowanych w Europie.
Stellantis utrzymuje dominację na europejskim rynku samochodowym dzięki skoncentrowaniu się na innowacjach i dostosowaniu do rosnących wymagań rynku, szczególnie w segmencie EV. Firma kontynuuje rozszerzanie swojego wpływu na rynkach niemieckim, portugalskim, włoskim oraz w innych krajach europejskich w celu przełożenia dynamiki biznesu na solidne wyniki sprzedażowe.
Komentarze