Cóż, jak widać producenci ciągle się uczą, nie wykluczając Tesli, i niestety odbija się to w takich rankingach, jak raport niezawodności Consumer Reports.


Opublikowano coroczne rankingi niezawodności Consumer Reports , a dzięki danym od 24 marek i ponad 300 000 pojazdów, Tesla spadła blisko dna (19 miejsce na 24) wraz z Mercedes-Benz, Jeepem, Volkswagenem, GMC i Chevroletem. Pojazdy elektrycznie również wypadły bardzo słabo, będąc drugą najmniej niezawodną kategorią pojazdów. Hybrydy / hybrydy plug-in, zwłaszcza Toyoty, okazały się najbardziej niezawodne.

Consumer Reports tworzy swoje roczne rankingi niezawodności. W tym roku firma przebadała ponad 300 000 pojazdów (sprzedanych w latach 2000-2022), a w ciągu ostatniego roku właściciele byli proszeni o zgłaszanie problemów, jakie mieli ze swoimi pojazdami. Zagadnienia podzielono na 17 kategorii; problemy z silnikiem, skrzynią biegów, elektroniką, itp. Na podstawie zebranych danych Consumer Reports  przyznaje każdej marce ocenę w skali do100 punktów w odniesieniu do ogólnej niezawodności.


Consumer Reports zastrzega również, że będą oceniać tylko te marki, które mają „wystarczające dane ankietowe dla dwóch lub więcej modeli”. Stąd brak takich marek jak Rivian czy Lucid.

Tesla uzyskała ocenę niezawodności 40/100, podczas gdy pojazdy elektryczne uzyskały ogólną ocenę 36/100. Z kolei pojazdy hybrydowe i PHEV zmiażdżyły konkurencję ze średnią oceną 78/100. I nic dziwnego, że Toyota, która ma największą reprezentację w tym segmencie, zajęła pierwsze miejsce z ogólną oceną niezawodności 72/100. Do Toyoty w pierwszej piątce (kolejność malejąca) dołączyły Lexus, BMW, Mazda i Honda.

Analiza Consumer Reports mówi że: „Ponieważ coraz więcej pojazdów elektrycznych trafia na rynek, a producenci samochodów produkują coraz więcej modeli, widzimy, że niektórzy z nich mają problemy z akumulatorami, systemami ładowania i silnikami w swoich układach napędowych. Właściciele Chevroleta Bolta, Forda Mustanga Mach-E, Hyundaia Kona Electric i Volkswagena ID.4 zgłosili niektóre z tych problemów”. Jak się okazuje są to bardzo znaczące w ogólnej ocenie problemy, mające wpływ na wyniki w rankingu.


Tesla to firma młoda, która również boryka się z problemami, a są to problemy z jakością wykonania i oprogramowaniem. Tesla notorycznie miała problemy z kontrolą jakości, co z pewnością nie poprawi jej oceny niezawodności. Jednocześnie, gdy Tesla stara się oferować najnowocześniejsze innowacje w oprogramowaniu, niewątpliwie napotyka więcej problemów z oprogramowaniem niż zwykle widuje się w przestrzeni motoryzacyjnej. I chociaż problemy te są zazwyczaj szybko rozwiązywane poprzez aktualizacje i wsparcie techniczne, mogą łatwo przyczynić się do słabej oceny Tesli.


Niestety tak to wygląda. Są Tesle które od samego zakupu sprawiają swoim właścicielom problem, co jest złe dla wizerunku firmy. Znam również osoby nie związane w żaden sposób z Teslą, które zakupiły na przykład Model S w 2017 roku, przejeżdżając bez żadnych, absolutnie żadnych problemów dystans ponad 300 000 km. Wiele tego typu aut jest ciągle w użyciu, a właściciele twierdzą, że nie ma z nimi żadnych problemów. Wydaje mi się że to również kwestia szczęścia, trafić na egzemplarz auta, który nie będzie sprawiał kłopotów. Z drugiej strony mamy na przykład Modele 3, którym po przejechaniu 20 000 km, trzeba było zmienić baterię trakcyjną. Tak to niestety wygląda, i to nie tylko w przypadku Tesli ale ogólnie w przypadku wielu producentów. Honor jednak trzeba zwrócić Toyocie, która to rzeczywiście robi jedne z najbardziej niezawodnych i najmniej psujących się aut na świecie.


Źródło: Teslarati.com