Tesla ciągle coś zmienia w swoich autach, nie ogłaszając tego oficjalnie. Ocenia się że potrafi rocznie wprowadzić nawet kilkadziesiąt ulepszeń w swoich pojazdach. Jak szybki jest podstawowy Model Tesli? Sprawdził to jeden ze znanych rodzimych Youtuberów o nieco zaskakującej ksywce, a mowa tu o Petrolhead Number One. To nie kojarzy nam się szczególnie blisko z autami EV. Jest to jednak fan motoryzacji o otwartym umyśle, który sam wyrobił sobie zdanie na temat elektryków, co ja osobiście bardzo szanuję. Obecnie mamy notoryczny hejt wylewający się na elektryki, niestety od osób, które to zapewne nigdy w elektryku nawet nie siedziały, nie mówię o jeżdżeniu takim autem.
Mamy więc osobę związaną z tradycyjną motoryzacją, jednak posiadającą na własność auto elektryczne, jakim jest Tesla Model 3 w podstawowej wersji z baterią nowej generacji, czyli LFP, pochodzącą z rynku chińskiego, nieco cięższą od standardowym baterii Litowo-jonowych, jednak mającej wiele zalet, jak choćby ładowanie do 100% bez obawy o "degradację" ogniw, czy większe bezpieczeństwo termiczne takiego właśnie pakietu.
Ile ta Tesla pojedzie?
To często zadawane pytanie i choć to podstawowy model, tak jak napisałem, ma on naprawdę zadawalające parametry techniczne. Czy uda się rozpędzić Model 3 do deklarowanej przez Teslę prędkości 225 km/h? Nasz Youtuber musiał opuścić granicę naszego kraju, aby się o tym przekonać, u nas można tylko 140/h, jednak u naszych zachodnich sąsiadów, jak to się mówi: Hulaj dusza... można sobie przetestować auto i to z prędkościami, nazwijmy je "bez ograniczeń". Mamy więc niemiecki Autobahn, Teslę Model 3 Standard Range Plus, piękną pogodę i odważnego kierowcę, który pokaże nam, na co stać auto amerykańskiego producenta, czyli Tesli.
Jeśli chodzi o garść informacji na temat tego modelu Tesli, informacji czysto technicznych to znajdziecie je poniżej:
Tesla Model 3 Standard Range Plus jest samochodem w pełni elektrycznym z silnikiem elektrycznym umieszczonym na tylnej osi.
- Pojemność baterii: Model 3 Standard Range Plus posiada baterię o pojemności około 60 kWh, brutto.
- Zasięg: Zasięg może się różnić w zależności od warunków jazdy, stylu jazdy i innych czynników. Szacowany zasięg dla Modelu 3 Standard Range Plus wynosi około 420 km według cyklu WLTP (Worldwide Harmonized Light Vehicles Test Procedure). Oczywiście to sytuacja idealne, ja jednak mam znajomego, który potrafi takim autem przejechać z Katowic do Warszawy na jednym ładowaniu, a to aż 300 km. Przy tym nie jedzie on w wersji "emeryt" a w miarę normalnie, choć bez szaleństw.
- Przyspieszenie: Tesla Model 3 Standard Range Plus oferuje dość dynamiczne przyspieszenie.
- Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje około 5,6 sekundy.
- Moc: Nie jest źle, powiedziałbym nawet że jest bardzo dobrze, bo 325 koni mechanicznych w aucie ważącym około 1800 kg. to moc co najmniej wystarczająca.
Jak więc widać podstawowy model Tesli, to nie jest auto zwykłe i szablonowe. To pełnoprawny elektryk, z bardzo dobrym wyposażeniem, szybki, przestronny i oszczędny, no ok, może nie przy jeździe ponad 220/h, ale w normalnym codziennym użytkowaniu to naprawdę super wydajne auto elektryczne.